דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיג'ו 206+ - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

חודשים ספורים חלפו מאז השקתה של פיג'ו 206+ בישראל, וכבר מדובר במכונית הוותיקה ביותר בשוק. כיצד זה אפשרי? פשוט מאוד. הסופר מיני הצרפתיה נולדה פעמיים: הראשונה הייתה ב-1998 תחת השם פיג'ו 206, השנייה ב-2008, עם פלוס בשם, כחלופה זולה לפיג'ו 207 החדשה יותר. מתחת לעיצוב המעודכן אין הבדל משמעותי בין 206 פלוס ל-206 מינוס. החידוש האמיתי הוא במחיר.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פיג'ו 206 +


פיג'ו 206+, 1.4 בנזין, 73 כ"ס, 80,000 שקל 

יתרונות

חסרונו

חסכונית

צפופה ביחס לסופר-מיני'ס מודרניות

   נוחה

מפרט אבזור תמוה

   מהנה לנהיגה

לא משתלמת במחיר של 80 אלף שקל

אומרים שאופנה חוזרת על עצמה במעגלים. הלהיט האחרון בשוק הרכב הישראלי הוא הכי רטרו שיש – מכוניות קטנות, ידניות, פשוטות ובעיקר זולות. סוזוקי אלטו ויונדאי i10 היו הראשונות להזכיר לנו שאפשר לקנות מכונית חדשה מהפקפקים בעבור 60 עד 80 אלף שקל. מאז מנסים היבואנים המתחרים ליישר קו ולהשתלב בנישה החמה החדשה. הגדיל לעשות היבואן לובינסקי אשר העלה ארצה צי שלם של כלי רכב זולים: פיג'ו 107 העירונית, תאומתה הזהה סיטרואן C1 (אשר שיווקה נגדע באיבו עקב סיבוכים בירוקרטיים) ולאחרונה גם פיג'ו 206+. הרעיון מעניין: סופר מיני ישנה אבל חדשה במחיר של מכונית קטנה יותר. 80 אלף שקל הם המחיר הרשמי של ה-206+, אבל למשך חודש שלם נמכרה המכונית גם ב-70 אלף דרך סניפי 'שופרסל'. לא הספקתם ללכת לסופר, לקנות לחם, עגבניות ומכונית חדשה? תצטרכו לגייס את כישורי המיקוח שלכם. ביבואן מצהירים כי המחיר המלא הוא המחיר היחידי ואין הנחות, אבל גם להצהרות יש נטייה להתגמש כשכסף מונח על השולחן.

 

פיג'ו 206+. מה הטעם במכונית שכזו? טעם של פעם / צילומים: אור גרוס

אנחנו ניגשים למכונית בחניית אולם התצוגה. פיג'ו 206 חשפה בזמנה עיצוב עגלגל ונקי שהזדקן ברכות עם השנים. מעצבי פיג'ו כמעט ולא נגעו בקווים החלקים או בישבן הרכב כשדרשו מהם להוסיף פלוס ל-206. שינוי משמעותי תמצאו רק בפרונט, שם השתילו למכונית הקשישה את הפרצוף של פיג'ו 207. סה-טו. נכנסים פנימה ומניעים.

פיג'ו 208 תושק בשנה הבאה. פיג'ו 207 מסתובבת על הכבישים כבר 5 שנים. פיג'ו 206+ חדשה עדיין עושה שימוש במנוע של פיג'ו 205. לפני 20 שנים הוא נחשב למוצלח; היום 73 כוחות סוס ו-12 קג"מ מיחידת 1.4 ליטר כבר לא ירשימו אף אחד. ועדיין, על הכביש, 206+ מרגישה נמרצת. לא מהירה, לא זריזה. נמרצת. זה לא עניין של מספרים אלא של תגובת הדוושה החדה, הסנכרון המצוין בין המנוע לתיבת ההילוכים הידנית והאופי הקליל של השלדה. חוץ מזה, פיג'ו 206+ אמנם גדולה מננסיות מודרניות כמו יונדאי i10, אבל שוקלת לא יותר מהן ולפעמים אף פחות.

 

אם כבר הזכרנו שלדה, זו של פיג'ו 206+ אוכלת בלי מלח את כל מתחרותיה בסביבות ה-80 אלף שקל. בזמן שתחום המנועים התפתח לטובה בעשורים האחרונים, הרי שהתקדמות שלדות כלי רכב היא עניין המאכזב חובבי נהיגה יותר ויותר ככל שהשנים חולפות. פיג'ו 206, עם פלוס או בלעדיו, הייתה ועודנה מכונית מלאת חדוות חיים. ההגה והשלדה מספרים לנהג את כל מה שהם יודעים על תנאי הדרך. כתוצאה מכך, לתמרן את המכונית מרגיש אינטואיטיבי כמעט כמו להזיז את הרגליים וללכת. הפיג'ו הקטנה לא נרתעת מעבודה קשה וששה אל עבר העיקולים החדים. לא כי היא ספורטיבית, אלא כי היא מכונית קטנה, פשוטה וטהורה. הגה הידראולי מצוין, קלאץ' הידראולי רגיש, משקל נמוך, גיר ידני וכיף פשטני בטעם של פעם.

 

מה שיפה בכל העסק זה שהתנהגות הכביש החדה אינה באה על חשבון נוחות הנסיעה. 206+ היא כנראה הדגם האחרון של פיג'ו – ו-508 היקרה רשאית לערער על כך – שגם מגהץ באמפים וגם מרגש לנהיגה. מרווח המחיה ב-206+ ממוקם על הציר שבין סוזוקי אלטו ודומותיה לבין הסופר-מיני'ס המגודלות של ימינו. 4 מבוגרים יסתדרו ברכב בנסיעות מזדמנות, אך לא תרצו להפוך זאת להרגל קבוע. המושבים נוחים, רכים ותומכים, חבל רק שלא ניתן לכוונן את כס הנהג לגובה. לא שציפינו אחרת ממכונית בה אפילו את חישוק ההגה לא ניתן להעלות ולהוריד! מדובר במנגנון כה טריוויאלי בכל רכב מודרני שאפילו לובינסקי התבלבלו וציינו במפרטים הרשמיים כי כן ניתן לכוונון את ההגה. נו, העיקר שיש "ג'אנטים מגנזיום".

 

השורה התחתונה של המבחן תלויה חד משמעית במחיר שתקבלו. בעבור 80 אלף שקל תמצאו חלופות טובות מה-206+. גל הסופר-מיני'ס הזולות רק מתחזק ועולה. לראיה, חברת קרסו החליטה להביא ארצה את רנו קליאו הגדולה והאיכותית יותר בגרסת 1.2 ליטר ידנית תמורת 70 אלף שקל. בקרוב מאוד יגיעו אלינו גם גרסאות מוזלות של ניסאן מיקרה, שברולט סוניק ולכו תדעו מה עוד בסביבות ה-70 אלף. אם לובינסקי יתגמשו במחיר ה-206+, כפי שכבר הוכיחו כי הם מסוגלים, לפיג'ו הוותיקה עדיין יש מה לתרום. היא מכונית פשוטה, ודווקא מכאן נובעים יתרונותיה: התנהגות כביש טהורה, אמינות טובה ונוחות בנוסח אולד-סקול צרפתי. אמנם הנבואה ניתנה לשוטים, אבל אם לובינסקי אינם כאלה – והם לא – המחיר של 206+ עוד יירד בחזרה.

לדגמי פיג'ו בישראל – פיג'ו

פורסם לראשונה ב- 24.07.11

למאמר זה התפרסמו 20 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. מה שלא מספרים באולם תצוגה!!! 
    SHLOMO, 24-07-2011

    לא מספרים:מזגן כמעט ולא עובד ברכב{בקושי עובד בירידות}בכל ה206+,ראו תגובות בפורומים ביד2 בWINWINועוד...הניקלים הם "פלסטיקים"שנושרים מהר מאוד!מנורות מנוע,ESP,נדלקות כל הזמן,רכב מגמגם ומקרטע כשחם מאוד בחוץ.השירות{האחריות}רק על הנייר,אין להם תשובה לתיקון המזגן!!!רק 2 רמקולים במקום 6 בפרוספקט זולל דלק,קניתי לפני 13 יום,היה במוסך 5פעמים!!תיזהרו מהרכב הזה!הרכב הוא מאוד "צרפתי"!

    סגור תגובה

  • 2. ל-1, שמעתי הרבה על המזגן ב-206+ 
    אליה, 24-07-2011

    בדקתי בעצמי, והוא אכן לא חזק כמו ברכבים מודרניים, אבל בכלל לא מדובר בתקלה. מדי פעם המדחס מתנתק כשהאוויר ברכב כבר קר. לא תענוג גדול אבל גם לא תקלה. למה לחפש כל הזמן מגרעות? קנית מכונית? תתחדש ותהנה.

    האם 5 הביקורים שלך במוסך היו רק בקשר למזגן או שיש בעיות נוספות? אנא ספר, מעניין לשמוע

    סגור תגובה

  • 3. תגובה ל2 
    shlomo, 24-07-2011

    אני גר בדרום הרחוק.הטמפ" כאן היא כ30 בלילה וביום אתה כבר יודע!מנהל השירות הארצי היה כאן נסע ברכב כ3דקות חזר למוסך כולו מים ואמר שהמזגן זקוק לעידכון תוכנת המחשב כי הוא מתנתק בנסיעה רגילה{בחנייה המזגן בינוני מינוס}.פעם הרכב נתקע ללא דוושת גז{דוושה חשמלית}ונאלצתי לנסוע בהילוך 1 כ-20 קמ"ש הביתה ,על השוליים בליווי ניידת,יומיים לאחר מכן נדלקה מנורת הESP לשעתיים,פעם שנייה במוסך,רק עשו מחיקת תקלה ללא בדיקה.פעם שלישית המנוע מזייף בסרק כשחם מאוד בחוץ,פעמיים אחרות היו בגלל ניסיון לרוקן ולהוסיף גז למזגן בליווי מהנדס החברה שאמר:"לא ניתן לתקן את המזגן ,צריך לחכות כמה חודשים לעדכון תוכנה מצרפת"לדבריו.כל זה במשך 13 יום כ980 ק"מ תידלקתי כ750 ש"ח דלק.את הכסף הם קיבלו,את הרכב הם לא מתקנים.מה אתא היית עושה במקומי?אני עומד מאחורי כל מילה:תיכנס לWINWIN מכירת רכב תראה את הרכב עם מס"הרישוי שלו מצולם.יש לי אפילו בדיקת מכון על כל התקלות שציינתי!!!

    סגור תגובה

  • 4. אם מה שאתה אומר נכון 
    אליה, 24-07-2011

    אז זה אכן חמור.
    אם כי נראה שנפלת על מה שנקרא רכב לימון. ה-206 המקורית, לפחות בשנתונים המאוחרים, הייתה אחת הפיג'ו האמינות יותר והרי אלו אותם מכלולים כמו בפךוס.
    מאחל לך בהצלחה בהמשך

    סגור תגובה

  • 5. קניתי את הרכב לפני 3 שבועות ו 
    טלדור, 25-07-2011

    כל מה שכתוב בכתבה נכון, באופן מדויק להפליא.

    כל הכבוד!

    סגור תגובה

  • 6. בעל פיג'ו 206 שנת 2001 
    , 25-07-2011

    יש לי פיג'ו 206 ידניית 2001 קניתי מהחברה, רוב מה שנאמר נכון מבחינה מכנית אמינה מאוד אם עושים טיפולים סדירים אוטו טיל מבחינה מכנית , מה שכן נכון להגיד בעיית חשמל חמורה , ידית איטוט שעולה 1000 שקל התקלקה שזה מחלה אצל כל הפיג'ו , ספידומטר , והמזגן באמת תמיד המדחס מפסיק לעבוד מזגן דפוק ביותר , מה שאני רואה פה שב206+ הכל בדיוק אותו דבר רק שינויים קלים בפנים הרכב , לא קשור כלל לשנת 2011
    עדיף לקנות איביזה ב86000 1400 ידנית מאובזרת בכל מה שניתן לתת כולל מערכת מולטימדיה.

    סגור תגובה

  • 7. מבחינת רכב- הקליאו עדיפה, בוודאי במחיר 
    א, 26-07-2011

    הקליאו יותר מודרנית ומרווחת, בטיחותית וגם איכותית
    היתרון היחיד של הפיג'ו , זה שכיף לנהוג בה
    לגבי ירידת ערך, פג'ו בדר"כ עדיפה בקטנות, אבל כיוון שמדובר במודל ישן מול דור חדש יותר , אני חושש שההבדל לטובת הקליאו
    הקליאו אחת הכדאיות בישראל, במיוחד שבידני יש פחות קלקולים, ובוודאי, הרבה יותר זול לאחזקה.
    גיר אוטומטי של פג'ו /רנו מהדור הישן (טיפטרוניק), לא רק שמסרס את המנוע, אמינותו בינונית ומטה, ולא ניתן לדעת מתי יתקלקל, מה שבטוח התיקון יהיה יקר למדיי

    סגור תגובה

  • 8. סוזוקי=זבל (לת)
    והנה עוד סיבה למה לא לקנות את הזבל של סוזוקי!, 26-07-2011

  • 9. "תגובת דוושה חדה"?מזגן? 
    תמיר, 28-07-2011

    כבר 2450 ק"מ ותגובת הדוושה:אתא לוחץ ,מחכה...ו...הנה בקושי צובר תאוצה.הדוושה היא גוף עצמאי שחושב...והמזגן!!!האם מותר לקרוא לזה מזגן?

    סגור תגובה

  • 10. הדגם שמוצא למכירה בצרפת שונה לגמרי כנסו 
    , 29-07-2011

    http://paultan.org/photo/index.php?album=Peugeot-206-Plus&image=Peugeot-206-Plus-23.jpg

    זה קישור לאתר שמראה לכם את הדגם שמוצא באירופה ובצרפת שבקשר למזגן יש לו בקרת אקלים ומזגן אחר לגמרי , מה שבארץ לא חשבו אולי לשדרג את כל העסק גם אם זה גובל בהעלאת מחיר הרכב בעוד 5000 שקל לערך.

    סגור תגובה

  • 11. תענוג גל רכב!! 
    אדי, 31-07-2011

    קניתי את רכב המבצע של לובינסקי 75 לפני 3 חודשים - עד היום אני רק מצטער שלא עברתי לפז'ו לפני הרבה זמן. נהגתי ב10 שנים אחרנות ביפניות/צ'כיות מליסינג שעולות הרבה יותר ממנה אך אחרי שנהגתי על אוקטביה הבנתי שהרכב הבא יהי מתוצרת אירופית - הלכתי על 206+ ולא מצטער לרגע. עדיפה מבחינת התחושה על רוב מכוניות היקרות ממנה בהרבה!!! וגם המזגן נכון להיום לא עושה שום בעיות. עצלי היא צורכת 1 ל-14 בניסעה רגועה עם מזגן קבוע.

    סגור תגובה

  • 12. תגובה ל11 "תענוג של רכב" 
    תמיר, 01-08-2011

    יופי של תרגיל בשיווק ובקידום מכירות.זה משמלמדים אותכם היום בלובינסקי?אני באמת מאחל לך לקנות את הרכב הזה ולהנות מהמאוורר{סליחה מה"מזגן"}המעולה שיש בו ,במיוחד בימי הקיץ הלחים שיש כאן!!!במילה "תענוג" כנראה שאתה מתבלבל בין רכב לסאונה טורקית! לסיכום אל תשכח,לא!,להוריד את הניילונים מהמושבים אחרת יהיה אליהם כתמי זיעה!!!

    סגור תגובה

  • 13. תגובה ל-12 
    אדי, 02-08-2011

    אתה שם לב לכמות שגיאות כתיב בתגובה שלי? נראה לך שמישהו היה מגייס אותי?

    תענוג של רכב!

    סגור תגובה

  • 14. אז כדאי או לא ? זאת השאלה! 
    אני, 04-08-2011

    בעצם כבר מאוחר מידי - הרכב כבר ברך אלי .....

    סגור תגובה

  • 15. תגובה ל-14:הרכב למכירה בWINWIN, ביד2,ועוד... 
    FREDDIE, 04-08-2011

    תקרא את מודעת המכירה בלוחות ותבין לבד,אם הצלחת להבין ועדיין לא ניתן לעשות כלום אני משתתף בצערך!!אם כן ניתן ,הרכב יהיה עם אותם בעיות כפי שתקנה אותו בתור חדש מהסוכנות!התאור של שלמה ושל תמיר מהתגובות היה מדוייק להפליא!!

    סגור תגובה

  • 16. ל-15 
    אני, 05-08-2011

    ביד 2 וWINWIN רק 2 רכבים למכירה ורק אחד מהם בעייתי...
    ממאות מכוניות שנמכרו מסוכנויות אחד יצא לא בסדר, זה יכול לקרות גם למזדה ולמרצדס...זה לא הסיבה מספיק משכנעת לא לקנות את הרכב...

    סגור תגובה

  • 17. 17 ל 16 
    FREDDIE, 06-08-2011

    תקנה ואחר כך תתקשר אלי.המס" מופיע במודעה.הרכב הכסוף.רק אל תגיד אחר כך שלא ידעת!!אתה יודע כבר מה לבדוק באוטו.תלמד מנסיון של אנשים שנשרפו.קצת מאוחר עלול ליהיות מאוחר מדי!אלה אם כן אתה מוצא את הכסף ברחוב...אל תשכח שאחד רוצה שיתקנו לו את האוטו והשני כבר מיואש מהשרות.בהצלחה!!!

    סגור תגובה

  • 18. פיג'ו 206 + עם 5500 ק"מ 
    זלינגר, 21-08-2011

    קיבלנו את הרכב במאי ועשינו כבר 5500 ק"מ.
    נסענו עם הרכב כב פעמים לאילת ,סיכום ממצאים:
    1.מבחינת המזגן קצת קשה לה להבין על מה מדובר גם באילת (היינו לפני שבועיים) עבד מצויין ,לא מקרר מהר כאשר ממש חם אך אחרי מספר דקות קטן מצמם את הפער.
    2.צריכת דלק קצת גבוה מהמצופה על 40 ליטר דלק נסיעה משולבת ( גרים בחיפה) הרכב צבר כ 550 ק"מ .
    3.נוחות נסיעה וביצועים מסכימים עם כל מילה שבכתבה.
    4.מערכת שמע : הבסיסת חלשה ומאכזבת.

    ביחס לעלות (עלה לנו כולל הכל + תוספת לביטוח שנה רביעית קצת פחות מ73 אלף )לדעתנו מוצדק ואף מספק .

    סגור תגובה

  • 19. פיג'ו 206+ עם 4,000 ק"מ 
    פיג'ואיסט חדש, 24-08-2011

    הרכב בסיסי ביחס לרכבים מודרניים, ולא מספק את הרכות והמרחב לבית רנו ו/או את תחושת האיכות והשקט הגרמני לבית מותגי צ'מפיון. ברם, האוטו בהחלט מהנה לנהיגה, נעים ונוח מאד. החישוקים הקלים והניקלים המגיעים כברירת מחדל, ומערכת המולטימדיה המצוינת שנתקבלה ביום המכירות (13/5) יצרו דיל נפלא בהיבט התחושה ("לא התקמצנו עליך"). במחיר של 80,000 ש"ח, שווה לחשוב פעמיים. בכל מקרה, דיל טוב במחיר של 70,000 ש"ח ומטה לחובבי הגה. בורגנים צריכים לנסות אופציות נוספות.

    סגור תגובה

  • 20. מזגן 
    אני, 02-10-2012

    לאור כל הביקורות לקחתי נסיעת מבחן על הרכב, המזגן הקפיא אותי לגמרי גם בנסיעה בן עירונית וגם בעירונית, כולל שהמנוע התאמץ.
    לדעתי הרכב מצויין, גם שהמזגן דלק לא חסר לו כח למנוע והוא נוסע סבבה לגמרי.
    החסרונות הם שלא ניתן לכוון את ההגה ולא ניתן לכוון את הגיבה של הכיסה, לי זה לא היה נוח ולכן לא רכשתי..
    אבל אם הם היו פותרים את הבעיה בהחלט היתי קונה, בפרט שזה עולה עכשיו רק 65000 במבצע

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה