מצפה אופיר שברמת הגולן, בואכה בני יהודה, משקיף על הכנרת. מומלץ להגיע לשם לקראת השקיעה, המראה מרהיב. תרשו לי גם להמליץ לכם לעלות לרמה דרך עליות חמת גדר – כביש תלול ומפותל המספק חווית נהיגה שהרשימה גם את מגישי תכנית הטלוויזיה TopGear בביקורם בארץ. ועוד דבר: אם אתם מתכוונים להגיע מהמרכז לצפון, כדאי לכם לנסוע לשם בקדילאק SRX.
קדילאק SRX, בנזין 3.0 ליטר, 265 כ"ס, החל מ-330,000 שקל |
יתרונות | חסרונות |
עיצוב חיצוני | תיבת הילוכים לא רהוטה |
מנוע נעים לשיוט | ביצועים בינוניים |
אבזור | איכות כללית מול המתחרות |
הרצליה פיתוחהמותג קדילאק קיבל לאחרונה בידול משאר מוצרי UMI והקמת הסוכנות החדשה בהרצליה פיתוח היא צעד בהפרדה הזו. שם, בסוכנות הנוצצת, קיבלתי לידי את מפתחות ה-SRX. מדובר בדגם חדש לחלוטין הנשען על פלטפורמה מודרנית בעלת הנעה כפולה וקבועה. גם מנוע ה-V6 בנפח 3.0 ליטרים הזרקה ישירה חדש לחלוטין. נוסף לכך, עם אורך מרכב של 4.83 מטרים מתייצבת לה קדילאק SRX לקרב כרכב הארוך בקטגוריה.
קדילאק SRX. "נוכחות, עמידה איתנה, אופי" / צילומים: אייזיק דוידוביץ
שם באולם התצוגה המפואר, לצד קדילאק CTS בגרסאות הסדאן והקופה, בולט הקו העיצובי לבית קדילאק – סגנון בעל זוויות חדות שמוטיב הטרפז בו קופץ לעין. אהבתי את הנוכחות של ה-SRX, את העמידה האיתנה, את האופי.
פנים הרכב מרשים פחות לטעמי ובמיוחד מרגיזה העובדה שפתחי המזגן הגדולים במרכז נמוכים מדי ויעילותם נפגעת. אכזבה מסוימת נרשמה גם בסעיף איכות החומרים המצופה מרכב שכזה – היא אינה אחידה ובחלקים מסוימים פלסטיקה זולה מקלקלת את הרושם הראשוני. מושב נהג נדיב בגודלו (אם כי חסר תמיכה צידית מספקת) ואפשריות כיוונון מושב, הגה וגם דוושות, מקלים על מציאת תנוחת נהיגה טובה. אז כיוונתי, התנעתי ונסעתי.
נוסעים צפונה
את עמית, בת זוגתי שתחיה, הרשמתי כשהתנעתי את הקאדילק מרחוק בעזרת השלט. זו פונקציה חביבה שמאפשרת כניסה לרכב ממוזג והרבה רושם על הסביבה. לחיצה על השלט פותחת גם את דלת תא המטען, ללא מגע יד אדם, פשוט אמריקה!
פחות מרשימה היא התאוצה הראשונית. ציפיתי ליותר. קדילאק SRX שוקלת כמעט 2 טונות וזה מורגש. לחיצה הגונה על דוושת הדלק מניבה תאוצה ליניארית (מנוע אטמוספרי ללא טורבו) וצליל ספורטיבי נעים מהמפלט. ריגושים? לא ממש. מה שמספקת הקאדילק הזו בשפע הוא ביטחון ורוגע. ההנעה הכפולה מבטיחה העברת כוח יעילה ואחיזה גבוהה בתנאים קיצוניים. את עמית, שחששה מדי מהסיבוב המתקרב אלינו במהירות, הרגעתי כשציינתי לפניה כי ה-SRX זכתה גם בתואר "הבחירה הבטיחותית הטובה ביותר" מטעם ארגון הבטיחות האמריקאית IIHS.
איכות החומרים אינה אחידה, אבל מרווח מחייה לא יחסר לכם ב-SRX / תמונת יצרן
עולים לרמה
קדילאק SRX מוגדרת כ"קרוס-אובר", אבל תשכחו מלהכנס איתה לשטח. אין מצב. זוויות מרכב שיקשו עליכם אפילו בנהיגת שביל רעוע מורידים את הפוזה של הג'יפ לרמת "כאילו" בלבד. הכלים הללו נועדו להתנהלות בתנאי שלג. נקודה. שלג לא ירד החודש ברמת הגולן וגם לא בחודש שעבר, אבל הכבישים המפותלים, העליות הארוכות והירידות הצופות לכנרת עדיין שם.
הקאדילק הזו אוהבת כבישים ישרים ופניות ארוכות וממושכות, שם היא במיטבה - נינוחה ומדויקת יחסית. אין כאן היגוי מדויק, עבודת המתלים מצטיינת כל עוד המצע עליו נוסעים איכותי ורק כביש רעוע מוציא אותה משלוותה המלכותית.
גרסת ה"פרימיום" בה נסענו הינה המאובזרת יותר וכוללת רשימת פינוקים ארוכה כמו מושבים מחוממים ומאווררים, צג המתרומם מעל הדשבורד, ומערכת בידור עם 10 רמקולים ו-2 מסכי DVD מאחור (רשימה חלקית ביותר).
ובחזרה
קדילאק SRX מתחרה בארץ באודי Q5, וולוו XC60 ודגמים מקבילים של אינפינטי ולקסוס. מימדים גדולים יותר ואבזור עשיר יותר הם הקלפים העיקריים שהאמריקנית שולפת לצד השם היוקרתי קדילאק. אם צריכת דלק ממוצעת של כ-7 ק"מ לליטר, ניקור עיניים לשכנים, ופחות 380,000 שקל בחשבון הבנק לא ידירו שינה מעינכם, ה-SRX היא אופציה מעניינת עבורכם.
לדגמי קדילאק בישראל – קדילאק
פורסם לראשונה ב- 15.08.11
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות