דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיטרואן קקטוס דיזל - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


נתחיל מהסוף: סיטרואן קקטוס היא שיחוק, הן של סיטרואן והן של היבואן. כמות מבחני הדרכים שביצענו ב-iCar למכונית הזו (אתם קוראים את השלישי במספר) מראה כמה סקרנות והערכה יש לנו ולכם אליה. לא בכל יום מגיעה לארץ קומפקטית פנאי מדליקה במחיר של סופר מיני בסיסית. עד עתה הספקנו לבחון את גרסאות ה-1.2 ליטר האטמוספרית והמוגדשת ומצאנו שיש בה לא מעט מעבר לסטיילינג מושך. כעת הגיע תורה של הגרסה לוגמת הסולר של הצמח הצרפתי לעמוד למבחן. האם זו הגרסה הטובה ביותר של הקקטוס?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סיטרואן קקטוס


סיטרואן קקטוס, טורבו-דיזל 1.6 ליטר, 100 כ"ס, ידני, 103,900 שקל
יתרונות

חסרונות

אופי וסטייל
תפעול תיבת הילוכים

מנוע גמיש
לא חסכונית בפער מהבנזין

נוחות נסיעה
הגרסה היקרה בהיצע


סיטרואן קקטוס דיזל

עיצוב

גם מכונית ההדגמה השלישית שלקחנו למבחן היא צהובה. לא נורא. עוד לא מצאתי צבע שממש עושה עוול לעיצובה של הקקטוס. כן, אפילו לבן. הקקטוס היא מכונית צבעונית, שמחה, בעלת אופי והיא בדיוק מה שצריך כדי לעורר את הכבישים שלנו. עיצוב גרסת הדיזל זהה לגרסאות הבנזין: האף מזכיר לי עיצוב של צוללת והישבן עם משטח הפלסטיק השחור קצת מזכיר נשכחות מדגמי פיז'ו של שנות השמונים. החישוקים הקלים נאים למראה אך אלו שמופיעים בפרסומים של הקקטוס מתאימים לה הרבה יותר.
משטחי ה-Air bump הפלסטיים מתאימים כמו כפפה לנהגים הישראלים שלא יודעים להתחשב ברכושם של אחרים. הטרוניות היחידות היו שהפרופורציות של הקקטוס נראות קצת יותר טוב יותר בתמונות ושהצבע גרם לויכוחים משפחתיים: חלק חשבו שהצהוב הזה הוא בכלל גוון של ירוק. כנראה שהעיצוב העביר אותם על דעתם.

סיטרואן קקטוס דיזל

תא הנוסעים

גם בתא הנוסעים אין ממש שוני בין הגרסאות: לקקטוס יש שיק שלא ניתן למצוא גם במכוניות שעולות כפליים. שני צגים דיגיטליים משולבים בעיצוב רטרו עם שילוב צבעים מדליק. איכות חומרים טובה משלימה תא נוסעים שפשוט נעים לשהות בו. המושבים מעוצבים ומרגישים כמו כורסאות רחבות. באופן מפתיע הכורסאות אוחזות לא רע את הנהג ושכנו, והבד שלהן נעים למגע. המושב האחורי שטוח ורחב, אך נראה שהוא לא יוכל להכיל יותר משני מושבי פעוטות רחבים.

הפאולים הבולטים הם חסרונו של פתח מיזוג אוויר לנוסע, המחסור בתאורה ליושבים מאחור והנדסת האנוש של תפעול מסך המגע הראשי שלא עומדת ברמה לה ציפינו. תפעול המערכות השונות אינו אינטואיטיבי מספיק לתפעול בזמן נהיגה והוא יכול להסיט את תשומת הלב של הנהג מהמטלה העיקרית: הנהיגה. חבל שסכי השמש קטנים מדי ולא באמת מצליחים לגונן על עיניי הנהג מהשמש. תא המטען בנפח 348 ליטר סביר בגודלו, פתח ההטענה שלו רחב ונוח לשימוש ורק המתכת הצהובה בדופן החיצונית שלו קצת נראית זולה למראה.

סיטרואן קקטוס דיזל

נוחות נסיעה

בניגוד לאופיו של צמח הקקטוס הקוצני, סיטרואן קקטוס מציע נוחות נסיעה טובה. הודות לכיול מתלים רך למדי, הקקטוס לא נשבר על טלאי האספלט העירוניים למרות צמיגים בחתך נמוך של 55. גם מחוץ לעיר הקקטוס שומר על נוחות טובה אך הכיול הרך גורם לעיתים לנדנוד קל על שיבושים משמעותיים. בידוד הרעשים סביר: שאון מנוע הדיזל לא חודר לתא הנוסעים אך רעשי כביש חודרים מבתי הגלגלים ומסילות הגג תורמות את חלקן לרעשי רוח במהירות בינעירונית. באופן כללי, איכות הנסיעה של הקקטוס טובה אך אינה מושלמת.

סיטרואן קקטוס דיזל

מנוע ותיבת הילוכים

הסיבה לשמה התכנסנו כאן היא המנוע. מתחת למכסה המנוע של הצוללת הצהובה, נמצא מנוע דיזל מוגדש בעל 4 צילינדרים ונפח של 1600 סמ"ק מסדרת HDi. המנוע מפיק הספק של 100 כ"ס ב-3750 סל"ד נמוכים מאוד ומומנט מרשים של 25.9 קג"מ ב-1750 סל"ד. בהתחשב בעובדה שזו הגרסה הכבדה ביותר של הקקטוס, מסקרן לדעת כיצד זה ירגיש על הכביש.

מתניעים. המנוע רועש קצת בסרק אבל לא בזמן נסיעה. דוושת התאוצה דורשת רגל כבדה כדי שהמנוע יספק את תוצרתו. המנוע מושך היטב את הקקטוס אך לא מרגיש חזק במיוחד, למרות שהוא מסיים את המיאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש ב-10.6 שניות בלבד. תיבת ההילוכים היא כנראה עקב אכילס של יחידת הכוח: היא פשוט לא מספיק מדויקת. אחרי שהשילוב להילוך השלישי במכונית המבחן חרק מדי פעם בהעברות מהירות, הבנו שהיא לא בעניין הזה. צריך לעבור למוד נהיגה רגוע.

בתחנת הדלק גרסת הדיזל הוכיחה את עליונותה אבל הפער מגרסאות הבנזין לא היה גדול כפי שציפינו. בסוף המבחן נעצרה המדידה על 18.1 ק"מ לליטר.

סיטרואן קקטוס דיזל

התנהגות כביש

במכוניות צריך גם לנהוג, במיוחד כמדובר בצרפתייה עם סמל סיטרואן ותיבת הילוכים ידנית. למרות שרוב רוכשי הקקטוס לא ייקחו אותה לנהיגות כיף, אין ספק שהיא מצליחה לצלוח בקלות כבישים מפותלים במהירות מכובדת. אחיזת הכביש גבוהה, למרות צמיגי המישלן הירוקים, ותת ההיגוי לא מגיע מוקדם מדי, למרות המנוע הכבד יותר מלפנים. אז נכון שהקקטוס מרגישה קלילה והתגובות לעזיבת הדוושה הימנית מצליחות לתת תחושה בטוחה, אבל ההגה לא מדווח מספיק על מעשיהם של שני הגלגלים הקדמיים. זה לא מספיק בשביל להפוך את הקקטוס למכוניות מהנה לנהיגה במובן הספורטיבי של המילה. ההתנהגות מצוינת בהחלט. מהנה? פחות. למרות מהלך דוושת הבלמים מעט ארוך, הבלמים מדויקים ועוצמתיים ולא נרשמו דעיכות בעוצמתם במהלך המבחן.

סיטרואן קקטוס דיזל

סיכום

גם במבחן הזה נוכחנו לדעת שסיטרואן קקטוס היא מכונית מדליקה ושימושית. פעם שלישית גלידה. ציפינו שגרסת הדיזל תספק את יתרונותיה בתחנת הדלק, אבל הפער בצריכת הדלק מגרסאות הבנזין אינו משמעותי מספיק. כנראה שגרסת ה-1.2 טורבו היא הגרסה המנצחת של הקקטוס לרוב המשתמשים, אבל הקקטוס דיזל הוא אופציה מעניינת לאלו שמבצעים נסועה גבוהה מהממוצע.


לדגמי סיטרואן בישראל - סיטרואן

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה