הגבולות אינם ברורים תמיד. בפיג'ו ואצל אחיו סיטרואן, למשל, אוהבים לנוע בין גבול המכוניות המשפחתיות לגבולות המכוניות הסאלוניות. כשהוצגה המכונית המשפחתית הגדולה, "מנהלים", סיטרואן C5 המקורית, היא הוגדרה כמחליפתן של שתי מכוניות - קסנטיה המשפחתית וגם XM הסאלונית. עם הזמן נולדה ה-C6 הגדולה, אבל הדור הבא של ה-C5 שוב נמכר במטרה לפנות ללקוחות שני פלחי השוק. כך גם כשמדובר בפיג'ו 508. זאת נולדה במטרה להחליף הן את ה-407 והן את ה-607 המרהיבה והגדולה. לא סתם המספר המקדים הוא '5', בין 4 ל-6.
אף אחד לא חושב שה-508 היא באמת מתחרה ישירה במכוניות כמו ב.מ.וו סדרה 5 או אודי A6, אבל מדובר באחת המכוניות הגדולות ביותר בקטגוריית המנהלים. נוסף על כך, בהיעדרה של מכונית סאלון מעליה, ה-508 היא ספינת הדגל של היצרן הצרפתי, לפחות כל עוד בפיג'ו לא בוראים תת-מותג פרימיום, כמו ה-DS של סיטרואן. לאחרונה עודכנה פיג'ו 508 בעיצוב, במנועים ובאבזור, וזו סיבה מצוינת לקחת אותה למבחן מקיף.
עיצובההבדל הבולט ביותר לעין בגרסה המעודכנת של פיג'ו 508 נמצא בחזית. השבכה הקדמית עברה הסבה לעיצוב רחב ומחודד יותר, במטרה להסב את כל החזות של המכונית לעגלגלה פחות ורחבה ואתלטית יותר. הפנסים נראים כעת מורכבים ומודרניים יותר. מהצד ומאחור ההבדלים בולטים פחות וניכרים בעיקר מבנה פנסים מעט שונה ופגוש אחורי שעיצובו השתנה מעט.
בתוך תא הנוסעים ההבדלים בולטים עוד פחות והם ממוקדים פחות בעיצוב ויותר בעדכון רשימת האבזור. פיג'ו 508 ממשיכה להיראות ולספק תחושה איכותית ומבודדת, ומאידך ממשיכה להעמיס בעיניים פרטים וכפתורים רבים, על הפאנל הקדמי, בלוח המחוונים וגם על ההגה עצמו. דוגמא להנדסת האנוש העמוסה מדי: שני כפתורים שונים על ההגה מספקים גישה לרשימת תחנות הרדיו, וכל אחת מציגה את אותה רשימה בעיצוב שונה… ואם הזכרנו את הנדסת האנוש, נציין שבאופן כללי קשה לתפעל את המערכות שסביב הנהג והנוסע, בעיקר סביב מערכת המולטימדיה שהתעדכנה. אמרנו "תחושה איכותית", אבל נסייג שלא מעט רכיבים בתא הנוסעים אינם מהודקים באופן מושלם למקומם וכך נשמעים פה ושם צקצוקים.
תא הנוסעיםמושב הנהג והנוסע בפיג'ו 508 נוחים מאוד. תמיכת הצד שלהם אינה מופתית, אבל הם מספקים סביבת נהיגה-נסיעה משובחת גם לנסיעות ארוכות. תנוחת הנהיגה שמושגת באמצעות המושב טובה מאוד, מלבד העובדה שבתנוחה הטובה מבחינתנו, ההגה הסתיר חלק מנתוני לוח המחוונים. צג הקרנת המהירות מול השמשה הקדמית מקל קצת על העניין.
המושבים האחוריים נוחים פחות, אבל הם סבירים ומעלה. ובכלל, אזור הנוסעים מאחור סביר ומעלה - כך מרווח הברכיים והראש, גודל התאים בדלתות והראות החוצה. כל אלו אינם בולטים לטובה יחסית לקבוצה, אבל מספקים ויותר. ליושבים מאחור פתחי מיזוג, נוריות קריאה ומחזיקי כוסות.
למבחן הועמדה פיג'ו 508 בגרסת האקטיב האמצעית. זו כוללת מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, שליטה מההגה וחיבוריות AUX, USB ובלוטות', בקרת אקלים כוונון חשמלי למושבים, חישני חניה קדמיים ואחוריים, גלגלי 17 אינץ' קלים ומערכת "עצור וסע" לחסכון בדלק.
תא המטען של פיג'ו 508 מעט רדוד, בין התקרה והרצפה שלו, אבל הגישה אליו מצוינת בזכות מיפתח רחב וטוב ובזכות הנפח הנרחב שבו.
נוחות נסיעהתמרון ה-508 בעיר הגדולה אינו קל במיוחד, היות שמדובר ברכב ארוך ורחב, והיות שקוטר הסיבוב עם הפניית ההגה המקסימלית - גדול מאוד. בחניות המצב טוב ברמת הגימור אקטיב ומעלה, בזכות הימצאותם של חיישני חניה מלפנים ומאחור. בגרסת האקסס הבסיסית נמליץ להתקין כאלה. בהשתלבויות עירוניות, קורות הצד (B) המאסיביות פוגמות מאוד בראות לצדדים. קדימה ואחורה המצב טוב הרבה יותר.
בהתאם למסורת הצרפתית של מכוניות נוחות, גם פיג'ו 508 היא מכונית נוחה בהחלט - אם כי לא בכל תנאי. רמת הנוחות הגבוהה מבוטאת בבידוד מצוין מרעשי הדרכים השונים - רעשי רוח, מנוע ודרך. נוסף על כך, ריסון המרכב משובח, כמעט סאלוני, בכל הקשור בפגמים גדולים ובתנועה מהירה. עם זאת, המתלים מתקשים לשכך את הפגמים הקטנים, הן במהירויות נמוכות והן בגבוהות, וכך ישנה תחושה קבועה שהמתלים "עסוקים". בסופו של יום מדובר בכלי רכב נוח מאוד.
מנוע ותיבת הילוכיםאחד החידושים המשמעותיים בעדכון של פיג'ו 508 נמצא במנוע. מנוע ה-1,600 סמ"ק טורבו נשאר במכונית, אבל הוא התעדכן באופן משמעותי. הוא הותאם לתקן הזיהום העדכני, יורו 6, כוחו גבר מ-156 ל-165 כ"ס, התאוצה השתפרה במעט, קבוצת הזיהום ירדה מ-14 ל-10 וצריכת הדלק המוצהרת ירדה אף היא באופן משמעותי. במציאות, הנפח הקטן מטעה - המנוע הזה הוא מנוע גדול: צובר כוח במהירות ומספק אותו מתי שרק צריך, הצליל שלו נעים והוא מושך את המרכב הגדול למהירויות גבוהות כהרף עין. רמת הבידוד מהרעשים שעליה דיברנו עלולה להביא לנסיעה מהירה הרבה יותר מכפי שאנחנו חושבים.
תיבת ההילוכים שמנהלת את משלוחי הכוח לגלגלים היא תיבה אוטומטית-קלאסית בת שישה הילוכים, והיא מספקת את הכוח באופן חלק ונעים. במצב הרגיל היא אינה נמרצת במיוחד, דבר שנפתר בקלילות עם הלחיצה על כפתור ה-S (ספורט).
צריכת הדלק במבחן הדרכים נעה סביב 10.5 ק"מ לליטר בנזין.
התנהגות כבישלמרות שמדובר במכונית גדולה מאוד, כיף להתפתל בכבישים הרריים בפיג'ו 508. בהתאם לרוח ההגאים החשמליים, המידע שעובר לנהג אינו מפורט וחי יותר מדי, אבל המרכב אינו רוכן באופן משמעותי, השלדה מגיבה היטב לפקודות הנהג ויותר מהכל - ההגה מצוין, בעיקר בזכות שני מאפיינים - הדיוק הרב שלו שמאפשר התנהלות מחודדת בתוואי הכביש הרצוי והמשקל שמכויל באופן מדויק, לא כבד מדי ולא קל מדי. היכולת לספק הנאה מהנהיגה כמעט ונשכחה מהלקסיקון של פיג'ו במשך לא מעט שנים, אבל לשמחתנו הרבה היכולת הזאת הולכת ושבה אליה, דבר שניכר הן ב-208 הקטנה, הן ב-308 המשפחתית וכעת גם ב-508 הגדולה.
סיכוםהעדכון של פיג'ו 508 עושה לה טוב. היא אינה נקייה מבעיות, בעיקר בכל הקשור בהנדסת האנוש, בתפעול מערכת הקול, במושב האחורי שאינו מושלם וגם במתלים העסוקים-משהו. מאידך היא מספקת חזות משופרת, רמת נוחות גבוהה, מנוע טוב שהתעדכן לרמה גבוהה עוד יותר וגם חוויית נהיגה נעימה, וזה כבר בכלל לא מובן מאליו.
לדגמי פיג'ו בישראל -
פיג'ו
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות