דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן אמארוק V6 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


פולקסווגן כנראה מאוד לא מרוצה ממכירות האמארוק בישראל. ב-2016 נמכרו כאן 5 כלים (ברצינות) ובשנה שאחריה הוא אפילו לא הוצע. לאמארוק היה מנוע חזק יחסית בשנים האחרונות, 180 כוחות סוס, ובסך הכל במבחני העבר התרשמנו ממנו כרכב איכותי למדי. ובכל זאת, האיסוזו וההיילקס המפורסם של טויוטה פשוט רמסו אותו במכירות. יכול להיות שהסיפור היה המחיר ההתחלתי הגבוה שלו ביחס לרכבים האחרים בסביבה, או שזהו פשוט המוניטין והותק של הטנדרים היפניים.

החזרה של פולקסווגן אמארוק לארץ מצביעה על החלטה מאוד נחושה של צ'מפיון מוטורס. הם רוצים למכור ממנו, והרבה. המחיר ירד משמעותית לאזור ה-250 אלף שקל, ממש בסביבה של המתחרים הישירים בעלי מבנה דאבל קבינה והנעה כפולה. ויותר מזה - האמארוק מגיע עם מנוע שהוא שובר שיוויון מוחלט לקטגוריה. 3.0 ליטר דיזל עם 6 צילינדרים ו-224 כוחות סוס. 45 יותר מהאמארוק הקודם ו-35 כ"ס יותר מהרכב השני הכי חזק בקטגוריה, ניסאן נבארה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פולקסווגן אמארוק


פולקסווגן אמארוק  3.0 ליטר, דיזל, אוטומט, 224 כ"ס, 249,900 שקל

יתרונות

חסרונות

מנוע

מושב אחורי

נוחות נסיעה

איכות חומרים

יכולת שטח

  אבזור בטיחות

פולקסווגן אמארוק

האיסוזו והטויוטה המקבילים מוצעים במחירים דומים, אבל מציעים 163 ו-150 כוחות סוס בהתאמה; אפילו לא בכיוון. אז האם הפעם לאמארוק יש את מה שצריך כדי להתמקם גבוה בטבלת המכירות?

כדי לקבל תשובה טובה יותר, צירפנו למבחן את תומר. לתומר יש רזומה של מאות אלפי קילומטרים מאחורי ההגה של טנדרים שונים. הוא עזר לנו רבות לקבל תמונת מצב טובה לגבי האמארוק ביחס לרכבים אחרים בתחום.


עיצוב

האמארוק שמוצע בישראל היום קיבל פנים אלגנטיות יותר במסגרת מתיחת פנים קלה שעבר לאחרונה. הפנסים, פנסי הערפל וכל אזור החרטום עברו עדכון שמוסיף להופעה. וההופעה בהחלט נאה. תסתכלו על החצי הקדמי שלו ותראו טוארג. רק כשהזנב מופיע מגלים שזה לא רכב פנאי, אלא טנדר.

מהצד ההבדלים מינוריים. הוא עדיין נראה קשוח מאוד עם קשתות גלגלים גדולות ורבועות. קשת התהפכות ומדרגות צד מוצעות בתוספת תשלום; מי שאפקט ההגעה חשוב לו, ישמח להוסיף גם אותן לחבילה.

פולקסווגן אמארוק


תא הנוסעים

כשמתיישבים מאחורי ההגה מקבלים תחושה של פולקסווגן אמיתית, עד שמתחילים לגעת בפלסטיקה. הפסלטיקים קשים ומחוספסים. ביקורת? לא ממש, נראה שהחבילה הזאת תהיה מוצקה כמו ביום הרכבתה גם ביום שהדינוזאורים יחזרו לשלוט בכדור הארץ. רכב המבחן עבר כבר 14,000 ק"מ ושום קרקוש לא נשמע, אפילו בתנאי שטח קשים.

האבזור לא מדהים אבל טוב מהמקובל בקטגוריה. יש מסך מולטימדיה מקורי + מחשב דרך מפורט במרכז הרכב. יש גם בקרת אקלים מפוצלת ועוד אי אלו פריטים שהופכים את חוויית הנסיעה למוצלחת יותר. אולי פריטי האבזור הקריטיים ביותר הם חיישני חנייה מקוריים מאחורה ומקדימה. עם למעלה מ-5 מטר לפני וו גרירה ענק, בהחלט טוב שיש אותם. מצד שני, תוספת הוו גורמת לחיישן האחורי לעבוד כל הזמן. מעבר לעובדה שזה מעצבן, במחצית הזמן הם פשוט היו כבויים. יש גם מצלמת רוורס, בתוספת תשלום, שרואים בה בעיקר את אותו וו גרירה ענק.

לאמארוק יש המון תאי אחסון, תא מיוחד לקלסר ושטח ענק בין הנהג לנוסע. תנוחת הישיבה עצמה גבוהה, אבל היתרון הגדול של האמארוק הוא שדה ראיה מעולה החוצה. בנהיגה בשטח אפשר להבחין בקלות בקצוות הרכב ולכוון אותו. גם השמשה האחורית גבוהה מספיק ונוח להתרומם במושב ולנסוע לאחור.

המושבים מקדימה אולי קצת נוקשים בתחילת הדרך, אבל אחרי כמעט 1,000 ק"מ אנחנו יכולים לספר על תמיכה טובה לגוף, גם בתנאי דרך לא פשוטים בכלל. מאחור הסיפור אחר לגמרי. המושבים קצרים מדי ובעיקר זקופים מאוד. נסיעה ארוכה שם לא תהיה נוחה במיוחד. לפחות מימד הרוחב מכובד, אז 3 יוכלו לשבת שם.

הארגז האחורי גבוה, כי הרכב גבוה, אז קצת קשה להעמיס ציוד. אבל ביתר הבחינות מדובר בארגז טוב מאוד. כיסוי הפלסטיק מאפשר משיכה קלה של ציוד ומקל על הניקוי, ויש שפע אפשרויות עגינה.

פולקסווגן אמארוק


נוחות נסיעה

טנדרים הם לא כלי רכב נוחים בדרך כלל. תהפכו את זה איך שרק שתרצו, לא לזה נועדו כלי הרכב הללו. כדי להתמודד עם המשקל בחלק האחורי הם מצויידים בדרך כלל במתלי עלים פשוטים וקשוחים שמסוגלים להתמודד עם כל דבר. אך המתלים הללו מתנהגים שונה לגמרי במצב עמוס לעומת מצב ריק. למעשה, כשאין ציוד מאחורה הם נוטים "לזרוק" את החלק האחורי חזרה למצב הפתוח, מה שיוצר חוויית נסיעה לא מי יודע מה.

מהצד השני אפשר להתקין מתלים רכים מקדימה, כמו שחלק מהטנדרים האמריקאים עושים, ואז החרטום מתנדנד כמו ילדים בגן שעשועים.

באמארוק בחרו כיול קצת שונה. המתלה האחורי מוקשח אבל לא מדי. מקדימה המתלה ארוך ורך בתחילת מהלכו עם הקשחה משמעותית בסוף. באופן הזה הוא מציע נוחות נסיעה טובה מאוד בסטנדרטים של טנדרים. אם תשוו לרכב פרטי לא מדובר בכלי רכב נוח, אבל זה לא משנה למי שמקבל את הפולקסווגן כי מבחינתו החלופה היא טנדר אחר.

הנוחת היחסית מתאפשרת גם בזכות כושר העמסה פחות גבוה. לא מדובר על מספר נמוך, 828 ק"ג, אבל ביחס ל-1,080 ק"ג של הדי-מקס מדובר בפער משמעותי. משקל נמוך משמעותו פחות עומס על המתלה, מה שמאפשר את הכיול הזה.

בסעיף בידוד הרעשים אולי יש לאמארוק איזשהו יתרון על מתחריו (דבר שמצריך מבחן השוואתי) אבל בפני עצמו לא מדובר בבידוד טוב.

פולקסווגן אמארוק


מנוע ותיבת הילוכים

היהלום שבכתר, ככל שזה נוגע לטנדר הגרמני, היא יחידת ההנעה.  קטגוריית הטנדרים אף פעם לא התברכה באוורות סוסים גדולות מדי. סוסים יש לחקלאים, לא לטנדרים של חקלאים. וכאן מה שהאמארוק מביא למשחק הוא פשוט לא כוחות. יש לו בדיוק 50% יותר כוח מלהיילקס ויש לו יתרון משמעותי גם מול החזקים שבטנדרים האחרים.

ההספק מופק ממנוע בנפח 3.0 ליטר בעל שישה צילינדרים. כמו הכוח, גם הנפח וכמות הצילינדרים גבוהה יחסית. ההפתעה מגיעה כבר בלחיצת הדוושה הראשונה. גם כאן הנתונים מדברים, באופן מרתק. לאמארוק יש 58 קג"מ אבל זה לא הנתון החשוב. הנתון הקריטי הוא רוחב רצועת הכוח. בדרך כלל מנועי דיזל לא זמינים מתחת ל-1,500 סל"ד ומאבדים אוויר מעל 4,000.

האמארוק מתחיל לדחוף קדימה מ-1,400 סל"ד ועד 4,500 סל"ד מאוד מאוד גבוהים. רצועת כוח של מעל 2,000 סל"ד היא דבר נדיר בקטגוריה. לאמארוק יש יותר מ-3,000 סל"ד אפקטיביים.

ביחס לכל כלי רכב אחר בקטגוריה שלו האמארוק מהיר. מאוד מהיר. הוא אפילו לא מתבייש מול כלים אמריקאים שמתהדרים ב-300 ו-400 כוחות סוס. הוא אולי לא חזק כמוהם אך הוא לבטח זריז יותר.

מי שמסייעת למנוע לעשות עבודה טובה היא תיבת ההילוכים. מדובר בתיבה של ZF בעלת 8 הילוכים שמגיעה ישר מדגמי אודי. היא אולי לא הכי חלקה שיש, אבל היא עושה עבודה מעולה בהעברה מהירה של הילוכים ובטיפול בכמויות המומנט שיש למנוע הזה.

לאורך המבחן לא היה מקום אחד בו המנוע לא הרגיש חזק מספיק. הרכב הכבד עוקף בקלילות, מגיב היטב גם בעליות ארוכות וגם בקטעים טכניים בשטח. נדרש מבחן השוואתי מלא כדי לומר זאת בבטחון מוחלט, אבל כרגע אנחנו משוכנעים שבמקרה של הטנדר הזה, המנוע פשוט טוב יותר ממה שמציעים המתחרים שלו.

צריכת הדלק לא מבריקה אבל טובה ביחס לביצועים ולתנאי המבחן. בסופו של המבחן מדדנו 9 ק"מ לליטר.

פולקסווגן אמארוק


התנהגות כביש

בשני מקומות האמארוק זורח: בכבישים מהירים ובשטח. בכביש המהיר הוא מפגין אחיזה גבוהה והתנהגות מאוד צפוייה. ככל שהסיבובים מתהדקים הוא רוכן יותר ומרגיש פחות נוח, ועדיין הוא מסוגל להתמודד עם אתגרים באופן טוב ביחס לטנדר ממוצע. הבלמים ספוגיים מאוד ולא מעוררים הרבה ביטחון. ההגה מנותק, כמובן, והוא קל מדי.


שטח

הקשיחות שלו בשטח טובה, בטח לאור העובדה שהוא לא כויל באופן נוקשה מדי. הוא עובר את מרבית המכשולים ללא מאמץ בזכות המנוע השרירי וזוויות המרכב הטובות. יכול להיות שמהלך מתלה ארוך יותר וויתור על וו הגרירה היו מאפשרים לו לעבור עוד טיפה ועם פחות חשש, אבל ביחס למה שבחנו הוא טיפל יפה באתגרי השטח.

פולקסווגן אמארוק


סיכום

האמארוק מציג יתרונות רבים ביחס למה שמקובל בקטגוריית הטנדרים. בראש ובראשונה מדובר באחת מיחידות ההנעה הטובות בסביבת רכבי העבודה. במקביל תא הנוסעים טוב מהמקובל, הנוחות לא רעה והיכולות בשטח מספקות בהחלט.

במחיר שהוא מוצע הוא בהחלט יכול לאתגר את הגרסאות היקרות של המתחרים. במידה ואנשים יסכימו לשמוע על שם שהוא לא טויוטה, ובכל מקרה שבו אפשר לוותר על עוד 200 ק"ג למשקל ההעמסה, האמארוק יכול להיות הבחירה הנכונה עבור החקלאי / הקבלן המאושר.
 
לדגמי פולקסווגן בישראל - פולקסווגן

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה