דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיג'ו בוקסר - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

מאת אייזיק דוידוביץ

 

הגודל לא קובע! המשקל כן

על פי התקנות - רכב במשקל מעל ל-3,500 ק"ג הוא רכב משא. הווה אומר, רכב הנהנה מהטבות ביחס לקיזוזי מע"מ, הכרה של מס הכנסה וכיוצא בזה. על רכב משא רשאי לנהוג בעל רישיון נהיגה מדרגה C1 לפחות ולא נהג בעל רישיון B  (המוגבל עד לרכב במשקל כולל של 3500 ק"ג). דרגות הרישיון, שהותאמו לתקן האירופי, היו עד לא מזמן בהגבלה של עד   4000 ק"ג ומעל המשקל הזה (אגב, דרגה B הייתה דרגה 02 ולפני כן דרגה ב'...). אך שימו לב: נהג  שקיבל את רישיונו לפני תחילת 2007 רשאי לנהוג בדרגה B עד 4000 ק"ג, כשכל מי שקיבל את רישיונו אחרי התאריך הנ"ל - מוגבל ל3500 ק"ג.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פיג'ו בוקסר

כל ההקדמה הזו מובילה אותנו לתובנה הבאה: בעלי רישיונות B (רוב עם ישראל) שהוציאו את רישיונם עד ל2007, רשאים לנהוג על רכב המוגדר כמשא (במקרה שלנו פיג'ו בוקסר) ובו בעת, להנות מהטבות המס שצוינו לעיל.

 

אז למה לקנות טנדר, או מסחרית קטנה ?

 

קחו למשל את הטנדרים היפאנים - איסוזו די מקס, מיצובישי האנטר, טויוטה היילקס וכדומה. אלו משמשים כרכבי עבודה לטכנאים והובלות קטנות, אך לא נהנים מהטבות מס. וכי למה? פשוט כי משקלם הכולל נמוך מ-3500 הק"ג הנדרשים. הדגם הקצר/נמוך של פיג'ו בוקסר מגיע במשקל כללי של 3,510 ק"ג. עשרת הקילוגרמים הללו מאפשרים לחברות שירכשו אותו חיסכון של עשרות אלפי שקלים בשנה. ואכן, מתחילת השיווק של הדגם הקצר בישראל נמכרו מעל למאה כלים וקיימת התעניינות רבה מצד חברות שמחזיקות בציי כלי רכב מסחריים קטנים.

 

פיג'ו בוקסר - מבחן רכב

פיג'ו בוקסר. חברו הטוב ביותר של האדם הקונה באיקאה / צילומים: אייזיק דוידוביץ

חברות גדולות בשוק כגון: בזק, קוקה קולה, אלקטרה, פז-גז, רב בריח ואחרות כבר בחרו במהדורה הקצרה/נמוכה של הבוקסר והחליפו את מערך ציי המסחריות שלהם. את הדגם החדש ניתן להזמין בארבע תצורות עיקריות: רכב צוות, רכב טכנאי, נוסעים 1+8 ומטען סגור להובלה.

 

הבוקסר הזה, הוא באמת יודע להתאגרף?

 

לקחנו את הבוקסר של פיג'ו לסיבוב, אפילו היינו באיקאה, העמסנו אותו, דהרנו בכביש המהיר, תמרנו בסימטאות העיר, עלינו, ירדנו וכמובן שגם פרקנו. מנוע ה-HDI (טורבו-דיזל) בנפח 2.2 ליטרים איננו החזק שבהיצע. יש לו אח גדול ומפחיד בנפח שלושה ליטרים והם שניהם עומדים בתקן יורו 4. הבוקסר שלנו, בעלת ה-2.2 ליטרים, האיצה בקלילות וששת יחסי העברה תירגמו את התפוקה לביצועים מפתיעים לרכב מגודל שכזה. גם גמישות המנוע חוסכת בצורך בשימוש תכוף בבורר ההילוכים שממוקם בצורה טובה ונוחה לתפעול, ממש ליד ההגה.

בנוסף, ישיבה זקופה וגבוהה היא יתרון בנהיגה עירונית, כששדה הראיה תוכנן גם לנהיגה במקומות הצפופים ביותר, בשילוב עם מראות צד ענקיות ויעילות. למרות זאת, גם בגרסה הקצרה, רוחב של מעל ל-2 מטרים דורש הסתגלות ואומדן רוחב, במיוחד לנהג שאינו מורגל במימדים שכאלה.

פיג'ו בוקסר - מבחן רכב

 

חשיבה על תכליתיות הרכב וייעודו מתבטאת בדמות תאי אחסון רבים, טבעות קשירה, חיפויים נגד החלקה בתא המטען ופתיחת דלתות אחריות עד לזווית של 270 מעלות. הבוקסר הוא רכב עבודה וניכר שמתכנניו כיוונו לדרישותיו של הנהג המפעיל, אם כי היינו שמחים לו איכות הפלסטיקה, ואולי גם ההרכבה, הייתה משתפרת.

פיג'ו בוקסר נהנה מהגדרתו כרכב משא ומהעובדה שבעלי רישיון שאינו לרכב משא רשאים לנהוג עליו. למרות גובהו ורוחבו, הוא משמש כאלטרנטיבה למסחריות בינוניות וטנדרים, נוח לנסיעה ועבודה, בעל חלל מטען גדול ובמיוחד משתלם לעסקים תודות להטבות המס הנדיבות.

לדגמי פיג'ו בישראל - פיג'ו

 

פורסם לראשונה ב- 19.08.10

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה