כוונות טובות
יותר מ- 15 שנים עברו מאז נפרדה פיג'ו מן האייקון המוטורי אשר הפך אותה לשם דבר בקטגורית הקטנות והלוהטות, ה- פיג'ו 205 GTI. בשנים האחרונות, ניסתה פיג'ו לשחזר תדמית זו אך כל ניסיונותיה היו חסרים באותו אופי הארי. במבט ראשון, עושה רושם שהפעם פיג'ו לקחה את משימת הקאמבק ברצינות: פיג'ו 207 GTI חולקת מנוע עם מיני-קופר S מבית ב.מ.וו, אשר נחשבת למכונית הנהיגה הטהורה ביותר בקטגוריה זו.
חוץ פנים - פיג'ו 207 GTI
מבחוץ, פיג'ו 207 GTI לא שונה בהרבה מגרסאותיה הצנועות יותר של הפיג'ו 207: היא אמנם מצוידת בחישוקי גלגלים ספורטיביים, כנף- אחורית וצינור מפלט כפול, אך כל אלה לא מצליחים לכפר על המרכב השמנמן והנפוח של ה - 207. היא נראית טוב, אבל לא GTI. גם סביבת הנהג לא מביאה עמה בשורה מרעישה, פרט למושבי ספורט מרשימים (אבל באמת מרשימים – "באקט סיטס"). 207 GTI נעדרת סממנים קרביים, ואיכות החומרים והרכבתם לא מבריקה. לעומת זאת, הנדסת האנוש טובה, כרגיל בפיג'ו 206-7, אולם קשה למצוא תנוחת נהיגה מושלמת. מרחב הפנים טוב תודות למידותיה הנדיבות ואף במושבים האחוריים יישבו 2 מבוגרים בנוחות.
מבחן האספלט
הנתונים מבטיחים: 175 כ"ס ו- 26.5 קג"מ מאיצים את הפיג'ו 207 GTI למאה קמ"ש תוך 7.1 שניות ולמהירות סופית של 220 קמ"ש אלא שזו אינה התחושה המתקבלת. לא מובן מדוע כאשר לוותה פיג'ו מ- ב.מ.וו את מנועה של הקופר S לא צירפה אליו גם את תיבת ההילוכים המותאמת אליו באופן מושלם. במקומה, כפתה עליו תיבה מיושנת דוברת צרפתית והשניים לא מצליחים לתקשר כלל. בניגוד למיני ב.מ.וו, כאן ישנם 5 הילוכים במקום 6 ויחסי ההעברה המתקבלים כתוצאה מכך מוזרים למדי: הילוך ראשון קצרצר המסתיים עם פרץ מומנט הטורבו, הילוך שלישי ארוך וחמישי קצר גם הוא.
ההיגוי של הפיג'ו 207 GTI מאכזב ביותר: במהירויות נמוכות הוא נתמך במערכות חשמליות אשר מעלימות לחלוטין תחושה מן הנהג ובגבוהות, אינו מדויק מספיק. בין לבין הוא מייצר אינסוף לוחמנות הגה עם כל סחיטה של המצערת. המיתלים,הם דווקא אלו המספקים מעט נחת. הם אמנם מעבירים אל הנוסע כל חריץ בכביש, אך בנהיגה בכביש מפותל מספקים תחושת יציבות ואחיזת כביש טובה.
כצפוי, תקנות העולם המודרני ומערכות היציבות עשו דרכן גם הנה והן מונעות סכנה אמיתית. עם זאת, מוסיפות לתחושת הנהיגה המעורפלת אשר מתקבלת בפיג'ו 207 GTI.
לסיכומו של
בסופו של יום הפיג'ו 207 GTI דומה למכוניות רבות אשר מעטרות עצמן לשווא בשילוש הקדוש - GTI. זו תופעה בה נתקלנו בדור 4 של פולקסוואגן גולף, פולקסוואגן פולו וכמובן דגמים רבים מבית פיג'ו.
על-מנת להיחשב GTI יש להעביר מסר, תחושה וקסם. לא ניתן לספק את כל אלה בעזרת מספר אביזרים חיצוניים דוגמת צינור מפלט אשר ממנו אינו בוקע צליל מיוחד (נא לפנות לסדנאות השיפורים בדרום ת"א) או לצורך העניין מושבי ספורט, לשחזר את הצלחתה של ה- פיג'ו , GTI 205 אשר לצד פולקסוואגן גולף, טבעה מושג זה.
בתג- מחיר של מעל 150,000 שקל מוכרחים גם לבחון את האלטרנטיבות. לחובבי הז'אנר רנו קליאו ספורט הינה המתחרה הישירה של הפיג'ו 207 GTI אשר במחיר גבוה במעט תגיע מצוידת ב - 197 סוסים ושלדה מצוינת. פולקסוואגן פולו GTI אשר נמכרת עדיין בישראל בצורתה הקודמת ובתג מחיר זהה לפיג'ו, מציעה איכות חומרים ורמת גימור גבוהה יותר אבל חווית נהיגה אנמית בהרבה.
אופציה נוספת היא הפולקסוואגן שירוקו 1.4 TSI, אמנם על הנייר מרשימה פחות אך בחיים האמיתיים ובמחיר דומה זו חבילה מצוינת.
לדגמי פיג'ו בישראל - פיג'ו
פורסם לראשונה ב- 01.01.07
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות