באולם התצוגה של קדילאק ניצבים להם כיום 3 רכבים. החדש שבחבורה הוא ה-XT6 ולצידו ניצבים ה-XT4 וה-XT5. שלושתם מחדדים את הכיוון אליו צועד שוק הרכב וקדילאק בפרט – SUV על חשבון כל דבר אחר בערך.
אבל בעוד קטגוריית רכבי הפנאי בעלי 5 מושבים צפופה יותר משולחן הממשלה (הקודמת / החדשה, תבחרו בעצמכם), ל-XT6 יש נישה משלו בעולם רכבי 7 המושבים. הוא עולה 415,000 שקלים, בתור נקודת ההתחלה, שזה כ-100 אלף שקלים מעל רכבי 7 מושבים מגודלים כמו טויוטה היילנדר וסובארו איוולטיס, אבל גם זול ממובילי נוסעים יוקרתיים כמו אודי Q7 וב.מ.וו X5 ביותר מ-200,000 שקלים.
למעשה מדובר באחד מאותם רכבי יוקרה שנהנים מסביבה נינוחה ולא ממש תחרותית. ואם ה-XT6 יצליח לספק גם איכויות ברמת יוקרה, הוא בהחלט יוכל להדאיג את הגרמניות הותיקות והיקרות.
יש ב-XT6 משהו מאוד מרשים. כבר במבט ראשון אפשר להבין שמדובר בקדילאק, ובאחד ענקי, אך הסידור הייחודי של פנסי החזית הצרים, פס ה-LED האנכי, הגריל הענק והקווים הזוויתיים מקנים לו שילוב נאה מאוד של יוקרה, תחכום ופונקציונאליות. כן, לא מדובר ברכב הפנאי הכי יצירתי בסביבה, אבל ברור לנו שהוא יזוהה מיד כרכב יוקרתי מאוד ואולי גם קטן במעט ממימדיו העצומים.
לקדילאק הגדול יש שתי גרסאות הנבדלות בעיקר במראה החיצוני והפנימי. ה-Premium יותר אלגנטית לעומת ה-Sport שהיא, כמובן, יותר ספורטיבית. ההבדלים מינוריים: פה ידיות הפתיחה בצבע הרכב, שם יש פס ניקל בחרטום אך שתיהן מרשימות במידה דומה. לשתיהן גם חישוקי 20 אינץ' גדולים ומרשימים וחלונות כהים מאחור.
תא הנוסעים
אין ספק שמדובר במכונית יוקרה. איכות החומרים די גבוהה, איכות ההרכבה טובה וגם אם פה ושם יש חלקי פלסטיק קצת פשוטים - הם לא נמצאים במקומות שתפגשו על בסיס קבוע. אולי נקודת התורפה המרכזית של תא הנוסעים נוגעת לעיצוב. הוא מאוד מזוהה עם המותג אך מתחיל להתיישן קצת. מסך המולטימדיה קצת קטן ואין לוח מחוונים דיגיטלי (יש מחשב דרך גדול מאוד) כך שההרגשה מעט פחות דיגיטלית ביחס לחלק מהמתחרות. למה אנחנו מתלוננים? כי הדור הבא של קדילאק הולך להציע תאי נוסעים מרהיבים (תעיפו מבט בקדילאק ליריק ותבינו).
האבזור מצידו שופע ומפנק כמו מלון "הכל כלול". ההנעה מתבצעת בשלט רחוק, המושבים עצמם כמובן מתכווננים חשמלית, ומציעים גם זכרונות למצבי ישיבה שונים, חימום ואוורור. יש חימום גם להגה, גג פנוראמי, משטח טעינה, תצוגה עילית, מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ', בלם יד חשמלי, מצלמה במראה המרכזית ולקינוח (כל המידע נמצא במפרט) מערכת מעולה עם 14 רמקולים של Bose.
אביזרי החניה עשירים גם כן עם חיישנים היקפיים, מצלמת 360 מעלות עם "מבט על" ומערכת לחניה אוטונומית לחלוטין. עם גודל כזה הציוד הזה כמעט הכרחי.
גם בסעיף הבטיחות לא חסרים אמצעים: בלימה אוטונומית בכל מהירות כולל זיהוי הולכי רגל, 7 כריות אוויר, בקרת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב בשטח מת, אורות גבוהים אוטומטיים ועוד. את ההתרעות ניתן לקבל גם ברטט בישבן.
העושר האדיר בתא הנוסעים לא בא על חשבון הנדסת האנוש. רוב הפריטים מופעלים באמצעות כפתורים על גלגל ההגה או בדשבורד. יש כמה כפתורים שמתופעלים במגע לצד מסך המולטימדיה אך ברוב המקרים קל מאוד להבין מה ואיך צריך לעשות ברכב.
לוח המחוונים אמנם לא דיגיטלי במלואו אך המרכז שלו הוא מחשב דרך גדול במיוחד המאפשר תפעול של אמצעים שונים ברכב. בסופו של יום אפשר לומר שמחווני המהירות והסל"ד לא היו בשימוש. מחשב הדרך אולי לא ענק אך הוא מציע את כל המידע הנדרש.
המושבים נוחים יחסית ותומכים גם בנסיעות ארוכות מאוד, אך לטעמנו הם יכלו להיות קצת פחות נוקשים. המרווח מצויין עם שפע מקום ליושבים מלפנים, מבחינת המרווח לרגליים ולראש. מדובר ברכב רחב אז יש מרחב די גדול בין שניהם.
מאחור יש המון מקום בשורה השנייה. אפשר לשבת בנוחות וגם ליהנות מיציאות מיזוג, תאי אחסון ושני שקעי USB - אחד רגיל והשני מסוג C. אפשר להושיב אפילו נוסע שלישי. יהיה לו פחות נוח אך מדובר ברכב מאוד רחב כך שאם צריך בהחלט אפשר לנצל את המושב הזה.
השורה האחרונה מוגבלת בעיקר לילדים, כמקובל בקטגוריה. את המושבים בשורה השנייה קל להסיט ולהיכנס פנימה. בפנים המרווח לרגלים ואפילו לראש סבירים למדי, אבל העניין הוא גובה המושב. המושבים מאחור מאוד נמוכים כך שתנוחת הישיבה מאוד לא טבעית ולא ממש נוחה. נמליץ למקם שם בעיקר ילדים קטנים, שיוכלו גם להטעין את המכשירים באמצעות 2 יציאות USB מסוג C. שתי השורות האחוריות נהנות מפתחי מיזוג – כולן ממוקמות בחלק העליון של הרכב וזה טוב לזרימת האוויר.
תא המטען מציע נפח של למעלה מ-350 ליטרים. על פניו זה נראה כמו מספר מרשים לרכב מהקטגוריה אך המצב בפועל יותר מורכב. התא מחולק ל-2 חלקים עם רצפה המפרידה ביניהם. מתחת לרצפה יש מקום למדף נגלל. רכב המבחן התייצב ללא המדף ולכן היה שטח נוסף ומשמעותי מתחת לרצפה. מעל הרצפה נראה שהנפח לא גדול מרכבים אחרים בקטגוריה. את כל המושבים ניתן לקפל ולפתוח חשמלית וגם דלת תא המטען נפתחת באופן חשמלי.
נוחות נסיעה
הקדילאק הענק רוכב על חישוקים בגודל 20 אינץ', שמאתגרים את יכולת הספיגה שלו. מדובר ברכב שמספק נוחות עירונית סבירה. בנוסף המתלה עצמו די ארוך והתנועה שלו רכה בחלקה. התוצאה היא ספיגה טובה של חלק מהשיבושים אך על שיבושים רצופים או על מהמורות כואבות במיוחד יחשף החלק הפחות רך במהלך המתלה וגם חתך הצמיגים הנמוך. במקרים הנדירים הללו תעבור המהמורה בבירור לתא הנוסעים.
באופן מפתיע במיוחד ההתנהלות העירונית של הרכב המגודל די מפתיעה. זה מתחיל עם שדה ראיה טוב לפנים ולאחור בזכות חלונות גדולים מאוד ומראות דגל, ממשיך ברדיוס סיבוב הגיוני לרכב בסדר הגודל הזה ומסתיים בארסנל עזרי הסיוע בחנייה. ועדיין, לא קל להשחיל רכב של 504 ס"מ לכל סמטה או חניה.
מחוץ לעיר הנוחות טובה מאוד והרכב הגדול משכך את הכביש בצורה נעימה. המתלה רך אבל לא רך מדי והוא מציע את השילוב הנכון שבין טיפול במהמורות לריסון ששומר עליו מנדנודים משמעותיים.
בידוד הרעשים בסדר גמור ואולי קצת יותר. יש מעט רעשי רוח, רעשי מנוע נשמעים בעיקר בהאצות חזקות ורעשי כביש נשמעים כתלות באיכות הכביש. בכבישים פחות איכותיים ובמהירויות גבוהות הם נשמעים, לא בגלל העוצמה כמו בגלל התהודה שנוצרת בתא הנוסעים. אנחנו קיבלנו את הרכב בלי המדף הנגלל שהוא מגיע איתו. זה נתן לו עוד כמה עשרות ליטרים בתא המטען אך בכל נסיעה שלא עם 7 מושבים היינו מעדיפים להתקין אותו ולצמצם את התהודה.
מנוע ותיבת הילוכים
מנוע בנפח 3.6 ליטרים, 6 צילינדרים, 310 כוחות סוס ואפילו לא מגדש טורבו אחד. יחידת ההנעה של קדילאק XT6 היא ככל הנראה הכי Old fashion שאפשר למצוא בסביבה.
המנוע חזק, בזאת אין ספק, והוא מזיז את המכונית הגדולה באופן מהיר מאוד. למען האמת, מספר פעמים נתקלנו בלי לשים לב במהירויות שיפה שלא נחזור עליהן. נתון המומנט שמספק המנוע עומד על 37.3 קג"מ. מדובר בנתון יפה אך כזה שצריך להתמודד עם 2.1 טון של מתכת ועור. דבר נוסף שהוא צריך להתמודד איתו הוא הסל"ד הגבוה בו הוא מגיע לשיא המומנט. על הנייר זה נשמע לא פשוט – רכב כבד שמקבל את שיא המומנט ב-5,000 סל"ד. בפועל, רוב הכוח זמין כבר בשלב מוקדם בהרבה כך שאין לרכב בעיה אמיתית להתקדם בקצב משכנע. המקום היחיד שהנתונים הללו אכן מתבטאים הוא בתחילת הנסיעה, שם צריך להמתין לכמה מאות סל"דים שיצטרפו לפני שיש מספיק מומנט שישנע את הרכב הכבד.
התוצאה היא רכב שצריך לטפס מעט בסל"ד כדי להתקדם מהר מחד, אך רכב שבנסיעה רגועה לא נזקק למנות ונטולין ומתמודד באופן מצויין עם תנאי הדרך בישראל.נציין גם הסאונד של מנוע משושה צילינדרים תמיד כיפי.
תיבת 9 ההילוכים חלקה מאוד, כמו תיבות אוטומטיות רבות, אך היא אינה אחת המהירות ולעיתים היא לוקחת את הזמן בהעלאה או בהורדה של הילוכים. הנקודה הזאת מצריכה תגובה קצת שונה לקראת עקיפה, עם רמיסה מוקדמת של הדוושה כדי שהתיבה תספיק להוריד את ההילוכים לפני שתרצו להאיץ בפועל.
צריכת הדלק בסופו של המבחן סבירה. את מרביתו של המבחן עשינו בכבישים בין עירוניים ובנסיעות רגועות יחסית, ורשמנו צריכת דלק סופית של 9.3 ק"מ לליטר. זה לא רע לרכב עם 2.1 טון על השעון אך פחות מרשים ממה שציפינו לאור הנסיעה השלווה.
התנהגות כביש
הציפיה למכונית רוכנת במיוחד שמתקשה לזוז מנקודה לנקודה נעלמת במהירות. ה-XT6 אולי כבדה אך היא מתקדמת בכביש המפותל בקצב טוב. למרות זאת, חשוב להבין מה עושים כדי להוביל את הלווייתן הענק בין הסיבובים.
אולי נקודת הפתיחה המשמעותית ביותר היא המשקל. הרכב הכבד צריך העברת משקל ברורה קדימה כדי לפנות. ברגע שהמשקל ניצב על הסרן הקדמי הקדילאק פונה היטב, הוא אוחז לא רע והוא צפוי יחסית. עוד דבר שחשוב לוודא הוא שמערכת ההנעה הכפולה משולבת (במצב ספורט או 4X4). כשהרכב במצב הנכון הכוח עובר באופן יעיל לכל הגלגלים והקצב גבוה. כשהוא נותר במצב 2X4 אזי הרכב נוטה לתת היגוי תחת האצה ומרגיש הרבה פחות בבית בכביש המפותל.
נציין גם כי הרכינה שלו די מצומצמת וזה מפתיע לטובה, אך ההגה מעורפל ולא מספיק מדוייק. בסך הכל מתקבל פה רכב שהוא לא ספורטיבי באופיו, אך בהחלט מאפשר לתפור כל כביש בקצב טוב ובביטחון גמור.
סיכום
קדילאק XT6 ניצב במקום שונה מאוד מהרבה רכבי פנאי אחרים. הצורך ב-7 מושבים לצד הרצון לרכב יוקרתי הופכים אותו למועמד ייחודי מאוד בשוק הרכב הישראלי, שנהנה מיתרון תחרותי של מאות אלפי שקלים לעומת המתחרים.
בנוסף, רשימת האבזור שלו ארוכה, העיצוב מרשים, המנוע חזק והנוחות טובה רוב הזמן. יש לו כמה נקודות פחות מרשימות כמו צריכת דלק גבוהה, מנוע עם אופי מעט מיושן, מושבים אחוריים מצומצמים ועיצוב פנים קצת פחות דרמטי ביחס לרכבי יוקרה אמיתיים.
אבל האם זה שווה את פער המחיר? זה עניין שנוגע בעיקר לכיס שלכם ולאופן בו אתם תופסים רכב יוקרה.
לצפייה בכל דגמי קדילאק בישראל
פורסם לראשונה ב- 24.06.21
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות