דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קיה פיקנטו - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

"יש לך קיה פיקנטו ליומיים. תחזור אלי עם מבחן פיקנטי" הודיע העורך.

"אילת. אני אסע לאילת. זה אחלה מבחן לחיסכון בדלק".

"עשו את זה כבר לפניך" הוא פסק.

"אז אולי עד יוטבתה? אף אחד לא נסע לשם בשביל לקנות שוקו"

העורך נענע בראשו והודיע לי: "רכב עירוני, מבחן עירוני".

"מעולה, אני נוסע לחרמון דרך עפולה וחוזר דרך נצרת. אולי אפילו דרך חיפה"

"מבחן עירוני, ושלא תעז לעלות על הכביש המהיר", סתם העורך את הגולל.

לעמוד הדגם בקטלוג: קיה פיקנטו 


קיה פיקנטו, 1.25 בנזין, 85 כ"ס, החל מ-74,200 שקל 

יתרונות

חסרונות

מחיר

תיבת הילוכים

  אבזור בטיחות ו"פינוקים"

נוחות בעיר

  עיצוב חיצוני ופנימי

נסיעה רועשת

אני ממהר להמלט מפני העורך לפני שיטיל גזרות נוספות, לוקח את המפתחות ויורד לחניה.

הפיקנטו מעוצבת באופן הרמוני ושלם יותר מחברותיה לקטגוריית המכוניות הננסיות. אם הסוזוקי אלטו נראית כמו צעצוע מגודל ולמעצבי שברולט ספארק הפסיקו לשלם אחרי עיצוב החרטום, בפיקנטו ניתן לראות קו עיצוב אחיד וחמוד למראה. זהו עיצוב לא מוגזם או מקושקש. נשמע טריוואלי אבל בתקופה הנוכחית, יש כל כך הרבה מכוניות שסובלות מעיצוב יתר, מוגזם ומתאמץ.



קיה פיקנטו. לא עוזבת את העיר / צילומים: גלעד ארצי

SMS למשפחה וחברים: יש רכב למשימות עירוניות בלבד, כל דבר שתצטרכו תודיעו.

חבר מתקשר ומבקש הקפצה לעבודה. הוא גבוה מאוד אבל מסתדר ללא קושי במושב הנהג והנוסע. מרווח הראש טוב מאוד לטעמו וגם לרגליים יש מספיק מקום. אחרי נסיעה לא ארוכה הוא מתלונן על המושב הנוקשה.

מאחור, כצפוי, המצב פחות מלבב. אחותי הקטנה וחברותיה, שדרשו הקפצה למרכז העיר, בקושי הצליחו להדחס לשם שלושתן. הילדות המקלוניות שנוהגות להשתולל בכל הזדמנות ישבו לשם שינוי בשקט. רוחב המושב הגבולי קיבע אותן למקום ולא אפשר להן תנועות מיותרות.

שני מבוגרים בגודל בינוני, לעומת זאת, יוכלו להסתדר שם בצורה סבירה. מרווח הרגליים יהיה סביר כל עוד לא תשב מקדימה ג'יראפה אנושית. מרווח הראש מוצלח בפני עצמו גם מאחור.


 

המתלים. הם הם הסיבה שסרבתי באופן עקבי לקחת את הורי למקומות שונים למרות בקשותיהם. כבד את אביך ואמך כתוב ואני חסתי עליהם. מהרגע בו פוגשים גלגלי הפיקנטו כבישים שנסללו גרוע – ובינינו, כבישים כאלה יש בארץ בכל חור - מתקשה הפיקנטו לשמור על נוחות נסיעה טובה.

למרות הנסיעה הקופצנית בעיר, הגמדה הקוראנית שומרת על דממה. לא נשמעו קרקושים ורעשים מיותרים מחלקי הפלסטיק השונים. "זו מכונית נורא זולה, איך זה שההגה עטוי בעור?" שואלת השותפה לדירה שתופסת טרמפ לפאב. הסברתי שזו הגרסה היקרה שמוסיפה על האבזור הבסיסי והמוצלח גם כיסויי עור להגה ולידית ההילוכים, מראות בצבעי הרכב, חישוקים קלים ("מגנזיום") ופנסי ערפל. כניסות ל-USB ו-AUX, מחשב דרך ועוד נמצא כבר בגרסאות הבסיס. די הרבה אבזור ביחס למחיר – 76 אלף שקל למהדורת המבחן או 62 אלף לפיקנטו 1.0 ליטר ידנית.


 

באופן כללי, התחושה בפנים טובה. העיצוב פונקציונאלי ואינטואיטיבי. הרושם בוגר. מוטיב שחוזר  מספר פעמים ברכב הוא טרפז כסוף על ההגה וכן על הקונסולה המרכזית. זכר לפרצוף הפרונט החדש של קיה. המזגן עצמו מעולה, ביחוד ברכב כל כך קטן, ויהפוך במהירות גם ג'יראפה לפינגווין.

"כמה קניות אפשר להכניס לבגאז?", שואלת החברה, "אולי נלך לבדוק את זה בקניון?". ואני, כמי שכבר התרגל ביומיים הללו לקבל פקודות, נסחב אחריה אל האוטו. אני חוזר עמוס שקיות. רובן נכנסות לתא המטען, אבל לא כולן. שילוב של 200 ל' נפח הטענה ומבצעי סוף עונה. מצד שני, קוטר הסיבוב הקטן הזריזות והמימדים של הפיקנטו אפשרו לי למצוא חניה קרובה לקניון ומילוט מהיר משם.

בין סידור לסינג'ור קפצתי לענייני בנק. שאלתי את פקיד הבנק בקשר להלוואה קטנה. כזאת שתאפשר לי לקנות פיקנטו חביבה שכזו. הוא הסתכל אלי בבוז והתחיל לצחוק. "מכונית ב-62 אלף שקל הוא רוצה, ואני רוצה בית בשקל". אז קיפלתי את הפרוספקט של הפיקנטו לצורה של כובע ודחפתי לו לפה, שיאכל...


 
קיה פיקנטו. כנראה תא הנוסעים האיכותי בקטגוריה / תמונת יצרן

באמצע היום השני נשברתי. כיביתי את הנייד וברחתי לנהוג בהרים. מנוע ה-1.25 ליטר של הפיקנטו לא רע בפני עצמו וסוחב בצורה סבירה למדי. 85 כוחות סוס זה מספיק במכונית קטנה, אך תיבת ההילוכים האוטומטית מסרסת אותם מעט. במהירויות בין עירוניות, רעשי הרוח והכביש נשמעים היטב. שאון המנוע מצטרף כאשר תובעים יותר והוא נשמע מתאמץ למדי. התנהגות הכביש היא סולידית ובטוחה. ציפיתי להרבה יותר שמחת זנב ושמחת חיים בכלל. מצד שני, מדובר במכונית יציבה מאוד אשר נותנת תחושה גדולה ובטוחה מגודלה האמיתי. ואם בביטחון עסקינן, עם 6 כריות אויר ובקרת יציבות – המצב תמיד מרגיש נשלט.

"נו, מה אתה אומר?", שואל העורך.

מרשים למדי. אני עונה. קיה פיקנטו מצליחה, למרות המגרעות השונות, להציב רף גבוה לחברותיה לקטגוריה. בשילוב עם מחיר נמוך מאוד, בעיקר בגרסה הידנית דלת הסמ"קים, מדובר במציאה של ממש לאלו החפצים ברכב עירוני מהניילונים.


לדגמי קיה בישראל - קיה

פורסם לראשונה ב- 20.06.11

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה