דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיג'ו 301 - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...

וידאו: יתיר דוידוביץ

נתחיל בהפתעה: אם תרצו היום לקנות פיג'ו 301, תצטרכו להצטרף לרשימת ההמתנה. שני המשלוחים הראשונים שהגיעו ארצה נמכרו מראש, ומי שירכוש היום את המכונית יקבל אותה אי שם בחודשים הקרובים. את התופעה הזו אנו פוגשים לא פעם אצל להיטי מכירות כמו טויוטה יאריס, קיה פיקנטו או פורד פוקוס; אבל מה לפיג'ו 301 ולזה?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פיג'ו 301


פיג'ו 301, בנזין 1.6, אוטומטית, 115 כ"ס, 109,900 שקל

יתרונות

חסרונות

תא נוסעים מרווח

תיבת הילוכים אוטומטית מיושנת

תא מטען גדול

איכות חומרים בתא הנוסעים

נוחות נסיעה גבוהה

הנדסת אנוש גרועה


על פניו, ה-301 היא מכונית משפחתית. ארוכה למדי, מצוידת במנוע 1,600 כשר למהדרין ובתיבה אוטומטית כמו שצריך. תא המטען מחביא נפח של 507 ליטרים משפחתיים, ואיך אפשר בלי תצורת הסדאן הכל כך משפחתית בנוף המקומי. אבל הצצה בשורת המחיר אומרת דרשני: 110 אלף שקל עולה המשפחתית של פיג'ו, שזה בערך 17 אלף פחות ממה שעולות משפחתיות כמו פורד פוקוס ואופל אסטרה ובדיוק כמו שעולות "מכוניות קטנות עם בגאז'" מהקטגוריה שעד לא מזמן נקראה על שמה של יונדאי אקסנט. השאלה הישראלית מתבקשת מאליה: "איפה חסכו עלינו'"? או במילים אחרות - "איפה הכסף?"

צפייה בתוכן פיג'ו 301 - מבחן וידאו


תא הנוסעים

כניסה פנימה יכולה לענות על חלק מהשאלות. הפלסטיקה השחורה המקדמת את פניו של הנהג מרגישה קשיחה ומחוספסת, ולא מזכירה את הקפדנות הגרמנית של משפחתיות מודרניות. עם זאת, איכות ההרכבה נראית טובה למדי - זהו רכב שמיועד למדינות מזרח אירופה על כבישיהן השבורים, כך שהכל צריך להישאר במקום גם בעוד כמה מאות אלפי קילומטרים קשים. רשימת האבזור נאה, אך התפעול מזכיר שטיקים ישנים מימי ברית המועצות: המזגן מתחזה לבקרת אקלים, כפתורי חלונות החשמל הלכו להתחמם מסביב לידית ההילוכים ונשארו שם, השליטה מההגה נמצאת בכלל מאחורי ההגה אי שם מתחת לידית המגבים, ומערכת השמע טובה אך היא עמוסת כפתורים (לפחות יש גלגלת מרכזית, שמאפשרת להגביר את הווליום בלי להוריד עיניים מההגה. אה, לא. הגלגלת מעבירה תחנות. לא מהזיכרון אלא על הסקאלה. מישהו אמר אייטיז?). מחזיק כוסות אחד אמור לענות על הצורך בתאי אחסון, שכיום בדרך כלל מיועדים לסלולארי, למפתחות ולארנק - וזה לפני שדיברנו על משפחות עם ילדים, אצלן תאי אחסון זו מילה נרדפת ל"סניף של שילב מחובר לוו הגרירה".


פיג'ו 301. לא מבריקה בעיצוב, אבל מרשימה בגודלה / צילומים: יתיר דוידוביץ

למרות המחסור בחללי אחסון, משפחות יוכלו ליהנות מהיתרונות של פיג'ו 301. המרווח לנוסעים עצום - פשוטו כמשמעו. ארוכי רגליים יתמקמו בנחת מאחורי ההגה, ומאחוריהם יוכלו לשבת ברווחה ארוכי רגליים נוספים. אז נכון, זה לא המתכון המשפחתי הנדרש בהכרח - אבל גם מי שאינו מחזיק צי רכב לקבוצת כדורסל ישמח לדעת כי כסא הבטיחות של הילד יתמקם בניחותא, ולפניו ניתן יהיה לשים עוד כמה תיקים ושקיות. דווקא רוחב הספסל פחות מרשים, מה שאומר שבמושב האמצעי יהיה קשה למקם נוסע בין שני כסאות בטיחות. ילד עוד יסתדר שם, אבל לא יותר מזה. המיקום האידיוטי של חלונות החשמל הפתיע גם במושב האחורי, שם נמצאים הכפתורים על הפלסטיק שמאחורי בלם היד ובין המושבים הקדמיים.

נוחות נסיעה

המושבים עצמם נוחים מאוד, מאחור ובמיוחד מלפנים. הם גדולים מספיק גם לשמנמנים כמוני, ומאפשרים התרווחות נעימה בפקקי היומיום. זו בהחלט בשורה מעודדת עבור משפחתית שאמורה לבלות את מרבית זמנה בדרך למשרד ובחזרה הביתה. תמהיל הנוחות במכוניות של פיג'ו, לפחות עד לפני 10 שנים, הושג בזכות מערכת מתלים משובחת; כזו שהיתה רכה מספיק בכדי להעניק נוחות מצוינת, אך גם מרוסנת לטובת התנהגות הכביש המדויקת. בפיג'ו 301, כמו במכוניות אחרות המיועדות למזרח אירופה, יש בעיקר רכות. על כבישים עירוניים שבורים ומצולקים זהו יתרון משמעותי - הפיג'ו סופגת שיבושים בלי שום בעיה, והרעש של המתלים לא מתבטא בקופצנות של הרכב. אך על כבישים מהירים, שם נדרש ריסון לצורך שמירה על יציבות המרכב, הפיג'ו מרגישה קצת פחות בטוחה בעצמה. נדנוד קל מלווה כל האטה או האצה, ועל כבישים גליים זה כבר מתחיל להפריע. פועל יוצא נוסף של המתלים הרכרוכיים הוא התנהגות הכביש, שמרגישה רופסת ולא מאפשרת הנאה מהנהיגה.



מנוע ותיבת הילוכים

אם המתלים של ה-301 לא מצליחים להידמות לאלו של דגמי פיג'ו מן העבר, המנוע ותיבת ההילוכים דווקא מצטיינים בסעיף הנוסטלגיה. טוב, זה לא כל כך מסובך: מדובר במנוע עתיק ובתיבה ישנה אפילו יותר, כך שהאסוציאציות משנות התשעים מופיעות אפילו בלי שנבקש. לצערנו, לא מדובר במחמאה עבור הפיג'ו הצעירה. המנוע דווקא בסדר בסך הכל, ועם 115 כוחות סוס הוא מצליח לשנע את היאכטה הצרפתית בקצב סביר בהחלט. אם נתעלם מהרעשים המוגזמים, שנכנסו לתא הנוסעים בחסות הבידוד הלקוי, אז ניתן אפילו לומר שמדובר במנוע טוב. הבעיה היא בתיבת ההילוכים: זו אותה אחת ששירתה את דגמי פיג'ו-סיטרואן-רנו בסוף שנות התשעים ובמהלך העשור האחרון, וגרמה לנהגים רבים לרענן את לקסיקון הקללות האישי. נדמה שתיבת ה-AL4 עושה הכל על מנת להוציא את הנהג משלוותו: היא מסרבת לתת קיק דאון כשצריך, ולאחר שכבר הסכימה היא מסרבת להעלות הילוך בחזרה. לא פעם הגענו לאחר עקיפות למנתק ההצתה (!), אחרי שהתיבה השאירה את המנוע אי שם על 6,000 סל"ד וצפונה דקות ארוכות לאחר סיום עקיפה במהירות בינונית. במהירויות פקקים עירוניות הורגשו חבטות מכיוונה של התיבה, שהתלבטה בבחירה בין הילוכים כמו ילד נרגש בחנות צעצועים.



סיכום

אבל למרות כל הביקורת, פיג'ו 301 היא מכונית טובה כששמים אותה במשבצת הנכונה. מול משפחתיות "אמיתיות" כמו פורד פוקוס או אופל אסטרה אין לה הרבה מה להציע; אבל במחיר שלה היא מתמודדת מול המשפחתיות הקטנות מהז'אנר של יונדאי i25 ושברולט סוניק, ושם הצרפתיה מבריקה בתוך ים האפרוריות. כדי לחסוך במחיר ולהציג סכום של 110,000 שקל על התווית, ה-301 חוסכת ב"שומנים" ולא מתפשרת על הבסיס. משפחות קצרות בתקציב יוכלו להסתדר עם הנדסת האנוש המשונה ועם בידוד הרעשים הבינוני, כל עוד תבטיח להן המכונית מרווח פנים נדיב, תא מטען גדול ונוחות ברמה גבוהה. את המטלות הבסיסיות האלו מבצעת פיג'ו 301 כמעט מבלי לפשל, וזה מה שהופך אותה למצטיינת בקבוצתה. לפחות עד שנבחן אותה מול סקודה ראפיד.


הכתבה פורסמה לראשונה בגיליון חודש פברואר של מגזין iCar.


לדגמי פיג'ו בישראל - פיג'ו

 

פורסם לראשונה ב- 15.04.13

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. איפה צריכת דלק?  
    נהג, 15-04-2013

    מכונית מיועדת לליסינג נטו. מושב אחורי צר, בולעת דלק, רק 4 כריות אוויר (בשנת 2013!) . אני מעריך שהיא נמכרת לליסינג עבור 90 אלף ש"ח גג. עדיף לקנות ריו סדן או אי25 ב5-7 אלף פחות, או משפחתית נורמלית חצי שנה על הכביש האותו סכום.

    סגור תגובה

  • 2. פספוס אדיר הניתן לתיקון ממידי- חובה להיכנס ולהגיב 
    פרופסור שיווקי, 16-04-2013

    קודם כל ברכות חמות לפיז'ו על הקונספט הצרכני
    המעניין- משפחטומטית מרווחת וסבירה
    ב- 100 אלש"ח.[נכון, שכרגע מתומחרת ב- 110 אלש"ח, אבל סביר, שבמבצעי מכירות תשווק ב-100 אלש"ח].
    מדובר על שינוי צרכני מבורך, כאשר מרבית היבואנים האחרים מעיזים לשווק את המשפחוטומטיות שלהם במחיר הסופר מופרז של 127 אלש"ח!!!!!!!!!!!!!
    עם את היה ראוי, שפז'ו יבצעו מהפך צרכני מושלם
    בנושא מנוע +גיר אוטומטי חדשני וחסכוני:
    לשווק את הדגם עם המנוע החדיש 140 כ"ס ותיבה
    אוטומטית עוצמתית וחסכונית של 6 הילוכים אוטומטיים.[לפז'ו יש תצורה כזו, נכון שם המנוע מפיק 156 כ"ס, אבל טכנית מבחינת הבידול ניתן לכוונו ל- 140 כ"ס]. גם מבחינת עלויות ייצור
    לא צריכה להיות בעיה, כי בהיקפי ייצור גדולים העלות מוזלת משמעותית.
    בשלב זה עדיף הצמד ראפיד וטולדו[מנוע וגיר חדישים, אבל צריכים להיות מוזלים לאיזור 100 אלש"ח.
    ידידי הצרכנים- עם סבלנות והימנעות מרכישה כרגע
    נשיג מהר מאד את היעד שלנו- משפחטומטית
    חדישה,חסכונית,מרווחת,בטיחותית ומאובזרת
    ב- 100 אלש"ח.
    זה תלוי רק בנו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    סגור תגובה

  • 3. שימכרו ידני ב95000 וישברו את השוק. 
    איתמר, 20-04-2013

    ברור שהמכונית הזו נמכרת בגג 90000 לליסינג.
    שיציאו דגם ידני ב15000 פחות.

    מהפוקוס, 25% נמכרות ידניות!

    סגור תגובה

  • 4. חתונה קטולית 
    בעל 301, לזרוק לפח, 16-05-2018

    אני חייב להגיב עכשיו, אחרי הרבה שנים, אז אחרי
    4 שנים ופרסום של כמעט שנתיים למכירה, אני עדייך ממשכיך לפרסם, הרכב סביר והמוסכים על הפנים, אך השוק לא קיים, מדובר ברכב שאי אפשר למכור לעולם, קנית נתקעת.
    התיאשתי, מבקש חצי מחירון ואף לא טלפון אחד.

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה