1.6 ליטר, אבל עם טורבו. אם זה לא משכנע את האדם שמולך, קח אותו לסיבוב והוא יבין מיד. 156 כוחות סוס הם לא נתון יוצא דופן אבל 24.4 קג"מ של מומנט שזמינים כבר מליטוף קל על הדוושה עושים את כל ההבדל. פיג'ו 508 SW מזקנת מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 9.5 שניות (9.2 בסדאן) וזה מהיר יותר מכל מתחרה עם מנוע 2.0 ליטר מסורתי. מעבר ליתרון במיאוץ הקלאסי ל-100, כושר הנשימה של ה-508 בא לידי ביטוי שימושי יותר בתאוצות ביניים ובעקיפות על כביש מהיר.
למנוע, שפותח בשיתוף עם ב.מ.וו, משודכת תיבת הילוכים אוטומוטית בת 6 הילוכים מתוצרת Aisin היפנית. סוף סוף אפשר לקנות פיג'ו אוטומטית עם הילוכים שעוברים באופן חלק, מתי שצריך ובלי התחכמויות. זה אולי נשמע טריוויאלי אבל בצרפת כולה מדובר בקונספט חדש. תצרוכת הדלק עמדה על 9 קילומטרים לליטר בנזין לאורך המבחן. עם מנועים מוגדשי טורבו יש הבדל גדול במיוחד בנתוני הצריכה בין נהיגה רגועה לנהיגה אגרסיבית. אם אתם לוקחים את החיים באופן רגוע לא תתקשו לקבל מה-508 ממוצע של 11 ק"מ לליטר.
פיג'ו 508 סטיישן מפגינה שרירים לא רק בכביש הישר אלא גם בפיתולים וזוהי בשורה משמחת. פיג'ו נודעה בעבר כיצרנית מכוניות מהנות לנהיגה אך היא התברגנה לטובה ורעה בעשור של שנות האפסטיז. כשהוצגה לראשונה ה-508 בתערוכת ז'נבה 2010 הצהירו בחברה שהאריה יחזור לשאוג. ואכן, הרכב לא חושש מהעיקולים בכבישי הצפון – עבודת המתלים הדוקה, אחיזת הכביש מצוינת והתמורה גבוהה במדד החיוך.
#3: "מה שטוב בפיג'ו זה הנוחות והפינוקים".
המושבים הקדמיים נוחים ומתכוונים חשמלית ב-5 מימדים שונים, לכן התפלאנו כשלא הצלחנו למצוא תנוחת נהיגה מושלמת. מאיכות הנסיעה הגבוהה התרשמנו בעיקר בכבישים המהירים, שם משככת ה-508 SW את הפגמים באספלט מבלי לבודד את הנהג מהכביש. בעיר יצליחו לחדור מדי פעם שיבושי דרך לתוך תא הנוסעים אך החוויה הכללית נינוחה ושקטה מאוד.
תא הנוסעים האיכותי ביותר שבנתה פיג'ו אי פעם / צילום: יצרן
יש שפע מרווח לנוסעים מקדימה בפיג'ו 508 סטיישן. מאחור קיים מרווח ברכיים סביר-פלוס ורצפה כמעט-שטוחה שמקלה על נסיעה בתפוסה מלאה של 5 נוסעים. באורח פלא, מרחב המחייה במושב האחורי משתפר דרמטית כשמסירים את דיפון התקרה וחושפים את הגג הפנוראמי. תקרת הזכוכית משתרעת לכל אורך תא הנוסעים ומאירה את הכל באור אחר, אופטימי יותר.
תא הנוסעים עצמו מדופן פלסטיקים איכותיים וחומרים רכים. למעשה, מעולם לא נהגנו בפיג'ו שהרגישה מוקפדת כל כך מבפנים, אפילו לא פיג'ו 607 הסאלונית. איכות ההרכבה "גרמנית" למהדרין, למעט יריעת פלסטיק לצד ידית ההילוכים שעוד תשתחרר ממקומה ביום מן הימים. הנדסת האנוש טובה בדרך כלל ותפעול רוב מערכות הנוחות אינטואטיבי. נוסף לגג הפנוראמי ולכוונון המושבים החשמלי שכבר הזכרנו, רשימת הפינוקים כוללת גם בקרת אקלים עם פתחי אוורור מאחור, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, חישוקים קלים ("מגנזיום"), שליטה על כל המערכות מההגה, תצוגה עילית של נתוני המהירות על חלון חשמלי הנשלף מלוח השעונים ועוד מספר גאדג'טים חביבים.
פיג'ו 508 SW. מוכרת באירופה כמו גרסת הסדאן
#4: "הייתי לוקח אותה בליסינג, אבל לקנות רכב צרפתי זה להתחתן עם המוסכניק".
בעידן המודרני אין מקום לגזענות נגד כלי רכב. פיג'ו 508 היא מכונית צרפתיה עם גיר יפני, מנוע חצי-גרמני ועוד מכלולים רבים מרחבי הגלובוס. מה גם שקודמתה, פיג'ו 407, נחשבת מכונית אמינה יחסית. ברכב המבחן, שעבר כ-30 אלף קילומטרים, נתקלנו בפאק אחד באמינות: מסך המגע השולט במערכות השונות נתקע פעמיים כשניסינו לכוון את הגדרות הסאונד והשתחרר רק לאחר כיבוי המנוע והדלקה מחודשת.
#5: "193 אלף שקל? נורא יקר, לא?"
את השאלה הזו הפנינו למנהל מותג פיג'ו בישראל. "אנחנו יודעים שהמחיר יקר", הוא השיב, "היינו שמחים להביא גרסאות מוזלות ופחות מאובזרות של ה-508 SW אבל הן מיוצרות רק עם גיר ידני". פיג'ו 508 סטיישן מיובאת ארצה ברמת גימור אחת, Active, שבדגם הסדאן מתומחרת ב-15 אלף שקל פחות (חלק מהסכום הולך על הגג הפנוראמי שמוצע רק בסטיישן).
השמיים קודרים במדינה האירופית בה צולמה התמונה, אבל בשמש הישראלית הגג הפנוראמי מוסיף המון / יצרן
אפשר לסכם את המבחן באופן צרכני קר ולכתוב שפיג'ו 508 SW מציעה פחות תמורה למחיר לעומת מתחרות כמו פורד מונדיאו סטיישן שעולה 161 אלף שקל. אלא שבפלח שוק שמונע גם מאמוציות, הסיכום חייב לקחת דברים נוספים בחשבון. פיג'ו 508 סטיישן מציעה חבילה טובה לאניני טעם. יש לה עיצוב ייחודי, שמחת חיים ותחושת פרימיום, או כמו שאומרים במפעל הפיס – יש לה גלנץ. ה-508 SW היא מכונית בוטיק שלא רבים יקנו בישראל, אך אלו שכן יהנו ממנה מאוד.
לדגמי פיג'ו בישראל – פיג'ו
פורסם לראשונה ב- 30.03.12
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות