בישראל, ככה אומרים לנו כבר הרבה שנים, הכל עובד הפוך. כולם מתלוננים על ראש הממשלה, אבל בוחרים בו שוב ושוב; חבלן משטרה סוגר את הכביש בגלל חפץ חשוד, וכולם מתאספים כדי לראות מקרוב; ובגיל 17 אסור לבחור צעיר לנהוג לבד, אבל שנה לאחר מכן מותר לו כבר להפגיז מצריח של טנק. אחרי 66 שנות עצמאות כבר התרגלנו לכל זה, ולכן לא הופתענו מהעובדה שפולקסווגן אפ הגיעה לישראל שנה וחצי אחרי סיאט מי וסקודה סיטיגו. באירופה הפולקסווגן הקטנה היתה המכונית הראשונה שהושקה מתוך השלישיה הזהה הזו. בישראל, עקב בעיות תמחור, קיבלנו קודם את הסיאט והסקודה. אמרנו כבר שאצלנו עובדים הפוך?
את פולקסווגן אפ אנחנו פוגשים אחרי שכבר הספקנו להכיר את התאומות הזהות שלה. השאלה המתבקשת, אם כן, היא מה יתרון הפולקסווגן על אחיותיה - ולא פחות חשוב מכך, מה מעמדן של השלישיה כיום, במצב התחרות העדכני שנוצר בסגמנט מכוניות המיני?
עיצובהפולקסווגן, וזה לא מפתיע, נראית פחות או יותר כמו האחיות המוכרות שלה. הפרצוף קצת יותר מוצלח בעינינו, והוא לא נראה פחוס ודחוס - אלא דווקא חייכני למדי. הצבע הכחול המקסים של מכונית המבחן ייחודי גם הוא לפולקסווגן, וכך גם החישוקים היפהפיים והמדבקות על המראות. השניים האחרונים, אגב, מוצעים בתוספת של אלפי שקלים.
עיצוב מדליק, בין היתר בגלל המדבקות והחישוקים בתוספת מחיר / צילומים: דנה גורלנדתא הנוסעיםבתא הנוסעים זו אותה תמונה מוכרת, אלא שכאן הצבע הלבן הולם בהחלט את המכונית הקטנה. הפלסטיקים לא רכים או נעימים למגע, ובכך לא שונה האפ ממתחרותיה. עם זאת, הם משדרים רושם מוצק ועמיד שבהחלט תואם את הציפיות ממכונית של פולקסווגן.
רשימת האבזור הדלילה היתה אולי מקובלת בסגמנט מכוניות המיני לפני שנתיים-שלוש, כאשר בשוק שלטו סוזוקי אלטו ופיג'ו 107. כיום, בתחרות מול יונדאי i10, שברולט ספארק וקיה פיקנטו, האפ ואחיותיה עושות רושם דליל באופן כמעט מכעיס. אפשר לסמן V בסעיף של מערכת שמע, וגם חיבור AUX קיים - אבל כאן מתחילה רשימת החוסרים: אין מראות חשמל, אין חלונות מאחור, אין אפשרות לפתוח את החלון הימני מדלת הנהג, אין מחשב דרך, אין פתחי מיזוג רגילים באמצע הרכב וכמובן שאין כפתורי שליטה מההגה. תמורת תוספת של 2,100 שקל תקבלו דיבורית בלוטות' וחיישני חניה. תודה רבה באמת.
פה כבר באמת שאין שום הבדל בין האפ לבין האחיות - וזה סימן מצוין. תא הנוסעים מציע מרווח טוב לארבעה נוסעים (אין מושב חמישי ברכב), ורק גבוהי קומה יסבלו מעט מאחור. תא המטען מציע נפח לא רע, 250 ליטר, והוא מצויד בכמה פיצ'רים שהופכים אותו לשימושי אפילו יותר: מדף קשיח מאפשר ליצור חלוקה לגובה ולהגביה את שפת ההטענה, לא פחות מארבעה ווי תליה יאפשרו להכניס גם את השקית עם הביצים מהסופר בראש שקט, ורק חבל שהפטנט הייחודי של חוטים למדף תא המטען שמתחברים לדלת - פשוט לא קיים פה.
נוחות נסיעהנוחות הנסיעה טובה מאוד. בתוך העיר הפולקסווגן סופגת את השיבושים באופן סביר בהחלט, אם כי פחות מרשים מזה של יונדאי i10. דווקא מחוץ לעיר מתבלטת האפ, עם נסיעה יציבה, שקטה ומאוד נינוחה. בידוד הרעשים טוב מאוד במהירויות גבוהות: רעשי מנוע כמעט ולא נשמעים, רעשי רוח מופיעים רק במהירות באמת גבוהה, ורעשי הכביש נוכחים אך פחות מאשר ברכבים מתחרים. לקוחות רבים שמוטרדים מהיכולת של מכוניות המיני לנסוע באופן קבוע על כבישים מהירים ימצאו כאן את המענה.
מנוע ותיבת הילוכיםהפולקסווגן מצוידת במנוע החזק יותר של השלישיה, בנפח 1,000 סמ"ק ובהספק של 75 כ"ס. האופציה השניה, שמוצעת בסיאט ובסקודה, מציעה 60 כ"ס - אך המומנט זהה, ואת ההבדל בתאוצות ובהספק מרגישים כנראה רק במעבדות המדידה של היצרנית. בפועל, שני המנועים מוצלחים. הביצועים טובים מאוד והאפ מצליחה לייצר קצב התקדמות מפתיע, שודאי היה יכול להיות זריז אפילו יותר עם חלוקת הילוכים קצרה יותר. ההילוך השני מגיע בקלות עד ל-100 קמ"ש, והרביעי והחמישי מאפשרים שיוט נינוח - אך עקיפה מחייבת הורדה לשלישי. לזכותה של תיבת ההילוכים נציין את התפעול המאוד נוח ומדויק.
על הגרסה הרובוטית אנחנו ממליצים בחום לוותר. נהגנו בה בעבר, ונוכחנו לדעת כי החלפת ההילוכים גסה ומטלטלת, הביצועים נפגעים מהותית, ובמחיר שלה תוכלו לקנות את יונדאי i10 וקיה פיקנטו עם מנועים חזקים יותר ותיבות מוצלחות בהרבה. מי שחייב שתי דוושות ומעוניין בכל זאת בצריכת הדלק הפנטסטית של המכונית הזו, מוטב יעשה אם יבחר בסיאט או בסקודה הזולות משמעותית.
התנהגות כבישובכן, מכוניות מסוגה של האפ נוטות להיות קלילות ושמחות, ועם המנוע המצוין הזה יש פה בהחלט פוטנציאל להנאה. לא מדובר במכונית חדה ומושחזת, ותת ההיגוי מוחשי, אבל האחיזה גבוהה מאוד והתחושה בטוחה.
סיכוםקל להתאהב בפולקסווגן אפ, במיוחד בגרסה הידנית שלה. היא נוחה, זריזה ומאוד חסכונית - ותהיה נהדרת למי שמחפש מכונית קטנה לנסיעות בין עירוניות. חסרון האבזור משמעותי, אבל לנו יותר הפריע פער המחירים העצום ביחס לסיאט מי וסקודה סיטיגו, האחיות הזהות לחלוטין. אז נכון, לפולקסווגן אפ יש גם שנת אחריות שלישית, וגם תדמית קצת יותר סטייליסטית. אבל האם היתרונות האלו מצדיקים תוספת של כ-10,000 שקל? ובכן, את זה תחליטו בעצמכם.
לדגמי פולקסווגן בישראל -
פולקסווגן פורסם לראשונה ב- 02.07.14
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות