בישראל, לא יודעים שזה לא מכובד להצביע על אנשים. כשנוסעים בפיאט 500 החדשה [לחוות דעת על הרכב החדש - פיאט 500] מבחינים בזה היטב.
אדומה, סקסית ונוצצת, עם צבעים בוהקים וניקלים בפוטנציה פה ושם. תזזיתית וקלילה, נעה פיאט 500 ברחובות ת"א כאילו הייתה קטנוע שליחויות בדרך לעוד לקוח מרוצה, רק שלא צריך לפחד על התסרוקת.
לוקח קצת זמן להתרגל לתיבה הרובוטית, אבל היא עושה את העבודה לא רע בכלל כשמבינים אותה. מי שרוצה לראות קצת יכולות תמרון שובביות, מעביר למצב ידני ומדביק את הדוושה, היא תיענה לבקשה בלי היסוסים.
אמנם לא רכב ל"לחיצות" נגד הסובארו STI של הבן של השכנה, אבל בתמרונים בין רמזור לרמזור, בין פקק לפקק, מפניה חדה אחת לאחרת, היא בהחלט מהנה.
פיאט 500. מכונית או פריט אופנה / צילומים: אמיר שר פיאט 500. ומה בקנקן ?
לוח שעונים רטרו-סטייל עם פלסטיקה בצבע אדום מבריק לאורך הפנל המרכזי ומוט הילוכים עטור ניקל. החלק הקדמי מרווח דיו לשני בוגרים מאופקים, עם אופציה לקניות מהסופר במושב האחורי או סוג של גור כלבים צעיר, מאד צעיר...
המושב האחורי מתקפל ומאפשר להרחיב את תא המטען הקטנטן, מספיק בשביל שאפשר יהיה לצאת לצימר בסופ"ש עם כל המזוודות אבל בלי לעצור לטרמפיסטים בדרך.
ההגה זז למעלה ולמטה כדי להכניס את הברכיים של שחקן העבר מנבחרת הנוער בכדורסל, אבל לא קדימה ואחורה, מזל שהידיים ארוכות מספיק. גם זווית המושב משתנה, רק לשים לב שהידית שמשכת היא לא ידית בלם היד הצמודה לה.
פונקציה נחמדה שיש לפלא הקטנטן הזה – מכירים את זה שאתם מוצאים חניה אבל בגלל שההוא לא החנה בדיוק על הקווים, קצת קשה וצריך לתמרן עם ההגה ימינה ושמאלה כאילו מחנים סמי-טריילר ? אז לחיצה על כפתור עם ציור חייכני וההגה מקבל רכות כחמאה (וגם איזו נורה בלוח שעונים נדלקת עם המילה CITY עליה) ובהינף אותה אצבע אתם גם מסובבים את ההגה וכיבוש החניה הוכתר בהצלחה תוך צפצופים מגלאי הרברס המריעים בקול תרועה.
תא נוסעים מקורי / צילומים: אמיר שר
אבל הפולניות מבינינו יאמרו שאי אפשר שהכל יהיה מושלם, לא ?
בעיר, הנוקשות של המתלים והמימדים הקצרים מתבטאים היטב בין בור בכביש לפס האטה בשכונה.
תיבת הילוכים רובוטית, גם כשהיא עשויה בסדר, היא עדיין תיבת הילוכים רובוטית.
הפלסטיק הוא פלסטיק כמו שפיאט יודעת לעשות, לא שציפינו לעץ מהגוני אבל נו, אתם הבנתם.
מחוץ לעיר, מרגישים את שובל הרוח שמשאירות המשאיות אחריהן, כאילו הייתה זו דוגית בלב ים.
יכולת התאוצה אמנם סבירה אבל המהירות הסופית מטפסת לאט מאד אל מעבר למגבלות החוק, בדגם הבסיסי של פיאט 500 עם מנוע 1.2 ליטר ו-69 כוחות סוס.
אבל הדבר המבאס ביותר בלנסוע בפיאט 500 חדשה סקסית ונוצצת הוא שכולם רואים כמה היא יפה מבחוץ ורק אתה לא יכול, כי אתה בתוכה... אם פיאט היו משכילים ושמים אופציה לתמונות מתחלפות בצג הדיגיטלי, חווית הנהיגה הייתה באמת מושלמת.
לסיכום, מכונית עירונית מובהקת עם לוק מהפנט. אחרת, זו הייתה עוד פיאט עם תג מחיר לפועל הממוצע ... בהייטק.
לדגמי פיאט בישראל - פיאט