דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קיה ספורטז' - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

שיוט רגוע על איילון. המראה המרכזית מתמלאת ברכב כתום עם שבכה קדמית עמוסה בכרום. קיה ספורטז' חדש עוקף אותי בסערה. מה, הוא כבר הגיע לארץ? שיחה קצרה לרכז מערכת iCar המהולל ותוך שבועיים אני מוצא את עצמי אוסף קיה ספורטז' בגרסת הביניים EX מרחוב המסגר. צבע "חום ברונזה" הולם אותו יפה, אבל ה"כתום טכנו" ההוא מדליק יותר. You can't always get what you want, but you get what you need. גרסת ה-EX שתיים על ארבע הזו עולה 167 אלף שקל. אם תוותרו על בקרת האקלים, מראות מתקפלות חשמלית וגג שמש חשמלי כפול, תחסכו עשרת אלפים שקלים. אני מתניע ונציג המכירות צועק לי מרחוק "אל תוריד אותו לשטח, אפילו לא לשבילים". מה אתם הייתם עושים?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: קיה ספורטז'


קיה ספורטז', 2.0 ל' בנזין, 2X4, החל מ-156,900 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב מושך

גימור בסיסי בתא הנוסעים

  נוחות נסיעה

לא רכב שטח של ממש

  תמורה טובה למחיר

 


קיה ספורטז' החדש הוא כלי מרשים למראה, במיוחד בהשוואה לדור הקודם [קיה ספורטז' – יד שניה] החיוור למראה. אם האח הגדול קיה סורנטו זכה אצלנו לכינוי ג'מוס, הספורטז' בהחלט יכול להיחשב כעגל של ג'מוס בפני עצמו. הספורטז' אומנם נראה גדול, אך עם אורך של 4.44 מטרים הוא קצר יותר ממשפחתית הליסינג הממוצעת בעשרה סנטימטרים. החניה עליי. נזם הכרום באף מתאים לאווירה הכללית, למרות שהמסגרות הנוצצות מסביב לחלונות הצד עושות עוול לצדודית הדינאמית המרשימה. חישוקי ה-17 אינץ' של גרסת ה-EX שלנו סולידיים ונאים יותר מחישוקי ה-18 אינץ' הצעקניים של גרסת הפרימיום 4X4, שעולה כבר 183 אלף שקל. למרות שהוא נראה נאה ומרשים, האם תוכו כברו?



קיה ספורטז' החדש. "האם העיצוב לבדו יכול להעניק לו את היתרון?" / צילומים: רן אניג'ר

אז זהו, שלא ממש. בניגוד לעיצוב החיצוני המושך, איכות חומרים בינונית להפליא ופלסטיק שחור ונוקשה מקבלים את פני הנכנסים לתא הנוסעים המרווח. הנדסת אנוש סבירה, דיפוני עור מינימליים בדלתות ועל משענת היד, תאורת מחוונים ברורה וסכי השמש המתכווננים האופיינים לקיה (איך כמעט ואף יצרן לא מעתיק את זה?!) מעלים את הציון הממוצע של תא הנוסעים. גג השמש הכפול של גרסת ה-EX אינו גוזל מרווח ראש משמעותי והילדים מאחור ישמחו להתבונן בשמיים בזמן הנסיעה (או לפחות עד שתחליטו להתקין להם מסכי LCD מאחור). מבט למראה המרכזית חושף חרך ירי אותו מכנים בקיה חלון אחורי: העיצוב מעל הכל. מתחת לרצפת תא המטען המכובד של הקיה (564 ליטרים טבין ותקילין) מסתתר גלגל חלופי מלא עם חישוק מסגסוגת קלה. אז פה הקוריאנים האלה לא חסכו עלינו, הא?



קיה ספורטז' בחר להתארח אצלנו בסוף שבוע שטוף שמש באמצע החורף. מה, לא נצא לטייל? הספורטז' יוצא מהחניה העירונית בזינוק החלטי. התגובה המהירה הזו של תיבת ההילוכים יכולה להיות קצת זריזה מדי לחלק מהלקוחות. הרכב מתמודד בצורה מרשימה עם כבישי העיר השבורים. נתונים של 163 כ"ס ממנוע בנפח 2 ליטר על משקל של יותר מ-1500 ק"ג אינם מרשימים על הנייר, אך הספורטז' מספק ביצועים סבירים על הכביש. המנוע מתעורר מעל ל-3500 סל"ד ומושך במעלה הסקאלה באופן משביע רצון. הסטת בורר ההילוכים לפיקוד ידני מורידה הילוך באופן מיידי. התיבה חולפת בין שש ההילוכים באופן חלק ונעים, בשני המצבים. לא משהו לרוץ לספר עליו לחבר'ה אבל בהחלט מספק. צריכת הדלק שנמדדה במבחן עמדה על 8.5 ק"מ לליטר, לא רע בהתחשב בתנאי הנסיעה המאומצים.



בדרך צפונה, הבייבי-ג'מוס מספק איכות נסיעה גבוהה. נוחות הנסיעה במהירות בין-עירונית היא ברמה מצוינת. רעשי הרוח המוחשיים בנסיעה מעל 100 קמ"ש, תודות למראות הגדולות ולגג השמש הגדול, מפירים את האידיליה. תקשיבו לאריק איינשטיין וסעו לאט. מאחורי ההגה מצופה העור, הקיה לא מרגיש כמו משפחתית ממגרש הליסינג הקרוב: תנוחת הנהיגה הגבוהה ותחושת הנסיעה עושים את ההבדל. אחיזת הכביש גבוהה, לא שציפינו אחרת מצמיגי כביש ברוחב 225. ההגה המנותק הוא החולשה הבולטת בניהוג הספורטז'. אותו היגוי מחזק את התחושה של רכב שטח, במובן הרע. דוושת הבלמים רכה אך מספקת רמת רגישות טובה. לאורך המבחן הבלמים עצרו היטב את הקוריאני ששוקל יותר מטון וחצי ולא הראו סימני עייפות. מה, כבר נגמר?



מסכמים סופ"ש ביום ראשון בבוקר ברחוב המסגר. מצד אחד, לא ירדנו לשטח ולא בדקנו שמערכת הירידה במדרון עובדת. מצד שני, הגענו למסקנה שקיה ספורטז' הוא רכב עאלק-שטח מצוין עם תמורה טובה למחיר. הוא מציע נוחות נסיעה טובה, מרווח מחיה מכובד ומראה מושך. לחובתו עומדים תא נוסעים עם גימור בינוני ושלל מתחרים מוצלחים: ניסאן קשקאי, יונדאי ix35, סוזוקי גרנד ויטרה ואפילו סקודה יטי. הקיה מרשים יותר מארבעתם והשאלה הגדולה היא האם העיצוב לבדו יכול להעניק לו את היתרון. אם סימנתם כן, ניסאן ג'וק הקטן והממזר מהווה גם הוא חלופה מעניינת. משעמם הוא הכינוי האחרון שאפשר לתת לקיה ספורטז' בפרט ולקטגוריה הזו בכלל.

לדגמי קיה בישראל – קיה

פורסם לראשונה ב- 31.01.11

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה