קיה פיקנטו כבר לא חדשה בארץ, אבל היא אחת מהמכוניות שלזכותן ניתן לזקוף את השינוי שהתחולל בשוק הרכב הישראלי: צירוף המילים "קטנה ידנית" כבר אינו מושא ללעג. השינוי הגיע קודם כל דרך הכיס, שם התבלטו הקטנטנות בזכות מחיר רכישה אטרקטיבי וחסכון בצריכת הדלק. גורם נוסף לשינוי הוא הרחבת ההיצע של הקטנות הידניות, עליו נדבר בהמשך. יום שישי בבוקר, אני יורד לחניון התת-קרקעי בבית קיה החדש בת"א. ממתינה לי שם קיה פיקנטו LX ידנית בצבע אדום מטאלי עם מדבקות פרסומיות בדפנות. "זה בשביל הRoad-Show שלנו", מסביר לי נציג נסיעות המבחן. מבט על לוחית הרישוי מזכיר לי שנהגתי באדומה הזו לפני כמעט שנה במסגרת מבחן השוואתי. כמעט 16 אלף ק"מ חלפו מאז תחת גלגליה של מכונית המבחן, ואני יצאתי לדרוש בשלומה.
לעמוד הדגם בקטלוג iCar: קיה פיקנטו
קיה פיקנטו, 1.0 ידנית, 69 כ"ס, 62,690 שקל |
יתרונות | חסרונות |
תא נוסעים מרווח יחסית | מנוע חלש בתנאי מאמץ |
צריכת דלק נמוכה | איכות חומרים בינונית בתא הנוסעים |
נעימה גם לשימוש בין עירוני | אופציות עדיפות בתוספת של 10,000 שקל |
קיה פיקנטו. יפה באדום, אבל מה עם המראות והידיות? / צילומים: שירי נול ודניאל סקליקיה פיקנטו הקטנטנה נראית לא רע, גם בהשוואה למתחרות הרבות. עיצובה מקורי ונאה יותר מאחותה לבית יונדאי, ה-i10, בעיקר תודות לפרצוף ולישבן. הפרופורציות הכלליות נאות וחמודות למרות גלגלי 14 אינץ' קטנים ולמרות החיסכון בצביעת המראות וידיות פתיחת הדלתות. פסי חיכוך שחורים מסביב לפגושים חסרים בשביל למנוע את שריטות החניה הבלתי-נמנעות בעיר. תא מטען צנום של 200 ליטר יכול להכיל קניות וגם תיקים לנסיעה ארוכה. רק אל תשאירו בו פריטים יקרי ערך, מאחר ואין מדף אחורי שיסתיר את תכולתו.
המבחן לפיקנטו התקיים בסוף שבוע חם. אם חם בחוץ, אז נכנסים פנימה. בתוך הפיקנטו, הדבר הראשון שעולה לראש הוא שתא הנוסעים לא מעליב את הנוסעים בו, למרות תג מחיר נמוך הנושק ל-63 אלף שקל. אין כאן עוני מחפיר באבזור ובדיפונים: יש ארבע ידיות אחיזה לנוסעים, ארבעה חלונות חשמל, מחשב דרך ומערכת שמע אינטגרלית עם חיבור לטלפון והתקן נייד. תא הנוסעים מציע מרווח לא רע מלפנים ומאחור. הנדסת האנוש טובה ברובה, למעט חוסר היכולת לסגור את פתחי המיזוג (שבעצמם אינם ממוקמים באופן אידיאלי). הפלסטיקה קשיחה וזולה אך משדרת עמידות. הצבע השחור הקודר והמחסור בבדי ריפוד בדיפוני הדלתות הם המינוסים הגדולים ביותר.
תא הנוסעים מרווח יחסית ואפילו האבזור לא רע
שקט, מתניעים. לפיקנטו מנוע בעל שלושה צילינדרים בנפח 998 סמ"ק המנפק 69 כ"ס ב-6,200 סל"ד. כמו בשאר המנועים משולשי הצילינדרים, הפיקנטו רועדת מעט בסל"ד סרק. הילוך ראשון ויוצאים לדרך. בתוך העיר, הקוריאנית מספקת ביצועים לא רעים ביחס למצופה מנפח של ליטר אחד. היא יוצאת מהמקום בזריזות שובבה. המצמד קל לתפעול ומהלך מוט ההילוכים ארוך אך מדויק. בנסיעה עירונית מתגלה כי לפיקנטו יש נוחות נסיעה לא רעה בכלל. כיול המתלים רך למדי אך בולמי הזעזועים מרסנים היטב מהמורות עבור המרכב הקטן. הפיקנטו מתפקדת מעולה בתור מכונית עירונית, שיכולה לחנות כמעט בכל מקום.
בעיני רוב האנשים, המכוניות הקטנות הללו תמיד נתפסות כמכוניות עירונית קטנות ולא-מזיקות. בעיני זו הייתה סיבה מעולה לקחת אותה לקצה הצפוני ביותר של המדינה. סוף השבוע החם ומבצעי 1+1 של חברות האשראי לשיט קיאקים בירדן רק חיזקו את ההחלטה: יוצאים מהעיר. על הכביש המהיר, כיול המתלים הרך עובד פחות טוב במעבר על שיבושים בכביש והפיקנטו מגלה רגישות קלה לרוחות צד. כשנדרשת עקיפה במהירויות מעל 100 קמ"ש, רק ההילוך השלישי מאפשר תאוצה משמעותית. מעל 3500 סל"ד , שם נמצאת נקודת שיא המומנט (9.3 קג"מ), המנוע משמיע קולות מאמץ "ייחודיים" כיאה למנוע כה קטן. ההילוכים הרביעי והחמישי הם הילוכי יתר לשיוט רגוע, שמתאימים גם למהירויות התנועה הגבוהות בכביש שש. עד שתגיע עלייה בכביש, כמובן.
בגרסת ה-EX (אוטומטית בלבד) המראות והידיות צבועות בצבע הרכב. וגם אין מדבקות / צילום: גלעד ארצי
הפתעת המבחן הייתה הדרך המרשימה שבה הפיקנטו גמעה את המרחק לקריית שמונה. שאף אחד לא יטעה לחשוב שזו לוחמת-אוטוסטרדות מיומנת, אך זו בהחלט בת לוויה מספקת גם לנסיעות ארוכות. בהיבט הניהוג, ההגה עמום מדי במרכזו ומקלקל את הרושם מהשלדה הטובה למדי. בלאו הכי עם מנוע כה צנוע, זו לא המכונית שתיקחו לכבישים מפותלים כדי ליהנות. הבלמים הרגישים מספקים עוצמה טובה אך דוושת הבלמים הפגינה חופש תנועה קל. כדאי לציין שאחרי שהפיקנטו המתינה לנו כמה שעות בשמש שנחזור מהטבילה בנהר הירדן, המזגן תפקד בצורה מצוינת וקירר במהירות את תא הנוסעים הקטן. צריכת הדלק הממוצעת במהלך המבחן עמדה על 14 ק"מ לליטר, כך שבמיכל דלק צנוע אחד (35 ליטרים) אפשר להגיע מת"א למטולה וגם לחזור.
כפי שצוין מקודם, "קטנה ידנית" הפכה לרכישה מקובלת יותר בשוק. היצע הדגמים הידניים בקבוצת המיני בטווח המחירים שבין 60 ל-70 אלף שקל הוא צפוף למדי: שלושת האחיות התאומות: טויוטה אייגו, סיטרואן C1 ופיז'ו 107, שברולט ספארק, קיה פיקנטו, יונדאי i10, ספלאש ואלטו של סוזוקי. כדי לבלבל אתכם עוד יותר, נספר שאם מוסיפים לתקציב סכום לא מבוטל של 10,000 שקל, ניתן גם למצוא סופר-מיני ידניות טובות. אבל אחרי סוף שבוע חם וארוך הגעתי לתובנה אחת: במחיר של 62,690 שקל, קיה פיקנטו עדיין מהווה מבחינתי ראש לשועלות קבוצת המיני.
לדגמי קיה בישראל - קיה
פורסם לראשונה ב- 12.07.12
למאמר זה התפרסמו 8 תגובות