בימים אלו אנחנו מסיימים חצי שנה אינטנסיבית עם סיטרואן קקטוס. קיבלנו אותו בחודש יוני 2019, כשהוא בן שבועות ספורים עם 1,665 קילומטרים על השעון. החזרנו אותו לפני ימים ספורים עם 17,888 קילומטרים על השעון. בסך הכל נהגנו בו 16,223 קילומטרים במשך חצי שנה, נתון כפול מהממוצע הארצי לרכב פרטי - וללא אף תקלה במהלך הדרך. על כל מה שקרה לנו איתו תוכלו לקרוא בלייב בלוג, אבל אם מסכמים - אז איך היה?
צפייה בתוכן סיטרואן קקטוס במבחן ארוך טווח - שלב הסיכומים
שימושיות ומרווח הקקטוס התחיל את דרכו כרכב פנאי, אך מאז הפסקת הייצור של ה-C4 - היצרנית מגדירה את הקקטוס כרכב משפחתי קומפקטי. אבל האם הוא יכול באמת להתאים למשפחה? כדי לבדוק את זה הכנסנו לרכב מושבי בטיחות, מילאנו את תא המטען בציוד למשפחה וגם השוונו אותו לרכב משפחתי אחר של קבוצת פיג'ו-סיטרואן - פיג'ו 308. השניים, כך מסתבר, הרבה יותר קרובים זה לזה מכפי שנדמה.
צפייה בתוכן סיטרואן קקטוס במבחן ארוך טווח - שלב הסיכומים
נוחות נסיעה הנוחות תמיד היתה אחד מסימני ההיכר של סיטרואן, ובמתיחת הפנים של הקקטוס לקחו את זה שלב קדימה ושילבו ברכב את בולמי הזעזועים הפרוגרסיביים החדשים. כדי לבדוק את התוצאה החלטנו להעמיד אותו באתגר של הסבתא-רבא שלו, סיטרואן דה-שבו, שהיתה אמורה "להוביל תבנית ביצים מהשדה לכפר בלי שישברו". לקחנו את הקקטוס לשדות, הכנסנו תבנית ביצים והגברנו מהירות - והתוצאות לפניכם.
צפייה בתוכן סיטרואן קקטוס במבחן ארוך טווח - שלב הסיכומים
ביצועים והתנהגות כביש את הקקטוס קיבלנו למבחן בגרסת 1.2 ליטרים טורבו-בנזין, עם הספק של 110 כ"ס - עוד לפני שהושקה גרסת ה-130 כ"ס החדשה. על פניו, יחידת הנעה כזו, על רכב במשקל נמוך, אמורה לספק ביצועים מעולים - וזה בדיוק מה שבדקנו בסרטון הרביעי בסדרה. בנוסף, העמדנו את הקקטוס גם במבחן הסלאלום בין קונוסים, כדי לבדוק עד כמה השפיעה רכות המתלים על התנהגות הכביש.
צפייה בתוכן סיטרואן קקטוס במבחן ארוך טווח - שלב הסיכומים
החיים בעיר האם הוא יותר משפחתית או יותר ג'יפון? בתחילת תקופת המבחן בדקנו את השאלה הזו בהיבטים המשפחתיים והשימושיים של הרכב, אבל לקראת סוף התקופה החלטנו לבדוק האם הוא נהנה מהיתרונות של רכבי פנאי במסגרת החיים בעיר. איך שדה הראיה? האם הוא מסוגל לחנות מול מדרכות בלי לשפשף את הפגוש? ואיזה מערכות יש לו שנועדו להקל על החיים בסביבה האורבנית?
צפייה בתוכן סיטרואן קקטוס במבחן ארוך טווח - שלב הסיכומים
מבחן הארנק לקראת סוף המבחן הכנסנו את הקקטוס לטיפול במוסך המרכזי של היבואנית לובינסקי, ולרגל המאורע החלטנו לבדוק באופן כולל את העלויות של החיים עם הקקטוס. כמה עולה הרכב ביחס למתחרים? כמה עולה ביטוח, מה עלות הטיפול ואיך מתבטאת צריכת הדלק (12.8 ק"מ לליטר בתקופת המבחן) בהוצאות החודשיות?
צפייה בתוכן סיטרואן קקטוס במבחן ארוך טווח - שלב הסיכומים
סיכום במהלך המבחן למדנו להכיר את הקקטוס לעומק, על יתרונותיה וחסרונותיה. זו לא מכונית חפה ממגרעות - יש מרווחות ממנה, הנדסת האנוש שלה לא מצטיינת וגם בתחום הדינאמי יש מכוניות עם כישורים ספורטיביים עדיפים. אבל יש לקקטוס משהו שמציעות מעט מאוד מכוניות היום, וזה אופי.
מעבר לזה מדובר באחת המכוניות הנוחות ביותר לנסיעה שניתן לקנות בסביבת המחיר שלה, ואם מוסיפים לזה גם את הביצועים המוצלחים ומערכות הבטיחות - מתקבלת חבילה משתלמת בהחלט.