הטי קרוס עושה את צעדיו הראשונים בישראל באחת התקופות העמוסות שיש. מתחרים כמו פיג'ו 2008 ורנו קפצ'ור יגיעו ארצה בקרוב בדורות חדשים, קיה סלטוס ויונדאי וניו אוטוטו איתנו, סקודה קאמיק כבר כאן ואלו מתחרים לצידן של סיאט ארונה המוכרת, סיטרואן C3 איירקרוס, סוזוקי ויטרה, יונדאי קונה ואחרים אז מה יש לטי קרוס להציע באחת הקטגוריות הפופולריות ביותר?
עיצוב
העיצוב החיצוני של פולקסווגן טי קרוס ג'יפוני, מרובע כזה, אבל עם נגיעת סטייל שמרימה את העיצוב כמה דרגות מעלה לעומת האחות סקודה קאמיק. אהבנו את החזית עם הגריל הגדול, מגן הגחון והשקעים במכסה המנוע שמוסיפים למראה הקשוח. מהצד ישנם קווים בולטים בדלתות וחישוקים מעוצבים והחלק האחורי חותם את ההופעה עם יחידות תאורת לד גדולות יחסית ופס שחור שמחבר ביניהן - פשוט נהדר.
לעומת החוץ, הפנים שגרתי למדי – פולקסווגני קלאסי לטוב ולרע. העיצוב מזכיר את זה של הפולו והיינו שמחים אם היו מוצעות עוד חבילות צבעוניות שיכניסו רוח צעירה בתא הנוסעים.
תא הנוסעים
הכניסה לטי קרוס נוחה ותנוחת הישיבה גבוהה יחסית. המושבים בגרסת הכניסה שבחנו נוחים וקל למוצא תנוחת נהיגה אידיאלית, ואילו בגרסה המאובזרת יותר מבטיחים לנו מושבים משודרגים. בנוסף מרווח הראש נהדר, כך שגם אנשים גבוהים ימצאו תנוחת ישיבה טובה.
שדה הראיה לפנים טוב בסך הכל, אך נציין לחובה את קורות A ומראות הצד שצמודות אליהן ואת קורות C העבות. מצד שני, הטי קרוס די קטן כך שקל להסתדר איתו גם במקומות צפופים.
מאחור מפתח הדלת רחב, כך שקל להיכנס אל המושב האחורי ולהכניס ילדים אל מושבי הבטיחות. המושב עצמו לא קצר מדי והישיבה אינה נמוכה. בנוסף משענת הגב מוטה מעט בזווית, מרווח הראש נהדר עקב העיצוב המרובע וגם המרווח לרגליים טוב כך שלשני מבוגרים יהיה כאן נוח.
מצד שני, לנוסע במרכז יש חתיכת תעלת הינע גדולה, ואם תחליטו להגדיל את נפח תא המטען - המרווח במושב האחורי פשוט יגמר.
ליושבים מאחור יש ווי תלייה בקורות B, תאים בגב המושבים ושני שקעי USB. מצד שני לא תמצאו כאן פתחי מיזוג ואין בכלל ידיות אחיזה בתקרה, גם לא מלפנים.
פולקסווגן טי קרוס משווק כאן בשתי רמות גימור בלבד, קומפורטליין וקומפורטליין פלוס. בגרסת הכניסה ישנה מערכת מולטימדיה מעולה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' עם תפעול נוח וידידותי. בנוסף יש בקרת אקלים מפוצלת, מצלמת רוורס, מראה פנימית נגד סנוור, חיישני גשם ותאורה, מראות מתקפלות וגם משטח טעינה אלחוטי.
רמת הגימור קומפורטליין פלוס מוסיפה כניסה והנעה ללא מפתח, מושבים משודרגים, ג'אנטים גדולים יותר ולוח שעונים דיגיטלי שמשדרג את האווירה.
בתחום הבטיחות לשתי הגרסאות יש בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת סטייה מנתיב כולל היגוי אקטיבי והתרעת עייפות לנהג. גרסת הפלוס מוסיפה התרעת רכב בשטח מת.
אם עיצוב הפנים מפסיד כאן נקודות, הוא מרוויח אותן חזרה בזכות הנדסת האנוש, כשכל הפקדים והכפתורים ברורים ונגישים.
איכות החומרים אינה מצטיינת, כאשר הדשבורד ודיפוני הדלתות עשויים פלסטיק קשיח וחלול שאינו נעים למגע ומרגיש כאילו נלקח ממכונית מקטגוריה נמוכה יותר. מצד שני, בכל האיזורים בהם נוגעים ישנם חומרים טובים – ההגה עבה, נוח לאחיזה ומצופה עור, משענת היד המרכזית איכותית וגם במקום בו מונח המרפק בדלתות ישנו דיפון עור קטן. בנוסף, איכות ההרכבה טובה.
אם חשבתם לשדרג את הפולו שלכם לג'יפון, דעו כי לא תמצאו כאן תאי אחסון מיוחדים, אבל בהחלט יש את כל מה שצריך – תאים גדולים בדלתות, תאים בין המושבים ומחזיקי כוסות, תא בראש הדשבורד ואפילו את המגירונה מהארונה.
תא המטען במצב הרגיל שלו מציע נפח של 380 ליטרים, אך אם נזיז את הספסל האחורי עד הסוף הנפח יגדל ל-455 ליטרים, וזה כבר יותר ממה שיש בגולף למשל וקרוב למכונית סדאן כמו טויוטה קורולה (471 ליטרים). לתא המטען מדף חלוקה שימושי וגם שני ווי תליה, אבל חשוב לשים לב לחור שנוצר בין התא למושבים כי לא מעט ציוד פשוט יכול להיעלם אל מתחת לספסל.
נוחות נסיעה
פולקסווגן טי קרוס מכויל על הצד הנוקשה. בכביש משובש הוא לא קופצני במיוחד, אך על רצף שיבושים הוא ירגיש עסוק וחלק מהם גם יגיע אל הנוסעים.
בנסיעה בין-עירונית המצב משתפר מאוד – הטי קרוס מרוסן ושומר על איזון גם בכביש גלי. בידוד הרעשים טוב יחסית, אבל הוא לא שקט כמו גולף או פולו.
מנוע ותיבת הילוכים
לטי קרוס מנוע צנוע בנפח 999 סמ"ק שמוכר מהמון דגמים של קונצרן פולקסווגן. למנוע הספק של 115 כ"ס ו-20.4 קג"מ ועל פי דף הנתונים את ההאצה ל-100 קמ"ש הוא מסיים ב-10.2 שניות. למרות שהנתונים הללו לא מרשימים במיוחד, בפועל הטי קרוס מרגיש זריז והמנוע לא מתקשה להזיז את הג'יפון הקטן בכל מצב.
המנוע משודך לתיבה כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים, שגם היא מוכרת מדגמי קונצרן פולקסווגן האחרים. התיבה בסך הכל יעילה תוך כדי נסיעה, אך בתחילת נסיעה היא מהססת והמעבר בין הילוך ראשון לשני לא חלק ובעקבות כך היציאה מהמקום לא מהירה. בנוסף נרגיש השהייה בתמרוני חניה במעבר בין הילוך ראשון לרוורס ולהיפך.
צריכת הדלק במהלך ימי המבחן עמדה על 12 ק"מ לליטר. מקום טוב באמצע.
התנהגות כביש
קודם כל, הטי קרוס לא ספורטיבי. אם אתם מחפשים ג'יפון ספורטיבי של פולקסווגן תאלצו לחלום על הטי רוק R או למצוא דרך להגביה את גולף GTI. גם קופרה אטקה זה כיוון לא רע. הטי קרוס לא ממש מתקשר או מעורר את החשק לתקוף פניות. למרות הקשר הגנטי לפולו הוא בסוף כבד ממנה ב-100 ק"ג וגבוה בכמעט 13 ס"מ. ולמרות זאת, הוא אוחז טוב את הכביש ומשרה אווירה בטוחה מאוד.
סיכום
פולקסווגן טי קרוס מצטרף מאוחר למסיבת רכבי הפנאי הקטנים. הוא לא היחיד שמאחר לאירוע ההמוני הזה: טויוטה תשיק רכב פנאי קטן רק בשנה הבאה וגם סקודה עשתה זאת רק לאחרונה. מצד שני, הטי קרוס מגיע בזמן בו הקטגוריה בשלה יותר מאי פעם והלקוחות צמאים לדגמים חדשים.
הטי קרוס הוא לא רכב הפנאי הכי מאובזר, בידוד הרעשים שלו לא מצטיין, התנהגות הכביש לא חדה וברגע שתנצלו את תא המטען גם לא ישאר לכם מרווח מאחור. אבל יש לו כמה יתרונות מובהקים – הנדסת האנוש טובה, התנהגות הכביש בטוחה, יש לו מנוע מצויין והוא נהנה מיתרון גם באחד הפרמטרים הכי חשובים בסביבה הזו - מראה מקורי ומעניין.
לצפייה בכל דגמי פולקסווגן בישראל
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות