לאחרונה משתנה העולם אל מול עיננו הפקוחות. הפיכה בתוניסיה, הפלת השלטון במצרים (ברגעים אלה ממש) ואפילו פיג'ו כבר לא משתמשת בשלוש ספרות בלבד לסימול הדגמים שלה! פעם, לצורך הסעת שישה-שבעה נוסעים, הציעה לנו תעשיית הרכב בעיקר את מכונית הסטיישן הפשוטה. ואז באה רנו סניק של שנות התשעים וביצעה הפיכה שלטונית לטובת המיניוואן הקומפקטי.
פיג'ו 5008, 1.6 ליטר טורבו, החל מ-165,000 שקל |
יתרונות | חסרונות |
תכנון פנים | מושבים אחוריים |
יחידת הנעה וניהוג | מחיר לעומת המתחרות |
נוחות נסיעה | |
קומפקטי בהחלט, המיניוואן הקומפקטי הזה. רכב באורך של משפחתית כמו הונדה סיוויק סדאן, בו מתארחים להם שבעה נוסעים. אמנם לא בנוחות כמו במיניוואן פול-סייז, אבל תסכימו כי בלאו הכי לא יאוכלסו כל שבעת המושבים בכל יום. מלכת המיניוואנים הקומפקטים בישראל היא מאזדה 5, שעברה מתיחת פנים לאחרונה, ועליה קוראות תיגר יפאנית אחת, קוריאנית, כמה גרמניות ובעיקר צרפתיות. היצע המיניוואנים הקומפקטיים הנרחב ביותר מגיע מהיבואן "דוד לובינסקי", שמציע את פיג'ו 308
SW (סטיישן מוגבהת), את סיטרואן C4 גראנד פיקאסו ומעתה גם את פיג'ו 5008 החדשה, אותה לקחנו לנסיעת מבחן.
פיג'ו 5008. מכונית לשבעה מנהלים קומפקטיים / צילומים: אייזיק דוידוביץ
עובדות
ה-5008 מתוכננת על פלטפורמת הפיג'ו 308. את הבסיס הזה חולקות גם פיג'ו 3008 וסיטרואן C4 פיקאסו. אותה פיקאסו, שהושקה ב2006, קיבלה את מנוע ה-THP 1.6 טורבו המוצלח שפותח יחד עם ב.מ.וו, ומשתמשת בתיבת הילוכים רובוטית. הפיקאסו ארוכה במעט מאחותה לבית פיג'ו ויותר ססגונית ממנה. אלא שהפיקאסו עשויה להרגיז אנשים המחפשים שמרנות ולא מתחברים ליצירתיות שבתא הנהג. והכי חשוב, אותו גיר רובוטי שבו הסיטרואן מצוידת, סובל מהחלפות הילוכים לא ממש חלקות ורהוטות.
פיג'ו 5008 חמושה במנוע זהה לזה של אחותה – בתוספת של 6 כוחות סוס (156 סה"כ) – ובתיבה אוטומטית פלאנטרית "אמיתית" בעלת שישה הילוכים מתוצרת אייסין היפאנית. האופי שלה נעים יותר ופחות ירגיז את השמרנים שבינכם.
יחידת הכוח הזו, שהתוודעתי אליה כבר בפיג'ו 3008 הג'יפונית, מוצעת בדגמים נוספים של הקונצרן ובהחלט משדרגת את את המשפחה כולה. חשוב לציין שה-5008 גם קלה בכמאה ק"ג מהפיקאסו המקבילה – מגמה חיובית בדגמי פיג'ו החדשים. ביצועים של 9.7 שניות מאפס למאה קמ"ש במיניוואן? מרשים.
תהיות
אז האם השיפור ביחידת הכוח מספיק כדי להעניק לפיג'ו יתרון על הקטגוריה? את השאלה הזו צריך להפנות בעיקר לנוסעים, כי הרי בשינוע נוסעים עסקינן. הנהג והנוסע שלידו ייהנו ממושבים מעולים, תנוחת ישיבה מצוינת וריהוט משובח הן עיצובית והן איכותית. אישית, את סביבת הנהג אהבתי – הקונסולה המרכזית הסוגרת על הנהג, הכפתורים הנוחים, שדה הראיה הרחב ואפילו את הגימיק: מסך פלסטי המתרומם בלחיצת כפתור ועליו מוקרנת מהירות הנסיעה. הגאדג'ט הזה התגלה כאביזר שימושי המאפשר נהיגה ללא השפלת עיניים מהכביש (וגם יכולת להרשים את הנוסעים).
שורת המושבים השנייה אינה ברמת המושבים הקדמיים, אך המושבים עדיין סבירים בגודלם, נוחים לקיפול והסרה. גם הגישה אליהם נוחה תודות לדלתות הגדולות. משורת המושבים השלישית אל תצפו לגדולות, אך לנמוכי קומה הם מספקים. מנגנון הקיפול בשורה השנייה מאפשר כניסה קלה לירכתי המיניוואן.
תא המטען יאפשר שינוע תיקים בינוניים בגודלם. זהו מחיר הקומפקטיות של המידות החיצוניות. הגדלת תא המטען מאוד וורסטילית ומאפשרת הרחבה הדרגתית במידות עד לנפח מרשים של 2500 ליטר עם אורך רצפה שטוחה של 2.76 מטרים. אבל מרווח פנים הוא רק חלק מאיכות חיי הנוסעים, השואפים לבידוד מרעשי החוץ ותחלואי האספלט הרעוע. הבשורה היא ש-5008 נעימה לנסיעה, שקטה ומבודדת. רק בנסיעה איטית על כביש גרוע יזכרו הנוסעים שזוהי לא צרפתייה של פעם.
חוויות
פיג'ו 5008 הרשימה במיוחד בתחום הניהוג שלה. היא מסוג המיניוואנים שפשוט נעים לנהוג בהם. אולי אפילו כיף. אני זוכר את אופל זפירה דור ראשון שהתבססה על פלטפורמת האסטרה והוכיחה שמוביל נוסעים לא חייב להיות משעמם. כמו גם גם מאזדה 5. אחיזת הכביש גבוהה, הביטחון בנהיגה מהירה מוחשי ובשילוב עם יחידת הכוח הנמרצת מתקבלת כאן חבילה שגם הנהג נהנה ממנה.
פיג'ו 5008. תא נוסעים מודולארי / תמונת יצרן
ה-5008 נהנית מתגובת דוושה טובה, ביצועים מצוינים וגם בסעיף צריכת הדלק (במיוחד בנהיגה מתונה בה מגדש הטורבו לא יעבוד שעות נוספות) היא מקבלת ציון טוב. מבחינת בטיחות, נאמר כי אקטיבית ופאסיבית ה-5008 עומדת בחזית הקטגוריה עם כל הציוד המקובל, חמישה כוכבים במבחני הריסוק, ולא פחות משמונה כריות אוויר.
מסקנות
אז מה יש לנו כאן? מיניוואן קומפקטי חדש לבית פיג'ו, שתוכנן ככל הנראה בידי הורים לילדים. חיצונית, העיצוב לא מעורר השראה, אלא נאה בלבד. אבל פיג'ו 5008 עושה את העבודה. בזכות יחידת ההנעה החדשה היא אינה סובלת כמו דגמי העבר מביצועים לא מספקים, או מהעברת כוח לא רהוטה.
התחרות בקטגוריה לא קלה ומתחרים חדשים רבים ינחתו בשנה הקרובה היישר לשדה הקרב. אבל בינתיים, פיג'ו 5008 היא חבילה מרשימה ומומלצת. כן, אפילו שאינה הזולה בקבוצתה. 165 אלף שקל הוא המחיר הבסיסי. חלון שמש פאנורמי ותצוגת מהירות עילית בתוספת 5000 שקל הן תוספות נחמדות, במידה ואתם רוצים להרשות לעצמכם קצת יותר.
לדגמי פיג'ו בישראל – פיג'ו
פורסם לראשונה ב- 08.02.11
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות