דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקודה אוקטביה - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...



סקודה אוקטביה, הידועה גם כמונית שהרגע עברה לידכם, היא מכונית מאוד חשובה. מדובר במכונית שהעבירה את החברה הצ'כית מימי "מסך הברזל" לעולם המודרני. האוקטביה עברה תהליך מעניין מאוד במשך שלושת הדורות שלה. הדור הראשון כוון בעיקר לשווקים מתפתחים ולכן הושם עיקר הדגש על עלות נמוכה ותא מטען עצום. הדור השני כבר קיבל תא נוסעים אירופאי ואיכותי אך עדיין הציג מרווח מצומצם ותא מטען עצום. אבל הדור השני זכה לביקוש גם בשווקים, בעיקר באירופה, שמעדיפים רכבי האצ'בק. הביקוש הפך את האוקטביה למכונית לגיטימית בקו המשפחתיות של קונצרן פולקסווגן ובדור השלישי היא מתחרה לגיטימית לפולקסווגן ג'טה, האחות החורגת.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סקודה אוקטביה

סקודה אוקטביה, טורבו-בנזין 1.2 ליטר, 105 כ"ס, 131,990 שקל

יתרונות

חסרונות

תא נוסעים מרווח

נוחות נסיעה בעיר

ביצועי מנוע

איכות חומרים לא אחידה

אבזור

הנדסת אנוש




צפייה בתוכן סקודה אוקטביה - מבחן וידאו



עיצוב

על טעם וריח לא מתווכחים. זה מה שאני מבין אחרי שיחה קצרה עם בעליה של אוקטביה דור קודם. הוא טוען שהסקודה שלו יותר יפה ואני לא מצליח להבין איך המונח יפה מתחבר עם חרטום בולבוסי וסרח עודף ענק מאחור. לטעמי, האוקטביה החדשה נראית כמו הקודמת רק אחרי תקופה מפרכת בחדר כושר. החרטום מעוצב בטעם ועל פי שפת העיצוב החדשה של הצ'כים. גם בסיס הגלגלים הארוך, החישוקים הגדולים והסרח העודף הקטן מקנים לחדשה מראה גדול ומכובד יותר. היו כאלו שחשבו שמדובר בסופרב הגדולה.

תא נוסעים

כניסה פנימה לתא הנוסעים תיצור אצל השיריונרים שבכם תחושה של בית. קו החלונות הגבוה מעניק תחושה בטוחה והרכב עוטף את הנוסעים. העיצוב פשוט ופרקטי אך נגיעות של פלסטיק בצבע כסוף שוברות את הצבע השחור וסך הכל מדובר בתא נוסעים נעים למראה. איכות ההרכבה מצויינת. איכות החומרים תלויה במידת הרגישות שלכם. מצד אחד הקונסולה המרכזית מורכבת מחומרים רכים ונעימים במיוחד. מצד שני פה ושם, בעיקר בחלק התחתון של תא הנוסעים, יש חלקי פלסטיק חלולים למדי או מחוספסים ולא נעימים.

סקודה אוקטביה - מבט מלפנים
סקודה אוקטביה. בתחנת המוניות הקרובה לביתכם? / צילומים: דנה גורלנד

סקודה הייתה ידועה תמיד בתור מכונית לא ממש שופעת, כשזה נוגע לאבזור. היא הציעה בדרך כלל יותר מגולף אך פחות משאר המתחרות. הדור החדש מיישר קו עם המתחרות ונראה שבסקודה החליטו לקסום גם ללקוחות המאסה, אותם אנשי ליסינג שבוחרים רכב על פי מדדים כמו חיבור USB או בקרת שיוט. ואכן במרכז הקונסולה ניצב מסך מגע גדול הכולל מערכת שמע עם חיבור נוח ל-USB ו-AUX, חיבור מצויין לדיבורית בלוטות', ומחשב דרך מפורט. בנוסף מוצעת בקרת שיוט. בניגוד למקובל המזגן מכני אבל יש לו יציאות למושב האחורי. באופן מפתיע סקודה סיאט ופולקסווגן מציעות ממשקים שונים למסכי המגע שלהן. הממשק באוקטביה טוב במעט מזה שנמצא בגולף אך הוא עדיין פחות מוצלח מבסיאט לאון וקשה לתפעל חלק מהפנקציות תוך כדי נהיגה.

הדור הקודם של האוקטביה "ישב" על בסיס גלגלים של 257.8 ס"מ. רק לצורך ההמחשה, אורכו של בסיס הגלגלים בקיה ריו, שקצרה בחצי מטר מהאוקטביה הקודמת!, עומד על 257 ס"מ (0.8 ס"מ פחות). ברור שהמרווח בשורה האחורית לא היה מהמוצלחים שניתן לקבל. הדור החדש זכה להארכה של כמעט 11 ס"מ בבסיס הגלגלים. יחד עם תוספת משמעותית במימד הרוחב ביחס לעבר (+4.5 ס"מ) מקנה לאוקטביה שורת מושבים אחורית מהטובות בקטגוריה. המרווח לרגליים ולראש מצוין וגם נוסע שלישי ימצא מקום לרגליו, בצידי תעלת ההינע ופתחי המיזוג. המושבים הקדמיים נוחים גם הם, בסיסם ארוך והם אפילו אוחזים את הגוף בצורה סבירה.

תא המטען העצום של הדור הקודם התכווץ מעט ( מ-585 ליטר ל-568) אך עדיין מדובר באחד מתאי המטען הגדולים בקטגוריה, גם אם מכניסים מכוניות סטיישן לתמונה. העובדה שמדובר במרכב נוצ'בק (כלומר, מבנה של סדאן, אך דלת אחורית שנפתחת יחד עם החלון) מאפשרת פתח הטענה מעולה ונוחות רבה בהעמסה ופריקה של ציוד. בסקודה הוסיפו שלל רשתות שתפקידן לקבע ציוד ברכב והפכו את האוקטביה לאחת המכוניות עם תא המטען השימושי והטוב שניתן למצוא בארץ.

סקודה אוקטביה - מבט מבפנים

נוחות נסיעה

הפלטפורמה עליה יושבת האןקטביה נקראת MQB והיא משרתת שלל מכוניות של קונצרן פולקסווגן כגון הגולף וסיאט לאון. ביחס לגרמניה ולספרדיה האוקטביה מכויילת באופן נוקשה יותר. לא מדובר בנוקשות מרסקת. כל עוד הנסיעה תהיה על כבישים איכותיים אתם לא תרגישו יותר מדי אבל מעבר לכבישים עירוניים משובשים בישראל (שלא ידועים בסימפטיה יתרה למתלי מכוניות) יגרום לאוקטביה לקפץ ולנוע על המתלים יותר מהרצוי. עלייה במהירות הנסיעה תשפר משמעותית את המצב ומחוץ לעיר האוקטביה היא אחת המשפחתיות היותר מתגמלות שיש. בידוד הרעשים אף הוא מוצלח בדרך כלל ובהחלט מדובר באחת המשפחתיות המוצלחות אם הנסיעה להורים שלכם בשבת אורכת יותר מעשרים דקות.

מנוע ותיבת הילוכים

עוד סיבה טובה לצאת למרחבים עם האוקטביה היא מנוע הבנזין הקטן. גם בדור הקודם היה מנוע מוגדש טורבו דומה במיוחד בנפח 1,200 סמ"ק. עם השקת האוקטביה החדשה טענו בקונצרן שמדובר במנוע חדש אבל אף אחד לא האמין להם, בעיקר כי נתוני ההספק והמומנט זהים. אחרי התנסות ארוכה עם המנוע החדש (באוקטביה וברכבים נוספים) אפשר להבין. המנוע החדש טוב משמעותית מקודמו. כניסת הטורבו מורגשת פחות. הדעיכה שאפיינה את קודמו בסל"ד גבוה כמעט ואינה מפריעה. עדיין מדובר במנוע חזק, שמרגיש טוב ממרבית מנועי ה-1,600 האטמוספריים של המתחרות למרות ההספק הנמוך. בנוסף מציע המנוע החדש צריכת דלק מעולה. בנסיעה לא הומאנית בעליל הגענו לצריכה של 11 ק"מ לליטר ובנהיגה רגיעה נתון של 15 ק"מ לליטר אפשרי בהחלט. הממוצע במבחן עמד על כ-12.5 ק"מ לליטר. תיבת ההילוכים אף היא עברה שידרוג והיא חלקה בהעברת הילוכים נמוכים. היא גם כמעט ולא רועדת במהירויות זחילה. לכל המערכת המוצלחת הזאת מצטרפת מערכת "עצור וסע" (המדוממת את המנוע בעמידה) שמסייעת רבות בצריכת הדלק בתוך העיר. גם המערכת הזאת פועלת באופן חלק יחסית.

סקודה אוקטביה - סמל

התנהגות כביש

האוקטביה מציעה התנהגות כביש מושלמת בעבור הנהג הממוצע. רמת האחיזה מאוד גבוהה עד כי קשה להאמין שימצאו הרבה נהגים מתורבתים שיצליחו להוציאה משלוותה. גם ההגה בעל משקל נכון והוא מדוייק גם אם רמת המידע שהוא מעביר לידי הנהג אפסית. האוקטביה נכונה למשחקי דוושה ונענית לדרישות הנהג להיכנס לסיבובים. אבל האוקטביה היא לא מכונית מהנה לנהיגה. התקשורת, כאמור, לא מדהימה, גם לא מהשלדה והיא מרגישה מעט גדולה ומגושמת בכביש מפותל. נהגים שקונים מכונית משפחתית אבל שוקלים לצאת לנהיגה לשם הנהיגה (ואין רבים כאלו) ימצאו את סיפוקם בחלק מהמתחרות.
יש לציין שהאוקטביה מצויידת ב-7 כריות אוויר ובחיישני לחץ אוויר אך חסרה לה מערכת City Safety שמונעת התנגשויות במהירויות נמוכות. מערכת כזאת תוכלו לקבל בסקודה סיטיגו הקטנטנה שעולה כמחצית ממחירה של האוקטביה.

סיכום

סקודה לקחה מתכון טוב מאוד והפכה אותו למצויין. האוקטביה החדשה מציעה כל מה שמשפחה ממוצעת צריכה. היא מרווחת, בעלת תא מטען ענק, חזקה מאובזרת וחסכונית. המגרעות הבולטות בתחום נוחות הנסיעה העירונית והאחריות הקצרה (שנתיים בלבד) לא יפריעו למרבית הנהגים. נראה שהיום, יותר מתמיד, האוקטביה יכולה לקסום גם ללקוחות ליסינג וגם ללקוחות פרטיים. היחידים שקצת נשכחו בכל הסיפור הם נהגי המוניות...

לדגמי סקודה בישראל - סקודה

פורסם לראשונה ב- 06.10.13

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. ממש חבל- בגלל יבואן חמדן -מכירות זעומות 
    פרופסור שיווקי, 08-10-2013

    לדגם, אם כמובן יוזל דגם 1.4 טורבו אוטומט, יש
    את הפוטנציאל להוביל את מכירות הסיגמנט,
    אבל מפאת יבואן חמדן זה לא יהיה.
    2 בעיות מרכזיות הקשורות ליבואן בהקשר לכך:
    1. מחיר מופרז ביותר לדגם 1.4 טורבו-
    מחיר צריך להיות לדגם המאובזר עד 120 אלש"ח.
    2. הרעיון לשווק באוקטביה את מנוע 1.2 טורבו
    הוא אוילי באופן מיוחד!!!!!!!
    מנוע זה מתאים לפביה ודומיה ולא לרכב כבד
    כמו האוקטוביה.
    עובדה מפתיע, שאפילו את הראפיד היבואן
    משווק רק את הדגם 1.4 האוטומטי,
    אז להציע מנוע 1.2 טורבו לאוקטביה???????
    חברי הצרכנים- ממליץ בשום אופן לא לרכוש
    בתנאים כיום.
    רק אז אולי ישווק דגם 1.4 טורבו אוטומט
    בעד 120 אלש"ח!!!!!!!!!!!

    סגור תגובה

  • 2. אוקטביה rs 
    דרור, 08-10-2013

    מה עם האוקטביה rs ?
    אם בסקודה ישכילו להביאה ולתמחרה עד 175 א' ש"ח הם ימכרו הרבה מכוניות. יש הרבה מאד אנשים שמחכים שאחד היבואנים יוריד את הכפפות של רכבי ספורט עממיים.

    סגור תגובה

  • 3. כתבה קצרה וממצה 
    רון, 08-10-2013

    יתיר ,כרגיל,כתבה קצרה וממצה רק תפסיק להיות נבוך כאשר אתה מופיע בוידאו :).

    האוקטביה החדשה מצוינת, אך יקרההההההה .אין הרי סיבה שהאוקטביה תהיה יקרה ב-9000 שקל מהלאון שמאובזרת יותר ועם אותה יחידת הנעה, פלטפורמה וכו' ואפילו החומרים בה יותר איכותיים.

    נמאס לי מהליסינג.

    סגור תגובה

  • 4. 1-אתה טועה-איך יכול להיות שלמרות המנוע הקטן והחלש 
    , 09-10-2013

    לדבריך , היא מאיצה יותר מהר מכל משפחתית אחרת עם מנוע 1.6 אוטומטית וגם יותר מהירה?
    קורולה/מאזדה 3 החדשה /יונדאי i35 ואחרות כולם איטיות ממנה בשניה בתאוצה ל100 וגם יותר איטיות
    מניסיוני עם האוקטביה הקודמת, המנוע הזה מטוס. 105 כס עם גיר חכם=140-150 כ"ס לרכב עם מנוע 1.6 וגיר 6 הילוכים רגיל

    סגור תגובה

  • 5. וכן היבואן חמדן-אבל לא קונים בלי הנחה גדולה (לת)
    א, 09-10-2013

  • 6. לכותב מספר 1- כנראה שלא נהגת באוקטביה 1.2 מעולם 
    יניב, 10-10-2013

    אחרת, אם היית נוהג בדור ה-2 שנמכר עד להגעתה של זו החדשה (עם אותה מערכת הנעה) הייתי רואה ומרגיש שמנוע ה-1.2 ליטר טורבו מהיר, חזק ומגיב טוב יותר פי כמה מכל מנועי ה-1.6 ליטר בשוק ואפילו, לטענת רבים, מרגיש טוב יותר ממנועי 2 ליטר המשודכים לגיר מסרס.

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה