דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קיה סיד סטיישן SW - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

במשפחתי יש בעיה עקרונית, קוראים לה "האוכל של אמא". ארוחת שבת שלא הופיעו בה עשר מנות שונות, לא כולל סלטים, היא בגדר מחדל. כל אירוע משפחתי הופך לסעודת ענק שמראש גודעת רעיונות לכל פעילות שאינה מוגדרת כעיכול. למזלי ולמזלם של שאר בני המשפחה הגנטיקה ואולי גם בורא עולם עומדים לצידנו אחרת מזמן היינו מוגדרים כזן חדש של לוויתנים.

לעמוד הדגם בקלוג iCar: קיה סיד סטיישן

 

קיה סיד סטיישן, בנזין 1.6 ליטר, החל מ-119,500 שקל 

יתרונות

חסרונות

מרווח בתא הנוסעים ובתא המטען

שום חיסרון קריטי, אבל גם אף לא יתרון ענק

  שילוב מנוע-גיר יעיל

תדמית עדיין קצת נמוכה בשוק הישראלי

  שבע שנות אחריות

 


כשאחי הקטן החליט לעשות את שביל ישראל נולד חשש, די סביר, שכמות האוכל שאיתה הוא ישלח תשאיר אותו חסר יכולת תנועה בנקודת ההתחלה. לחלופין סברנו שהשאריות יוכלו לכלכל את מרבית כוחות צה"ל בגזרת הדרום. כך שביום הטיול הוא נאלץ להתגנב מהבית כדי להמנע משברי מאמץ.

" אני מקווה שהבאת אוטו גדול" סיננה אימי כשקפצתי לקחת מביתה קצת אוכל לאח המטייל. "בטח, הבאתי קיה סיד סטיישן" עניתי בביטחון. "סטיישן?" היא מגחכת, ומביטה בי במבט מלגלג השמור למי שלא נוהג כמוה יום יום במיניוואן עצום. "ואתה באמת חושב שיהיה מספיק מקום?"

 

קיה סיד סטיישן. משתלבת היטב בנוף הישראלי / צילומים: יתיר דוידוביץ

למזלי, קיה סיד סטיישן היא באמת לא כל כך קטנה. למען האמת, המכונית מציעה לא פחות מ-534 ליטר נוחים להעמסה ופריקה. תא המטען ישמש היטב משפחות עם עגלות, משפחות שנוסעות לטיולים ארוכים או משפחות שאחד מבני הזוג מאוד, אבל מאוד, אוהב קניות. ואם במקרה קניתם משהו יקר אפשר להסתיר אותו על ידי וילון יעיל שגם מתפרק בקלות. יש אפילו משטח מחולק לתאים קטנים מתחת לרצפת תא המטען.

באירופה, בניגוד לישראל, מאוד אוהבים סטיישנים והקיה סיד סטיישן מוכוונת כל כולה לאירופה. המתלים מוצקים ותנודות הגוף נשלטות בצורה שמאוד מזכירה את נוקשותם של רכבים אירופים מסויימים. לזכותה יאמר שבדומה לאותם רכבים, שומרת סיד סטיישן על נוחות נסיעה טובה, בעיר ומחוצה לה, ורק שיבושים משמעותיים ומהמורות גדולות יעבירו זעזועים לנוסעים. לאחרונים גם לא יחסר מקום, לא מקדימה ולא במושב האחורי, שם גם מבוגרים יסתדרו לא רע בכלל כל עוד לא הושבתם אותם באמצע.

 

התחושה האירופית ממשיכה פנימה לתוך הרכב עם איכות הרכבה טובה מאוד ואיכות חומרים סבירה למדי, למעט תוספת הפלסטיק על ההגה ועוד כמה פשלות קטנות. נראה שבמרכז הפיתוח של קיה בגרמניה עשו שיעורי בית מכיוון שאפילו התאים השונים ברכב נפתחים באופן מרוסן א-לה- פולקסוואגן. גם הנדסת האנוש מעולה. כניסה לקיה סיד נוחה כמו כניסה לבית של ההורים. אתם תצליחו למצוא כל כפתור שרק תחפשו תוך מספר שניות וללא מאמץ מיוחד, בעיקר אם עברתם אליה מרכב יפני/קוראני. בעידן שבו צריך תואר ראשון, ועשרות תפריטים, בכדי לשנות תחנה ברדיו, כיף להכנס לרכב שהכל בו אינטואיטיבי.

דווקא מבחינת אבזור התאכזבנו. בניגוד לנהוג בתקופה האחרונה, הסיד מגיעה עם מעט מאוד אבזור מפנק (בגרסת ה-LX הבסיסית שנבחנה). למעט שליטה על הרדיו מההגה ושקע USB לא תמצאו איזה פריט שתוכלו להשוויץ בו בפני אורחים מזדמנים.

 

לקיה סיד סטיישן יש מנוע 1.6 ליטר חזק שמציע 126 כוחות סוס ותיבה אוטומטית בת 4 הילוכים וללא טיפטרוניק. השילוב הזה מפתיע, בעיקר לאור העובדה שאותה יחידת כוח בקיה פורטה שנבחנה אצלנו הייתה הרבה פחות מוצלחת. המנוע מגיב היטב ומאפשר יציאה טובה מהמקום. התיבה מעבירה הילוכים באופן שקוף ומהיר. הביקורת בסעיף ההנעה היא כלפי שאון המנוע שנוכח היטב בהאצה או בשיוט במהירויות גבוהות. במהירויות אלו מצטרפים גם רעשי רוח וכביש אשר יכולים להציק. צריכת הדלק הייתה ממוצעת ואף מעט טובה מכך.

בפרק הנהיגה לא היו לי ציפיות רבות, וטוב שכך. הקיה מסוגלת לתקשר עם הנהג באותה מידה שהקוריאני שייצר אותה מסוגל לתקשר עם הישראלי הממוצע. ההגה שתקן וקל מדי במהירויות נמוכות. רק כשהקצב עולה הוא מתקשח אך עדיין לא מציע שום שאר רוח. התנהגות הכביש צפוייה וניטראלית להחריד עם נטייה מדכאת לתת היגוי. קשה לי להאמין שנמצא חובב נהיגה שיצא מחוייך אחרי נהיגה בה. אבל לא בשבילו היא מיוצרת.

 

קיה סיד סטיישן. תא נוסעים איכותי בהרבה מאשר בקודמותיה / תמונת יצרן 

קיה סיד, סטיישן או לא, היא מכונית טובה. אם יש לכם משפחה עם ארבע או חמש נפשות (שחלקן עדיין צווח), אין לכם דרישות של התנהגות כביש או היגוי חד, ואתם זקוקים למקום למטען – הייתי ממליץ לשקול קנייה של הסיד סטיישן. הקוריאנית מבצעת את כל מטלות היום יום היטב, לא נכשלת בשום סעיף ומציעה בנוסף אחריות של 7 שנים. חבילה לא רעה בשווי שימוש של משפחתית רגילה וצפופה. אפילו אימי הייתה מרוצה.

לדגמי קיה בישראל – קיה

 

פורסם לראשונה ב- 06.04.11

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה