מכוניות פתוחות עושות טוב על הנשמה. היא לא חייבת להיות רודסטר לוהטת סטייל מאזדה MX5, וגם לא הקבריו הכי יקרה בארץ שעונה לשם אסטון מרטין וואנקויש וולנטה. היכולת הזו לחוש את כל הסביבה באופן ישיר בלי פילטרים זה משהו שקשה לתאר במילים. לפחות עד שמגיע ענן פיח הדיזל השחור מהטנדר המוזנח שלפניך. פיז'ו 108 שהוצגה ב-2014 ומיוצרת בצ'כיה היא המכונית הקטנה והזולה בהיצע הדגמים של היצרן הצרפתי. בתכל'ס, אנחנו כאן כדי לבחון את מכונית הקבריולה הזולה ביותר בארץ. למקומות, גג פתח, סע.
עיצוב
באופן כללי, פיג'ו 108 הקטנה היא מכונית נאה למראה. העיצוב הוא אבולוציה של ה-107 בתוספת האף המשפחתי שהוצג ב-308 הנוכחית. עוד ב-107 פגשנו את החלונות האחוריים שנפתחים כמו זימי דג ואת הדלת האחורית שעשויה כולה מזכוכית. אין ספק שמישהו לא התבייש לחסוך בעלויות. עיצוב הפנסים האחוריים קורץ ליחידות התאורה של דגמי פיז'ו בשנות התשעים של המאה הקודמת וגג הבד השחור מתאים היטב לצבע הלבן של רכב המבחן. 1500 שקלים נוספים יוכלו לקנות לכם גג בצבע סגול. נחמד. חישוקי ה-14 אינץ' לובשים צלחות פלסטיק נאות למראה והם לא נראים קטנים מדי בפרופיל.
תא הנוסעים
בתוך הקטנה הזו נפגוש תא נוסעים לא שגרתי. הנהג פוגש הגה מצופה עור וזו כבר התחלה טובה. העיצוב עצמו נאה, הקונסולה המרכזית מכילה מסך מגע גדול ולוח המחוונים המעוצב מול הנהג מזכיר שילוב בין פיאט 500 לשברולט ספארק. ההמשך קצת פחות טוב: ה-108 בנויה מהרבה פלסטיק זול, ללא טיפת בד בדלתות. מסך הטאץ' גנב את מקומו של פתח מיזוג מרכזי. לא להיט בימים חמים. מתגי חלונות החשמל אינם מוארים וצריך לגשש אחריהם בלילה, וכיוון מראות הצד ידני לגמרי.
המרחב ליושבים מלפנים טוב אבל מרווח הראש לשני הנוסעים במושב האחורי מגוחך, הודות לגג הנפתח. הכניסה למושב האחורי מומלצת לילדים בלבד. תאורת הפנים עניה ואפילו אין תאורה בתא המטען הקטנטן. למרות החיסכון המורגש, מערכת השמע סבירה באיכותה למרות שהיא כוללת רק רמקולים קדמיים, תפעולה מצוין והיא כוללת דיבורית טובה. על הדרך נציין שמשום מה החימום ברכב המבחן לא עבד ושגם תנוחת הנהיגה לא אופטימאלית.
פיג'ו 108 קבריו. מבפנים נראית כמו האחות הסגורה / צילום: פבל צ'רניצקינוחות נסיעה
על הכביש, פיג'ו 108 הפתוחה ממשיכה בקו הלא שגרתי. כשהגג סגור והמהירות הגיונית, ה-108 מציעה בידוד טוב לרעשי רוח ונוחות נסיעה סבירה. ככל שעולים במהירות מתגלה כי פיז'ו חסכו בבידוד לבית הגלגלים ועולה שאון רב מהגג. מערכת המתלים אינה מהוקצעת מספיק ולא מצליחה לסנן את כל שברי האספלט המקומיים. כשפותחים את הגג מגלים שהשאון קצת פחות מפריע. מסיט הרוח שמתרומם עם פתיחת הגג עושה עבודתו נאמנה ומשקיט את רעשי הרוח. ה-108 אינה מכונית לא-נוחה, אבל היא לא מתעלה על המתחרות בקבוצה. היא פשוט מרגישה שובבה כזו, מעט בוסרית – לטוב ולרע.
מנוע ותיבת הילוכים
מתחת למכסה המנוע הקטנטן של פיג'ו 108 נמצא מנוע עם שלושה צילינדרים בנפח 1 ליטר. המנוע מפיק 69 כ"ס ב-6000 סל"ד גבוהים ו-9.7 קג"מ ב-4800 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים רובוטית עם מצמד אחד וחמישה הילוכים. למרות הציפיות הנמוכות, הנתונים הללו מתרגמים לביצועים לא רעים בכלל על הכביש. לחיצה הגונה על דוושת התאוצה וה-108 מזנקת בחריקת צמיגים מהמקום. ה-108 זריזה במפתיע ושומרת על קצב נסיעה מהיר, בעיקר תודות למשקל נוצה של פחות מ-900 ק"ג.
מרוב שפיז'ו מתעקשים לא להיפרד מתיבת ההילוכים הבסיסית הזו, תיבת ההילוכים לא הטרידה יותר מדי. אז נכון שהמעבר בין ההילוך הראשון לשני עדיין יכול לגרום למחלת ים, אבל פקדי ההילוכים על ההגה מסייעים לגרום ל-108 להתגלגל כמו שאתם רוצים וצריכת דלק של 14.9 ק"מ לליטר לא תמצאו במכונית קטנה עם תיבת הילוכים פלאנטרית. ל-108 יש גם גרסת 1.2 ליטר ידנית ומהנה, אך זו לא קיימת בגרסת הקבריולה. חבל.
התנהגות כביש
פיז'ו קטנה הייתה עד לא מכבר לשם נרדף להנאה מנהיגה. עם גג נפתח, זה אך טבעי לחשוב שפיז'ו יכיילו את הקטנה הזו לספק גם הנאה מנהיגה. מה קורה בפועל? ה-108 מציעה אחיזת כביש טובה, התנהגות הכביש ניטראלית והיא מרגישה קלילה במעבר בין פניות. לרוב האנשים ה-108 עונה לדרישות הממוצעות מרכב, אבל היי, עדיין מדובר כאן בפיז'ו קטנה. אז מה עם חובבי ההגה? לא משהו, תודה. מה שמונע מה-108 לספק את תאוותו של חובב ההגה הם כיול מתלים רך והיגוי לא מתקשר עם משקל לא נעים.
סיכום
פיג'ו 108 היא מכונית חביבה וגרסת הקבריולה רק מעצימה את שמחת החיים שלה. הבעיה היא שעבור הגג הנפתח תצטרכו להוסיף כמעט 10,000 שקל מעבר לגרסת ה-1 ליטר הרובוטית הסגורה. תמורת כמעט שמונים אלף שקל, ה-108 היא הקבריולה הכי זולה בארץ, בפער גדול מהפיאט 500 שעולה כמעט 100 אלף שקל. בשביל האופציה לפתוח את הגג בימים נאים של עונות מעבר, בערבים נעימים ובטח שלא בנתיבי תחבורה ציבורית, זה לא מחיר כבד מדי.
לדגמי פיג'ו בישראל -
פיג'ו
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות