דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיאט דובלו - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

יכולתי להתחיל פשוט בבדיחה שאומרת שכשאלוהים חילק את היופי, פיאט דובלו הייתה בעבודה... בדגם החדש, בציר 2010, שהוא דור שני לדובלו שהושקה המקורית משנת 2000, העיצוב השתפר. אולי בעצם היא קצת מכוערת... אתם יודעים מה? תעזבו אותי, טוב?! תחליטו לבד. בסה"כ קיבלתי את מפתחות הדובלו ממזכירה צעירה וחיננית שהדגישה בפניי שהאוטו מצוין. דרכתי על המצמד והתנעתי אותה. אני תמיד לוחץ על הקלאטש בהתנעה. וכן, קלאטש זה מצמד למי ששכח.

לעמוד הרכב בקטלוג iCar: פיאט דובלו 


פיאט דובלו, 1.6 טורבו-דיזל, 105 כ"ס, 140,000 שקל 

יתרונות

חסרונות

מנוע מצוין ויעל

עדיין לא תחליף למיניוואן אמיתי

  מרחב פנימי ענק

ידית הילוכים לא נוחה לתפעול

  עידון לעומת הדגם המוחלף

תפעול דלתות ההזזה האחוריות


כולן גדלו

 
הדובלו היא התשובה של פיאט לסיטרואן ברלינגו, רנו קנגו ויתר הטנדרונים. בדור הנוכחי כולן גדלו ותפחו והפכו למתאימות יותר להסעת נוסעים (גם הדובלו - בסיס הגלגלים שלה התארך ב-18 סנטימטרים לעומת הדגם המוחלף). זה מתחיל במראה המעוצב יותר וממשיך בתא נוסעים סאלוני ומרופד לעומת פיאט דובלו הישנה. תא הנוסעים גדול בכל קנה מידה והכניסה אליו נוחה תודות למפתחי דלתות רחבים. דלתות ההזזה מאחור אמנם יעילות אך פתיחתן אינה נוחה ובמיוחד כשמדובר בילדים וקשישים.

 

פיאט דובלו החדשה. מרשימה בעבודה, טובה גם לטיולים / צילומים: יצרן

המימדים הגדולים תורמים לא רק למרחב פנים ענק אלא גם לנפח הטענה מרשים. יחד עם זאת, התחושה בדובלו היא כברכב מסחרי גדול – תנוחת הישיבה זקופה, החלון הקדמי ענק ותמרון במקומות צרים דורש תשומת לב. המימדים אמנם גדלו אך נפח המנוע דווקא קטן. 1.6 ליטר לרכב בגודל שכזה (שלא לדבר על גרסת ה1.3 ליטרים) למי שאינו בקיא במגמת הקטנת נפח המנועים בשנים האחרונות עשוי להיראות כלא מספק.

מולטיג'ט

 

מנוע הדיזל- טורבו מסדרת מולטיג'ט של פיאט הוא מנוע חזק ויעיל. בגרסת 1.6 הליטרים ובשילוב תיבה ידנית בת ששת יחסי העברה, ביצועי הפיאט ביצעו את העבודה בהחלט. עם כ-30 קג"מ מומנט המופיעים ב-1,500 סל"ד, אין ספק שגם דובלו עמוסה לא תתנשף מדי בעליות.


 

תפעול התיבה הידנית, למרות גמישותו של המנוע והצורך היחסית מועט בהחלפת הילוכים, דורש הסתגלות. אני לא מתכוון לזינוק בעליה שמגובה ע"י מנגנון Hill Holder המונע התדרדרות לאחור, אלא על ידית הילוכים ארוכת מהלך ודוושת מצמד רגישה. אבל שימו לב, אם כבה לכם המנוע, אין זה אומר שנכשלתם בטסט עקב חוסר רגישות למצמד. לדובלו יש מערכת Stop & Start המדוממת את המנוע בעצירה למטרת חיסכון בדלק והפחתת זיהום.

בדיעבד הסתבר לי כי מערכת זו אינה פעילה בכל מצב. יתכן כי היא לא תפעל כאשר בקרת האקלים מכוונת על טמפרטורה מינימלית, ומה אני אעשה, היה חם...

790 ליטרים ו-635 ק"ג

קפלו את כל המושבים ותוכלו להעמיס 3200 ליטרים. בהחלט מרשים. פיאט דובלו החדשה התגלתה כמעודנת יותר מקודמתה (הקודמת התבססה על קפיצי עלים מאחור), גדולה יותר ויעילה יותר.

 

בארץ משווקת הדובלו II עם מבחר של 2 מנועי דיזל טורבו כשבעל נפח המנוע הגדול יותר מביניהם נבחן כאן וצרך כ-15 ק"מ לליטר סולר. לעת עתה תאלצו להעביר את ההילוכים בעצמכם, בעתיד, כנראה צפויה להתווסף להיצע גם תיבת הילוכים רובוטית. פיאט דובלו המודרנית היא מתחרה ראויה במיוחד תודות למנועי הדיזל היעילים והמרחב הפנימי הגדול. כנראה שלא סתם זכתה באירופה בתואר "מסחרית השנה".

לדגמי פיאט בישראל – פיאט

פורסם לראשונה ב- 09.08.11

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה