דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיג'ו 3008 (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

פיג'ו 3008 מהדור השני הוא הצלחה אדירה. 800 אלף יחידות נמכרו ממנו בתוך 4 שנים, אינספור תארים נקטפו וגם אצלנו הוא זכה בתואר "רכב השנה". עבור עבדכם הנאמן, ה-3008 הוא גם אחד מרכבי הפנאי הנבחנים ביותר עם עשרות שעות ואלפי קילומטרים שביליתי מאחורי ההגה הקטנטן שלו.

דבר אחד בטוח: להצלחה האדירה של ה-3008 יש סיבה. הרכב מסמל את המהפך האדיר שעברה היצרנית ומדובר ככל הנראה באחת מפגיעות ה"בול" הגדולות של יצרן צרפתי בעשורים האחרונים. ה-3008 הוא הרכב הראשון בליין-אפ של היצרן שהצליח סוף סוף לגרום לפיג'ו לבצע את הקפיצה קדימה ולהתברג בצמרת של תעשיית הרכב העולמית.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פיג'ו 3008


פיג'ו 3008, 1.6 ליטרים טורבו-בנזין, 180 כ"ס, אוט' 8 הילוכים, מ-172,990 שקלים

יתרונות

חסרונות

עיצוב

הנדסת אנוש

נוחות

מרווח ראש מאחור

התנהגות כביש

  המחירים עלו

פיגו 3008

עכשיו יש לחברה הצרפתית בעיה. כמו כל רכב אחר, ובאיחור קל במקרה הזה, הגיע הזמן למתיחת פנים. אבל איך לוקחים רכב כל כך מוצלח ומשפרים אותו עוד יותר? כדי לגלות, לקחנו את ה-3008 לעוד כמה מאות קילומטרים של נהיגה, הפעם בגרסת ה-1.6 ליטרים, וחזרנו עם תשובות.

עיצוב

נכון שעל טעם וריח לא מתווכחים, וכל הסיפור הזה, אבל יש כמעט קונצנזוס סביב הקביעה שה-3008 נראה טוב. החזית אולי היתה טיפה יותר אגרסיבית בעבר, אבל הגריל החדש, מנוקד בניקלים קטנים, מתמזג באופן מרהיב עם הפגוש ומעניק לחזית אופי מרשים ויוקרתי אפילו ביחס לדגם הקודם. לצידו נוספו שני פסי LED בסגנון שיני הנמר, ניבי האריה או איזה דימוי מהג'ונגל שלא תבחרו, המוכרים מרכבים אחרים של המותג.

פיגו 3008

בשאר הכיוונים אי אפשר ממש לראות הבדלים מהותיים. פה ושם אולי איזה ניקל נוסף או תאורת לד מאחור, אך ככלל הרכב נראה אותו הדבר פחות או יותר ויפהפה באופן כללי.

פיגו 3008

תא הנוסעים

העיצוב הדרמטי ממשיך פנימה אך גם כאן אין כמעט שינויים. איכות החומרים נותרה טובה יחסית, עם בד ופלסטיקה בצבעי שחור ואפור שמשתלבים די טוב זה עם זה. איכות ההרכבה אף היא גבוהה.

כמו בעבר המראה נשמר מינימליסטי. מעט מאוד כפתורים והרבה שטחי מסך. על אף מתיחת הפנים, אנו לא מקבלים בגרסה הנבחנת, או בגרסאות אחרות, את מסך המולטימדיה הענק (10 אינץ') המוצע בחו"ל. במקומו נשארנו עם מסך ה-8 אינץ' המוכר. גם המראה נטולת המסגרת לא מצאה את דרכה ארצה.

פיגו 3008

למרות זאת, התחושה בתוך התא נותרה טכנולוגית מאוד ותורם לה גם לוח המחוונים הדיגיטלי המצוין. לצד התצוגות המעולות והשליטה הקלה על המרכיבים השונים, ניכר שהוא ומערכת המולטימדיה זכו למעבד חזק יותר שמריץ את הגרפיקות השונות באופן מהיר ויעיל מבעבר.

גם מבחינת התפעול, שום דבר מהותי לא השתנה. מסך המולטימדיה עדיין דורש הרבה תשומת לב, בקרת האקלים עדיין מסתתרת בתוכו ובאופן כללי יש יותר מדי הסחות דעת במרכיבים ופריטים שהיו צריכים להיות אינטואיטיביים בהרבה. אחרי כל כך הרבה זמן בתוך הקוקפיט של פיג'ו, אפשר להגיד שהתרגלנו; ועדיין, יש יצרנים רבים שעושים זאת טוב יותר.

פיגו 3008

רכב המבחן הגיע אלינו בגרסת הפרימיום היקרה, עם המנוע הבכיר מאלו ששותים רק בנזין למחייתם. האבזור שופע: לוח מחוונים דיגיטלי, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים, פנסי LED (שקודם לכן הוצעו רק בגרסת ה-GT וכעת קיימים בכל הגרסאות), גג שמש פנוראמי, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס עם פונקציית "מבט על" לאחור, כניסה והנעה ללא מפתח, תא מטען נפתח ונסגר חשמלית בהושטת רגל ועוד.

גם בתחום הבטיחות יש לא מעט: בלימה אוטונומית עם זיהוי רוכבי דו-גלגלי (לראשונה), בקרת סטייה מנתיב אקטיבית עם פונקציית שמירת במרכז הנתיב, מערכת לניטור שטח מת שגם היא אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

בקרת השיוט האדפטיבית, גם כשמגדירים מרחק גדול, לא תמיד מגיבה בזמן ומאיטה באופן מספק. בקרת הסטיה מנתיב לא אגרסיבית ומעורבת כמו ברכבים אחרים. בכל מקרה, מדובר במעטפת חשובה על אף החסרונות.

פיגו 3008

תנוחת הישיבה היא עניין שאפשר לדוש בו שעות. יש כאלו שמאוהבים בתנוחה העוטפת והעמוקה שתרגיש מוכרת לטייסים ב-F35. הקונסולה הגבוהה בין הנוסעים מבודדת את הנהג ומבטיחה לצד ההגה הקטן תנוחת ישיבה ספורטיבית. מצד שני, יש כאלו שפחות מחבבים את האינטימיות היתרה או את ההגה שנמצא במישור אחר מלוח המחוונים. אם חשקה נפשכם ברכב פנאי וה-3008 הוא אופציה - חייבים לבצע נסיעת מבחן ולראות שאוהבים את הפוזיציה הזאת.

המרווח, לרגליים וגם לראש, טוב אך לא מעולה. לנהגים גבוהים יכולים להיות מפגשים בין ברך ימין לקונסולה הגבוהה שבין המושבים (בעיקר בפניות) והמרווח לראש טוב אך גם אנשים ממוצעים בגובהם שאוהבים להרים את המושב יגלו קרבה לגג.  כבעבר, יש כמות אדירה של תאי אחסון כולל תא עצום במרכז ועוד תאים רבים בשלל מקומות ברכב.

פיגו 3008

המושבים עצמם מציעים שילוב של בד ועור, הם רכים מאוד ועדיין תומכים בגוף בנסיעה ארוכה. יש 2 זיכרונות וכוונון חשמלי ואפילו אפשרות לכוון את התמיכה לירכיים (ידנית).

מאחור העסק טיפה יותר מורכב. המרווח לרגליים מצויין אך המרווח לראש טוב בלבד. שתי סיבות לכך: הראשונה, גג השמש גוזל ממרווח הראש ויפריע לגבוהים. הסיבה השנייה היא שהרכב אמנם רחב אך לא מספיק והגג משתפל מוקדם בצדדים. כששלושה ישבו מאחור הראש של היושבים בצדדים יפגוש בקלות מדי בקורות. המושב באמצע סביר בגודלו, לא יותר, ושם יהיה פחות נוח למבוגר. יש כמובן יציאות מיזוג.

פיגו 3008

תא המטען עצום בגודלו. עם שקע 12 וולט, פתיחה וסגירה חשמלית ורצפה כפולה באמת שיהיה קטנוני להתבכיין על חסרונם של ווים לשקיות סופר.

פיגו 3008

נוחות נסיעה

לא נעשה שינוי אקוטי בכיול והוא נותר טוב יחסית. תחילת התנועה של המתלה רכה יחסית, והופכת נוקשה ככל שמהלך המתלה מתקרב לסופו. בתוך העיר המשמעות היא רוב הזמן טיפול מרשים ומוצלח בשלל סוגים של שיבושים. נכון שאם תמהרו לבור עמוק או לפס האטה יכול להיות שהטווח הרך של הבולם יחלוף מהר מדי ותגיעו לחלק נוקשה יותר ופחות מתחשב, אבל בכל מקרה, לא תרגישו חבטות חזקות או מכות ישירות לגב.

את התנועה מרך לקשה במהלך המתלה מרגישים היטב מחוץ לעיר. כשפוגשים גלים במהירות גבוהה הרכב מתחיל את התנועה כמו רכבים מאוד רכים, אך במקום שהמתלה ינוע ללא ריסון מספר פעמים - כאן הוא ינוע מטה ומעלה פעם, פעם וחצי, וישוב למצב מרוסן. נכון, לא מדובר בריסון מהודק דוגמת כמה מתחרות גרמניות ברובן או משרד הבריאות הישראלי, אך התנועה המינורית של ה-3008 מחוץ לעיר בנקודות ספציפיות שווה לטעמנו את הנוחות המעולה בעיר.

פיגו 3008

שדה הראיה בעיר לא ממש מוצלח. קורות A גדולות וחלון אחורי קטן מצריכים כמה מבטים בצמתים וביציאות מחניות. שוב, לא סיפור נוראי אך שווה לדעת.

את בידוד הרעשים קשה היה לבחון ב-48 השעות שבהן הרכב היה אצלנו, שכן קיבלנו אותו בתוך סופת גשמים עזה והוא חזר לסוכנות במהלך אותה הסופה.

פיגו 3008

מנוע ותיבת הילוכים

יחידת ההנעה לא השתנתה במסגרת מתיחת הפנים. המנוע הוא אותו מנוע, 1.6 ליטרים טורבו בנזין עם 180 כוחות סוס. תיבת ההילוכים היא התיבה האוטומטית המוכרת של אייסין עם 8 הילוכים. יחד הצמד חמד מספק ביצועים טובים למדי. ה-3008 לא מרגיש חזק בצורה יוצא דופן ופגשנו רכבים עם 180 כ"ס שהרגישו יותר נמרצים. מהעבר השני, המנוע גמיש, הכוח מגיע באופן יעיל והרכב מתקדם ביעילות.

מצב ספורט, למרות קצת שינוי בלוח המחוונים ומעט יותר רעש, לא מרגיש ממש ספורטיבי והרכב, למרות שהוא מגיב מהר יותר ומושך מעט את ההילוכים, עדיין לא מרגיש נמרץ באופן שיאיים על מכוניות ספורטיביות. נורא? ממש לא. לכל אלו שמחפשים מכונית חזקה אך לא ברוטלי,ת ככל הנראה שיהיה פה מספיק כוח זמין ואף למעלה מכך. עלייה ארוכה, עקיפה או נסיעה בהרכב מלא, כולם יתקבלו בברכה.

פיגו 3008

תיבת ההילוכים היפנית של "אייסין" לוקחת חלק ברגיעה הכללית. היא מעבירה הילוכים באופן מתון וחלק מאוד. אין פה זריזות יתרה, אפילו במצב ספורט. היא עושה עבודה נפלאה בתוך העיר וזה חשוב כי לא מעט מהמתחרות מוצעות עם תיבות רובוטיות שמתקשות לספק את אותה נינוחות.

כמו בעבר, צריכת הדלק לא מזהירה בגרסה הזו. את המבחן שלנו, שהיה ברובו די רגוע, סיימנו עם 11.7 ק"מ לליטר. נתון יפה אך הגרסאות האחרות יהיו חסכוניות יותר.

פיגו 3008

התנהגות כביש

החיבה שלנו להתנהגות הכביש של פיג'ו 3008 תמיד נבעה מהשילוב המדוייק שבין רכות יחסית לריסון טוב. כמו שכבר הבנתם, ה-3008 לא עברה מהפכה בגזרה הזו ולכן גם התנהגות הכביש נותרה בעינה. בתחילת ההפנייה ה-3008 מעט רוכנת אך היא לעולם לא מרגישה מחוץ לשליטה. יש לה אחיזה מצויינת, תגובות נפלאות של הגוף לדרישות הנהג, היא ניטראלית עם נטייה קלילה להיגוי יתר נשלט ותגובה יפה להרפיות דוושה.

ההגה עצמו קטן, עניין שעל פניו תורם לנהיגה הזריזה, אך הוא מעט קל מדי (גם במצב ספורט). הוא מדוייק מאוד מצד שני כך שבאמת לא צריך להיות קטנוניים. לא מדובר במכונית ספורטיבית אך היא שותפה בטוחה מאוד ודי מהנה לנהיגה מהירה מהרגיל.

פיגו 3008

סיכום

הפתרון שבחרו בפיג'ו כדי להתמודד עם מתיחת הפנים של ה-3008 היה מאוד פשוט. הם שלחו את רוב המהנדסים לחל"ת ואת אנשי הטכנולוגיה הוציאו לטיול מאורגן בבורגונדי (בהתאם להנחיות כמובן). במפעל נותר רק מעצב גרילים מיומן ועוד איש לוגיסטיקה ששלח הזמנת רכש למסכים גדולים יותר. בזה, פחות או יותר, מסתכמת מתיחת הפנים של ה-3008. ואם אתם רוכשים את הרכב בישראל, העניין עם המסכים לא רלוונטי עבורכם.

רכב הפנאי המעולה של פיג'ו נותר כזה גם אחרי מתיחת הפנים. בארבע השנים שבהן הוא איתנו לא נרשמה הזדקנות מואצת כך שלא היה צריך הרבה כדי להשאיר את ה-3008 רלוונטית לשוק הרכב של 2021. סוס מנצח, וכנראה שגם ג'יפון, פשוט לא מחליפים.

פיגו 3008

ובכל זאת יש כמה נקודות שצריך לציין מהזווית הישראלית. לאורך השנים המחיר של ה-3008 טיפס באופן עקבי. הגיוני, בהתחשב בביקוש. בעת ההשקה, בתחילת 2017, גרסת הכניסה עם מנוע דיזל ברמת הגימור אקטיב עלתה 145,000 שקלים ונמכרה במבצע השקה בתמורה ל-139,900 שקלים. כיום הגרסה הזו עולה 164,000 שקלים. הגרסה שאנחנו בוחנים כיום, 1.6 בנזין פרימיום, עלתה בתחילת הדרך 175,000 שקלים - ואילו כיום היא עולה 190,000 שקלים. לא מעט.

האם ה-3008 שווה את הכסף? במובנים רבים כן, מכיוון מדובר במכונית שניצבת על סף עולמות הפרימיום. זה באמת מוצר נהדר. אבל האם יש דרך לחסוך? למי שלא צריך ביצועים יוצאים מגדר הרגיל, גם גרסת ה-1.2 טורבו בנזין תספיק - והיא עולה "רק" 155,000 שקלים. חבילת ה-Active Pack, בתוספת של 3,000 שקלים, משדרגת את מערך אביזרי הבטיחות והופכת את פיג'ו 3008 לרכב שהוא לא רק איכותי, אלא גם נגיש בהרבה.

לצפייה בכל דגמי פיג'ו בישראל

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה