לטעמי אף אחד לא יקנה את סקודה קאמיק דווקא בגלל איך שהוא נראה. למרות שהחלק האחורי שלו מזכיר רכבי פנאי של ב.מ.וו מהעבר, הוא נראה קצת סקודאי-גנרי, עם קווים רבועים פשוטים. למרות שהוא קרוסאובר מעטים יעצרו להסתכל. עם זאת, החזית כן מחדשת, עם שורת פנסים מיוחדת ועם הפרדה של מרכב בין סוגי הפנסים.
מעבר פנימה מגלה אווירת עיצוב מיוחדת יותר. זהו עדיין סגנון סקודאי פשוט, אבל כאן הוא יותר מלוטש ומודרני. מי שמכיר את סקודה סקאלה מבפנים, יכיר גם את הקבינה הזו. מסך המגע מותקן בגובה, כאילו שהוא מרחף, גבוה ובולט כך שהוא נגיש ובטיחותי יותר לתפעול. כדי להשיג את זה הנמיכו את פתחי המיזוג, שמאווררים מזווית מעט נמוכה מדי עכשיו. איכות החומרים וההרכבה כאן מצוינים, ולרוב גם נעים מאוד לגעת בהם, בעיקר בהגה, בידית ההילוכים וגם בבלם היד, שכולם מצופים בעור.
תא הנוסעים
זו, הלא, סקודה, כך שאפשר לצפות מתא הנוסעים להציע כל מיני פיצ'רים שימושיים, ברוח ה"Simply Clever" של המותג. קאמיק אכן אינו מאכזב. מחזיק הכוסות, למשל, מכיל בתחתיתו בליטות שמאפשרות פתיחת בקבוק שתייה ביד אחת. בדלת ישנה מטריה נשלפת וסביב הנהג והנוסעים תאי אחסון שימושיים וטובים, גם אם לא בכמות או בנפח גדולים במיוחד. פיצ'ר נוסף נמצא, אגב, כשפותחים את תא המנוע - פתח מילוי המים למגבים מכיל משפך מובנה למילוי נקי. יצרני כל העולם - אנא, אמצו את הרעיון הפשוט והמבריק הזה.
אבזור הבטיחות מקיף ומרשים גם כאן, ברמת האבזור הבסיסית, אמבישן. הנהג והנוסעים מוקפים בלא פחות מ-9 כריות אוויר. בצדדים של הבטיחות האקטיבית יש כאן בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית טובה וגם היגוי אקטיבי שלא תמיד התמודד היטב עם סימוני הכביש.
האבזור הנוסף של האמבישן כולל מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ', בצבעים ורזולוציה מצוינים ועם תמיכה מלאה בעברית, מצלמת רוורס, חיישנח חניה, בקרת אקלים מפוצלת, מראות מתקפלות ו-4 שקעי USB-C, שניים מלפנים ושניים מאחור.
גרסת הסטייל לא משדרגת את מפרט הבטיחות, אך מוסיפה לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך 10.25 אינץ', בורר מצבי נהיגה, טעינה אלחוטית לסלולארי, כניסה והנעה ללא מפתח, שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, אבזור פנימי בתא המטען, תאורת אווירה באדום וחישוקי "17 - לעומת "16 באמבישן.
התיישבות במושב הנהג מעניקה תחושה טובה, גם מעבר למגע הנעים בהגה ובידיות. המושבים, של הנהג והנוסע מלפנים, מעוצבים היטב, נעימים לעין וגם משלבים, באמצעות תכנון טוב, בין תמיכה טובה ובין רכות ונוחות.
מאחור המושבים נוחים גם, אם כי כאן תנוחת הישיבה מעט מקופלת, בשל הרגליים שמיקומן מורם מעט. המרחב כאן מצוין לשני נוסעים, גם אם הם גבוהים מהרגיל ויושבים מאחורי נהג ונוסע גבוהים. לשלושה יהיה כאן קצת פחות מרווח, בוודאי אם צריך להתקין שלושה כיסאות בטיחות או להושיב שלושה מבוגרים.
נוסף לכל זאת, היושבים מאחור נהנים מפתחי מיזוג, לא מובן מאליו בקבוצה הזו וגם מנוריות קריאה, משענת עם מחזיקי כוסות בין המושבים ותאי אחסון.
המסורת בסקודה היא שתאי המטען מדהימים, ונותנים נוקאאוט לתחרות. כאן זה לא המצב, הן בשל הנפח (הטוב בפני עצמו) של 400 ליטר שאינו הטוב בקטגוריה והן בשל העובדה שעם קיפול המושבים האחוריים לא מתקבלת רצפה שטוחה. ובכל זאת, הנפח טוב ומספיק בהחלט למשפחה קטנה, ויש כאן אביזרים כמו ווי תלייה מאסיביים, רשת עיגון ותאורת תא מטען נטענת ונשלפת בעת הצורך.
נוחות נסיעה
קל וכיף לנהוג בסקודה קאמיק בעיר. בין הסיבות לכך הם החלונות הגדולים שמציגים את כל מה שקורה בחוץ בבהירות לנהג ולנוסעים, הישיבה הגבוהה והשולטת וגם הממדים החיצוניים הצנועים, שמקלים מציאת חניה. גם מצלמת הרוורס הסטנדרטית מקלה את החניה וגם קוטר הסיבוב הקטן.
בבסיסו, רכב הפנאי הקטן של סקודה נוח ונינוח. תנודות המרכב רכות ונעימות, מערסלות בלי לגרום מחלת ים. עם זאת, לא תמיד מרשימה ההתמודדות עם שיבושים ובורות קטנים עד בינוניים, או עם פסי האטה בוטים מהרגיל, שאז הדרמה עוברת לתא הנוסעים.
בנסיעה מהירה יותר עדיין מרגישים את השיבושים, אם כי באופן פחות מטריד, ובאופן כללי התחושה טובה עוד יותר: קאמיק יציב ובוטח, מבודד היטב את רעשי הדרך והרוח וגם מצליח לשמר את היציבות והשלווה שלו אפילו במהירויות גבוהות מאוד. איכות הנסיעה בקאמיק טובה ומרשימה יותר מהמקובל בקבוצת רכבי הפנאי הקטנים.
מנוע ותיבת הילוכים
מנוע ה-1,500 סמ"ק אותו פגשנו מוכר וידוע מהקבוצה, ונכון לראשית 2020 הוא החזק משני המנועים המוצעים עם רכב הפנאי. יש בו ארבע בוכנות והוא מייצר 150 כ"ס. הוא מייצר דחף חזק ובשרני ומסוגל לייצר האצות מרשימות כמעט בכל תנאי, בטח כשהוא מחובר למרכב הצנוע של הקאמיק.
תיבת ההילוכים היא אוטומטית-רובוטית כפולת מצמד ולה שבעה יחסי העברה. התגובות שלה חזקות וטובות בדרך כלל, ואפשר ליהנות מתנועה חלקה ונעימה. עם זאת, בתנאים מסוימים, ובעיקר ביציאה מהמקום וכשנדרשת פעולה חריגה ופתאומית, כמו 'קיק דאון' לעקיפה, הוא מגיב לעתים קצת לאט.
צריכת הדלק במהלך המבחן היתה טובה, סביב 13 ק"מ לליטר, וזאת למרות שמדובר ברכב גבוה עם מנוע חזק.
התנהגות כביש
פלטפורמת הקבוצה שעליה בנוי סקודה קאמיק ניחנה ביכולת מרשימה לנוע במהירות רבה ביותר כמעט בכל תנאי, עם שליטה קלה ומדויקת מצד הנהג. כך קאמיק מתנהג באופן קליל ומדויק. הוא גם בטיחותי מאוד, עם אחיזת כביש ויציבות רבה הן בפיתולים מסובכים והן במהירויות גבוהות מאוד.
עם זאת, הוא לא ספורטיבי, ההגה קל וגם מעט ארוך, ודרכו לא מגיעה לנהג אינפורמציה מרובה מקורות הכביש.
סיכום
סקודה קאמיק ממלא את עיקר הציפיות ממנו ומציע מרכבה טובה למשפחה הקטנה: תא מטען שאינו עוצר נשימה בסגנון אוקטביה, אבל מעניק מקום רב לציוד, מושב אחורי שאינו אידיאלי לשלושה, אבל שניים ימצאו בו הרבה מרחב ונוחות, וכל זאת בתוך חבילה בעיצוב גנרי-משהו, אבל נעימה לתמרון ונסיעה ובמקרה של מנוע ה-1,500 סמ"ק - גם עם המון כוח.
לצפייה בכל דגמי סקודה בישראל
פורסם לראשונה ב- 05.02.20
למאמר זה התפרסמו 7 תגובות