דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיג'ו 508 GT - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...

בזמן שעיני כל העולם נשואות אל עבר רכבי הפנאי, יש מי שדווקא משקיע חשיבה מחודשת במכוניות כביש. פיג'ו דווקא נכנס במלוא המרץ לעולם הקרוסאוברים, עם ה-3008 המוצלח ושני אחיו, הקטן והגדול ממנו. אבל במקביל, היצרן הצרפתי לקח את עולם המכוניות המשפחתיות הגדולות, 'מנהלים', למקום אחר. לעומת כמה מתחרים שהוציאו את עצמם מהתחרות, הוא דווקא החליט להכניס את ה-508 לסיעור מוחות, ומה שיצא בסוף הוא הרבה יותר מכונית קופה עם דלתות אחוריות, מאשר 'מנהלים' סטנדרטית.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פיג'ו 508


פיג'ו 508, מנוע 1.6 ליטר טורבו, אוטו' 8 הילוכים, 225 כ"ס, מ-239,990 שקלים

יתרונות

חסרונות

עיצוב

הנדסת אנוש

סביבת הנהיגה

תיבת הילוכים

ביצועי מנוע

  מרחב מאחור

צפייה בתוכן פיג'ו 508 GT - מבחן וידאו


עיצוב

לפיג'ו 508 יש נוכחות רבת עוצמה, בעיקר בצבע האדום-יין של מכונית המבחן, שמיגנטה אינספור מבטי קנאה במהלך המבחן. מזל שאין להם מושג שהיא לא שלי. החזית של המכונית נמוכה ו'שרירית' ופנסי ה-LED שנמצאים בכל מקום בגרסת ה-GT היקרה מלטשים עוד יותר את המראה הזה וממסגרים את הגריל המשובץ והמיוחד.

עיצוב הקופה ניכר בפרופורציות הנמוכות-ארוכות של המכונית וגם בחלון האחורי שמשתפל במתינות עד לישבן הקצר. קצר, אבל במבט מאחור נראה מאוד מוצק והרמוני. גלגלי ה-19 אינץ' שב-GT משדרגים עוד יותר את החזות הספורטיבית במרכב האלגנטי. אין ספק שעיצוב המרכב הוא הפן החזק ביותר ב-508.

העיצוב בתוך תא הנוסעים לוקח אותנו למושגים של 'חוויות'. הנהג מוקף בסביבת שליטה טכנולוגית ברוח גיימינג זוויתית. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי שאפשר לשנות את העיצוב והפרטים המוצגים בו בכמה וכמה דרכים, לבחירת הנהג.

לצד הנהג מסך מגע גדול עם מספר כפתורים פיזיים. במסך עצמו קשה לפעמים להתמצא; התפעול של המזגן, למשל, הוא רק מהמסך, אבל הוא מוצג בשתי דרכים דומות-אבל-שונות, אם 'מזמינים' אותו משני כפתורים שונים. ההגה קטן מאוד ואינו עגול אלא מתומן, דבר שעושה אותו יפהפה אבל לא כל כך נוח לאחיזה. נוסף על כך, לפחות מעמדת הנהיגה שלי, ידית ההילוכים מסתירה את כפתור מצבי הנהיגה, ההגה מסתיר חלק מלוח המחוונים והשקע ומשטח הטעינה של הטלפון מסתתרים ולא כל כך נגישים.

פיג'ו 508

תא הנוסעים

המושבים ב-GT יפהפיים. הם תפורים בעור מהודק, לופתים היטב את הגוף כיאה למושבים במכונית ספורט ובהתאם, הם גם נוקשים. בפינוקים שמתלווים למושב כאן, חימום של המושב בשלוש רמות, כוונון חשמלי עם זכרונות ומעל לכל, מסאז' בר-כיול שתהנו ממנו ברגע שתמצאו אותו בתפריטי המסך.

תנוחת הנהיגה כאן היא הדבר הכי רחוק שיש מתנוחת הקרוסאובר הגבוהה. כאן יושבים נמוך, מהודקים לכיסא מאחורי ההגה. התנוחה היא לכיוון של רכינה, כמעט שכיבה, אחורה; הרבה יותר קופה-ספורטיבית מאשר מכונית מנהלים מאופקת.

פיג'ו 508

שורת המושבים האחורית מחדדת את העובדה שמדובר במכונית קופה-ארבע-דלתות (חמש, אבל לא נהיה קטנוניים). הכניסה והיציאה לשורה האחורית צפופה ולא מאוד נוחה והמרחב מאחור פחות מתאים להושיב מבוגרים בגודל מלא, במרחב לרגליים ויותר מזה במרחב לראש, ותודה לגג והחלון האחורי המשתפלים. היושבים מאחור כן נהנים מפתחי מיזוג ומשקעי USB.

אבזור הבטיחות כאן עומד בסטנדרטים עדכניים - בלימה אוטונומית, שמירה אקטיבית על הנתיב ובקרת שיוט שומרת מרחק שעשתה במבחן עבודה טובה ובין היתר ממליצה על המהירות המותרת בקטע הכביש שבו אנחנו נוהגים.

פיג'ו 508

אביזרים נוספים ב-508 GT כוללים חלון גדול נפתח בגג, תאורת פנים בעוצמה משתנה, מערכת סאונד משודרגת ועוד כל מיני רכיבי עיצוב ברוח יוקרתית בסגנון עץ, עור ומתכת.

הגישה אל תא המטען ב-GT עוברת דרך הנפת הרגל מתחת למרכב, פתיחה וגם סגירה חשמלית. הבגאז' עצמו כאן לא גדול, אבל בזכות העובדה שהוא מסודר מתחת לדלת גדולה שנפתחת לכל אורכה, כל הליטרים המוצעים נגישים מאוד ונוח מאוד להשתמש בו.

פיג'ו 508

נוחות נסיעה

מהנדסי פיג'ו 508 הצליחו לסדר שלמרות הישיבה הנמוכה במרכב הנמוך, דווקא רואים היטב החוצה. הוסיפו לזה מערך מצלמות - אחורית, קדמית וגם עילית, ותקבלו מתכון שימושי לחניות ורחובות צרים בעיר הרחבה.

בעיר המדוברת יש לא מעט שיבושי אספלט, ומרגישים אותם היטב בקצב העירוני דרך גלגלי ה-19 אינץ' של ה-GT, שהם יפהפיים, אבל להם ולגומי אין הרבה מהמשותף. גלגלים גדולים יותר (למשל אלה שבגרסת הבסיס) בוודאי ישפרו את נוחות הנסיעה בעיר.

פיג'ו 508

מחוץ לעיר זה סיפור אחר לגמרי. המתלים ממשיכים להעביר קצת את הפגמים הקטנים, אבל במהירות גבוהה אפשר ליהנות ממערכת המתלים האדפטיבית, שמסתגלת לתנאי הדרך ומרסנת בצורה מרשימה את השברים והמהמורות - מתקשה ומתרככת לפי הצורך. סיבה נוספת לרמת הנוחות הגבוהה בנסיעה מהירה נמצאת בבידוד משובח מאוד מרעשים, גם מרעשי רוח וגם מרעשי דרך. הדבר מעיד גם על רמת הרכבה גבוהה ותכנון משובח של המרכב.

פיג'ו 508

מנוע ותיבת הילוכים

מנוע ה-508GT הוא טורבו בנזין בנפח של 1,600 סמ"ק בסך הכל, אבל הוא מייצר 225 כ"ס. תיבת ההילוכים היא אוטומטית ולה שמונה הילוכים. המנוע חזק מאוד, מרים את המכונית לקצב נסיעה בלתי שפוי בעליל. עם זאת, לא מאוד מרגישים את כל הכוח הזה. הסיבות לכך עוברות גם בבידוד המשובח שמרחיק אותנו קצת מהאקשן, אבל גם בגלל תיבת ההילוכים.

פיג'ו 508

למרות הפנייה הברורה של ה-508 לכיוון הספורטיבי, תיבת ההילוכים דווקא הולכת לכיוון יותר מאופק. בלחיצה חזקה על דוושת ההאצה כשיוצאים מהמקום, התיבה קצת סרבנית ולא משתפת פעולה. נוסף על כך, היא בנויה מהילוכים ארוכים, כאלה שמיועדים לשיוט מהיר, חסכוני ונטול דרמות, יותר מאשר לתגובות חזקות של הנהג.

צריכת הדלק במהלך המבחן עם ה-225 כ"ס נעה בסביבת 8 ק"מ לליטר.

פיג'ו 508

התנהגות כביש

מה שהכי בולט בהתנהגות הכביש של ה-508 הוא ההגה. כמו אצל לא מעט דגמים אחרים של פיג'ו בשנים האחרונות, גם ההגה של מכונית הקופה-מנהלים הזו מגיב באופן מיידי ומדויק לבקשת הנהג; נגיעה קלה בהגה והוא תופס כיוון חדש בנחישות. זה מרשים מאוד ומקנה אופי ספורטיבי אמיתי למכונית. קצת חבל שההגה אינו מעביר הרבה מהתחושה הזו גם לנהג, שנהנה מהתוצאה אבל לא מרגיש הרבה בידיים.

פיג'ו 508

אחיזת הכביש כאן מאוד גבוהה. יש לעתים רכינה מסוימת בסיבובים חדים, אבל המכונית משרה בטחון רב ואפשר לשלב איתה נסיעה מהירה מאוד עם שלוות נפש.

פיג'ו 508

סיכום

חובבי נהיגה, וגם רבים אחרים, עצובים לפעמים לראות את העולם עובר לקרוסאוברים. עבורם משמח לראות מכונית כמו פיג'ו 508. יש לה כמה מגרעות, למשל בהנדסת האנוש, במרחב מאחור ובריסון במהירויות נמוכות, אבל היא נותנת לרבים ערך מיוחד, לוקחת את תחום המשפחתיות הגדולות ונותנת לו פרשנות של מכונית קופה-ארבע דלתות, עם העיצוב המעודן אבל מושך המבטים ועם תנוחת הנהיגה שהופכת את השהות בתוכה לחוויה.

 
לדגמי פיג'ו בישראל - פיג'ו

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה