פלאשבק מלפני שנתיים: כביש 90 לכיוון צפון, גשם זלעפות, פורד מונדיאו בעימות ראש בראש עם סובארו B4 ודודג' אוונג'ר. יש לי דה-ז'ה-וו. הדור הרביעי הנוכחי של פורד מונדיאו הושק לפני שלוש שנים ובארץ הקודש הוא זכה להצלחה לא מבוטלת, תודות ליבואן הממולח דלק מוטורס. לקראת סוף 2010 תוצג מתיחת פנים פנימית וחיצונית למונדיאו, אליה יתווספו גם מנועים מוגדשים נוספים מסדרת ecoboost החדשה. עד שתוצג מתיחת הפנים, יימכרו לא מעט מכוניות חדשות ומשומשות ולכן התאספנו כאן. אז איך מתמודדת פורד מונדיאו עם הכניסה לעשור השני של שנות האלפיים?
המונדיאו עדיין נראית טוב. היא מכונית גדולה, קולעת בדיוק להגדרה של משפחתית גדולה. המונדיאו התייצבה למבחן בגרסת הטיטניום: השבכה הקדמית יפה יותר והחישוקים הקלים מרובי החישורים נראים טוב משמעותית מחיפויי הגלגלים הפלסטיים בגרסת ציי הרכב, הלא היא המונדיאו טרנד. אם נתעלם מהקשקוש השיווקי של העיצוב הקינטי-שמינטי, נראה כי העיצוב שהיא הביאה עימה חלחל היטב לקשת הדגמים של פורד, לטעמי בהצלחה פחותה בדגמי החדשים יותר. פנסי הכוורת האחוריים ממוקמים גבוה, עם קימורים תואמים בדלת תא המטען. מכות חניה קלות מחכות לדלתות הרחבות עקב היעדרם של פסי קישוט מפלסטיק. שני צינורות מפלט נפרדים מתחבאים מתחת לפגוש המחורר. קו החלונות הגבוה מעוטר בפס ניקל סולידי. גדולה ומרשימה כבר אמרנו?
פורד מונדיאו. עדיין אין קמטים בעיצוב / צילומים: טל ברונפר
פורד מונדיאו: בפנים
הגודל החיצוני מתורגם למרחב פנימי מכובד. ארבעה מבוגרים ירגישו כמו בבית. החמישי שיתיישב באמצע הספסל האחורי יחוש פחות בנוח עקב מבנה המושב. העיצוב הפנימי מרשים. ריפודי העור האיכותיים על המושבים הכורסתיים נמצאים גם בדיפוני הדלתות. בראש הר הפלסטיק האיכותי והרך ממוקמים שני פתחי אוורור עגולים, אה-לה-אגד. הפלסטיק דמוי אלומיניום מוברש בקונסולה המרכזית נראה טוב. הנדסת האנוש טובה: רוב הפקדים נופלים ישירות לידיים ותפעול בקרת האקלים אינטואיטיבי. צג LCD באמצע לוח המחוונים מאפשר צפיה ושליטה במחשב הדרך ומאפיינים נוספים במכונית בעזרת הפקדים שעל גלגל ההגה. חבל רק שהתצוגה ואפשרויות השליטה דלים מדי. פתחי האוורור רחוקים מדי ויש להתכופף כדי להגיע אליהם. מערכת המולטימדיה הכוללת גם GPS - שלכם תמורת 6000 אלפים ש"ח נוספים - מצוינת. סביבת המחיה של המונדיאו בהחלט נעימה לשהיה ועדיין לא נס ליחה.
פורד מונדיאו במבט אחורי. לאו דווקא הצד היפה שלה
פורד מונדיאו: מתניעים
מכסה פלסטיק אטום נמצא במקום המיועד לחריץ למפתח. מתקתקים את הקוד לתוך הקודנית הארצישראלית ולוחצים על כפתור ה-power השחור. המנוע ניעור לחיים בהתנעה מדויקת, במין דיוק ממוחשב שכזה. 161 כ"ס על משקל של יותר מטון וחצי אינם מהווים נתון מרשים על נייר הפרוספקט. על הכביש המונדיאו מזנקת בהחלטיות מהמקום, למרות בתוליותו של רכב המבחן. תיבת ההילוכים עם ששה יחסי העברה עושה את העבודה כמו שצריך: הבדל של שמיים וארץ מזו שהותקנה במונדיאו דור קודם. ההילוכים עוברים בצורה חלקה, למרות שמדי פעם הורגשה חבטה קלה בעת הורדה מהילוך שני לראשון במהירות פקק נפוצה. הצליל הבוקע משני המפלטים אינו קולני. יחידת הכוח הזו בהחלט עושה עבודה טובה על הכביש, למרות המשקל הגבוה.
תא הנוסעים במונדיאו מזמין אותך פנימה
פורד מונדיאו: נוהגים
המונדיאו לא רק נראית גדולה, היא גם מרגישה כזו ממושב הנהג. המונדיאו היא מכונית רחבה וקשה להבחין היכן מסתיים מכסה המנוע או לאן מגיעה הכנף הקדמית. אחיזת הכביש גבוהה, בסיועם האדיב של צמיגים ברוחב 235 מ"מ. בעת נהיגה נמרצת היא יכולה לתגמל את הנהג, עם היזון חוזר נאות מכיוון הגה הכוח ההידראולי והשילדה הטובה. היא מגיבה בהידוק קו להרפיית דוושת התאוצה באמצע פניה. הרפיות דוושה מוגזמות יעירו את מר ESP מתנומתו. מושבי העור הכורסתיים לא תומכים מספיק ומזכירים לנהג שזו לא בדיוק מכונית שנועדה לתקוף פניות, למרות שהיא עושה זאת בצורה משביעת רצון. לא המשפחתית הכי דינאמית שיש אבל בהחלט עושה את העבודה.
פורד מונדיאו: נוחות
מתלי המונדיאו עושים עבודה טובה בהשטחת שיבושי הכבישים. על כביש הטלאים העירוני המסורתי שלנו היא מעלימה חלק מסדקי האספלט הסופניים. גם בכבישים שבורים במיוחד, בהם התברכה עיר הבירה, המיתלים כמעט ולא מגיעים לסוף מהלכם. פורד מונדיאו מתבלטת בעיקר בנוחות הנסיעה בכבישים בינעירוניים, עובדה שהופכת אותה לקרוזרית טובה למרחקים ארוכים. הבעיה היחידה היא נוכחותם רעשי רוח שמתגברים מעל מהירות של 110 קמ"ש.
פורד מונדיאו. התנעה בלחיצת כפתור
דה-ז'ה-וו
פלאשבק מלפני שנתיים: כביש 90 לכיוון צפון, גשם זלעפות, פורד מונדיאו בעימות ראש בראש עם סובארו B4 ודודג' אוונג'ר. יש לי דה-ז'ה-וו: המונדיאו היא מכונית מוצלחת, כמו שחשבתי שהיא באותו מבחן לפני שנתיים. המונדיאו מתמודדת בכבוד עם הכניסה לעשור השני של שנות האלפיים והיא מתברגת היטב בין המכוניות הטובות בסגמנט. פורד יצטרכו לעבוד קשה במתיחת הפנים הקרובה כדי לשפר מכונית טובה.
אחד הרכבים הנוחים עליהם נהגתי.
רכב מצויין ויפה(בעיקר הגרסה בצבע שחור -טיטניום)
יתרונות - כמעט כל מה שניתן לחשוב עליו.
חסרונות - צריכת דלק. מנוע טיפה חלש ביחס לכובד הרכב(משתפר עם חלוף הזמן)
בסה"כ - העסקה הכי משתלמת בשוק - לא מצטער לשניה אחת.