אין, פשוט אין אפשרות ליצרן רכב עדכני להציע מגוון של מכוניות שאינו כולל רכב פנאי קטן. ניסאן ג'וק וסקודה יטי הראו את הכיוון וציבור היצרנים זרם אחרי הצלחתם בהמונים. לשברולט - טראקס, לסוזוקי - קרוסאובר ולאופל - מוקה. גם לרנו הצרפתי, בן ארצם של פיג'ו וסיטרואן, נולד רכב פנאי קטן ושמו קפצ'ור. לפני שגם החבר'ה בהונדה, טויוטה, יונדאי, מאזדה, מיצובישי, סיטרואן, פולקסווגן, פורד, פיאט וקיה מצטרפים לחגיגה, השיקו אנשי פיג'ו את המתחרה שלהם בסגמנט, ושמו - פיג'ו 2008.
כשבפיג'ו מחליפים את ה-0 שבמרכז שם הדגם שלהם (כמו בפיג'ו 208 או 308) בשני אפסים - הכיוון הוא למרווח, פנאי ולייפסטייל. ה-5008 הוא בפשטות מיניוואן, אבל ה-4008 היה רכב שטח, ה-3008 הוא מעין קרוסאובר גבוה וה-1007 זצ"ל (שלא נמכר בישראל) היה כלי רכב עירוני מרווח במיוחד. לא מפתיע, אם כך, שגרסת הפאן הגבוהה, המרווחת והמובלטת יותר של פיג'ו 208 הקטנה זכתה לאפס הנוסף ולכינוי "פיג'ו 2008". תג מחיר תחרותי ועיצוב מובחן הם הכלים המרכזיים בהתמודדות של לובינסקי, יבואן פיג'ו, בבואו להתחרות בניסאן ג'וק ובחבריו. האם ה-2008 עושה את העבודה?
עיצוב מספיקה הצצה חטופה בפיג'ו 2008 כדי לזהות באופן חד וברור שמדובר ברכב של פיג'ו, וגם כי הוא מבוסס על ה-208. ובכל זאת, הרכב עטור במקבץ של רכיבי עיצוב, פנסים קדמיים ואחוריים שעברו הנדסה חוצנית, גג מדורג ועליו מסילות, פסי הגנה ופגושים עבים, פסי קישוט בטעם ניקל ואפילו סדרה ארוכה של מדבקות. התוצאה מבליטה את הרכב מאוד, ובמהלך המבחן זכינו לתחושה סלבריטאית של מי שמסובבים אליו מבטים.
למרות הדמיון ל-208, הסגנון ייחודי / צילומים: אסף בר-שיתא הנוסעיםהעיצוב הססגוני נמשך גם אל תוך תא הנוסעים, וכאן הוא כבר לא מסתפק בעיצוב מושך, אלא הוא מייצר חוויית שימוש עשירה וייחודית. ההגה לקוח מעולם משחקי המחשב וכך גם בלם היד החללי וגם לוח המחוונים הצר. כל אלה, ביחד עם מסך המולטימדיה, יעניקו לישראלי הפקוק סביבת שהייה בלתי שגרתית בעליל.
המושב די נוח, רך אבל תומך. הנדסת האנוש מקבלת כאן כמה הערות - הן בחוסר הנגישות של תאי האחסון, הן בחסרונם של מחזיקי כוסות והן במסך המגע ומערכת הקול המסובכים לתפעול, בעיקר תוך כדי תנועה.
רמת האבזור בגרסה הזולה של פיג'ו 2008 - בסיסית. בגרסה הזו יש שש כריות אוויר ומערכת קול נשלטת מההגה, אבל חלונות החשמל קדמיים בלבד ואין את מסך המגע. רמות הגימור הגבוהות יותר כוללות חיבוריות בלוטות', בקרת שיוט, חישוקים קלים, פנסים שמאירים את הפנייה ומערכת בקרת אקלים מפוצלת.
הגישה אל המושב האחורי אינה מושלמת, אבל המרווח בפנים מצוין גם לשני מבוגרים גבוהים. שלישייה לא תיכנס בנוחות, גם אם מדובר בילדים.
אהבנו את תא המטען של פיג'ו 2008 כי הוא כמעט סטיישני - גדול, מרווח וקל להעמסה ולפריקה. אם צריך להוביל מטען גדול - אזי אפשר לקפל את המושבים האחוריים ולהגדיל כך את הנפח. היינו שמחים למצוא גם ווי תלייה לשקיות סופרמרקט.
נוחות נסיעהקבוצת רכבי הפנאי הקטנים אינה ידועה ברמת נוחות משובחת - בעיר ומחוצה לה, ופיג'ו 2008 אינו חריג לרעה או לטובה. באופן כללי מדובר בכלי רכב שמספק רמת נוחות סבירה. בעיר הגדולה, הנוסעים יחושו היטב את פסי ההאטה והמהמורות הגדולות. בשאר הזמן רמת הנוחות תהיה די טובה.
מחוץ לעיר התמונה מתהפכת - שיבושים משמעותיים, שברים בכביש וכדומה ייספגו ברמה טובה ומולם, דווקא הפגמים הקטנים נוכחים ומורגשים באופן רציף. בידוד הרעשים אינו אידיאלי, רעשי הכביש ורעשי מנוע ה-1.2 ליטר נוכחים, ובמהירויות בינעירוניות גבוהות - יצטרף גם רעש רוח.
מנוע ותיבת הילוכיםגרסת פיג'ו 2008 שבדקנו כוללת מנוע בנזין בנפח 1.2 ליטר שבנוי משלושה צילינדרים ומייצר 82 כ"ס. תיבת ההילוכים שאיתו היא ידנית ולה חמישה הילוכים. המנוע הזה מספק כוח סביר לממדי הרכב, אבל ההילוכים לא יתמכו במי שיבקש להפנות את המנוע להאצות חזקות. יחסי ההעברה של ההילוכים מכוונים את המנוע לנסיעה בינעירונית רגועה וחסכונית, ולא לביצועים חזקים.
במהירויות עירוניות נמוכות, יחסי ההעברה של תיבת ההילוכים מפיקים כוח רב מהמנוע. כמו כמה מנועי שלושה צילינדרים אחרים, גם המנוע הזה נוטה קצת לרטט ורעש, אבל חובבי נהיגה דווקא יאהבו את הצליל שלו.
כשהעניינים זזים והמהירות הופכת להיות בטעם בינעירוני, אזי מורגש חסרון בכוח המנוע, וחלוקת ההילוכים אינה מפצה על כך.
צריכת הדלק שהגענו אליה במהלך המבחן נעה בין 13 ל-15 קילומטרים לליטר בנזין, כך שמי שירצה לחיות עם רכב גבוה ובולט לא יצטרך לשלם על כך קנס מוגבר בתחנת הדלק.
התנהגות בכביש ובשטחכשנהגנו בפעם הראשונה באחות הקטנה של פיג'ו 2008, הלא היא פיג'ו 208, הופתענו לטובה מקפיצת הדרך שעברה על המכונית בין הדורות. היכולת של פלטפורמת המכונית הקטנה לייצר הנאה מנהיגה לא נפגמה יותר מדי במעבר לתצורה הגבוהה של ה-2008. ישנה לרכב נטייה מסוימת לרכון מעט לצדדים כשנוהגים באגרסיביות בפניות, וגם ההגה קליל מעט, אבל מלבד זאת ההגה מאפשר לנהג לדעת מה קורה שם למטה, וזה לא עניין של מה בכך בעידן הזה ובעיקר בפלח השוק הזה. נוסף על כך, אחיזת הכביש מצוינת ומי שלובש את החגורה ברכב יוכל ליהנות אפילו בנהיגת כביש.
לא שמישהו מצפה שכלי רכב כמו פיג'ו 2008 ייאפשר לנוסעיו לצלוח סלעים ומעברי מים בעובי הנגב, אבל יחסית לכלי רכב שמיועד, בכל זאת, לכביש הסלול בעיקר, רכב הפנאי דווקא מספק אפשרות לנשום אוויר של טבע. מרווח הגחון המשופר והעמידות של פינות הרכב נראים כמי שייאפשרו נסיעה זהירה על שבילים ושאר דרכים משובשות, בדרך אל חופשה משפחתית, הרחק מהעיר ההומה.
סיכום בשעת כתיבת שורות אלו, פיג'ו 2008 הידני זול באופן משמעותי מחבריו, ולכתיבת מחירו אפשר להסתפק בחמש ספרות בלבד. ה-2008 אינו מושלם - רמת הנוחות בו אינה בולטת לטובה, וכך גם הנדסת האנוש ואיכות החומרים. ובכל זאת, רכב הפנאי הקטן של פיג'ו מספק נוכחות מיוחדת מבחוץ וחוויית שימוש מיוחדת מבפנים, הוא מעניק תנוחת ישיבה גבוהה ומרחב מחייה מצוין למי שיושב מלפנים ומאחור וגם לציוד שלהם ובתחנת הדלק הוא עשוי להעלות חיוך.
לדגמי פיג'ו בישראל -
פיג'ו פורסם לראשונה ב- 19.05.14
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות