קיה ריו, בנזין 1.4 ליטר, 109 כ"ס, 108,000 שקל |
יתרונות | חסרונות |
עיצוב | התנהגות כביש |
אבזור | שילוב מנוע-תיבת הילוכים |
מרווח | |
לעמוד הדגם בקטלוג iCar: קיה ריו
קיה ריו סדאן. לטרוף אותה / צילומים: יתיר דוידוביץ
ההיסטוריה של הריו חופפת לזאת של קיה. זה התחיל בדור ראשון שהחליף את הקיה פרייד, אותו יצור מרובע גלגלים שספק אם ניתן להגדיר אותו ככלי רכב. הדור הראשון לא הגיע לארץ אבל אם הוא נסע כמו שהוא נראה אז המצב, איך נאמר – לא משהו. הדור השני דווקא הגיע ארצה. הריו הייתה מכונית לא רעה. לא ממש טובה אבל ממש נסבלת למי שקיבל אותה מליסינג. הדור השלישי הוא כבר סיפור אחר לגמרי.
קיה ריו סדאן, בניגוד לריו הצ'בק, מיועדת לשווקים מתפתחים. היא כלל לא נמכרת באירופה וההבדלים בין השתיים ברורים כהבדלים בין שני סוגי השווקים אליהן הן מופנות. אבל כל זה לא נוגע לעיצוב. מכוניות יפות קונים יותר וזה לא משנה אם אנחנו מדברים על מערב אירופה או מדינות ממזרח לטורקיה. תא המטען בגרסת הארבע דלתות לא תלוי על הישבן כמו בכמה מהמתחרות ומשתלב בצורה הרמונית עם שאר הרכב. רוב האנשים מעדיפים את עיצוב גרסת החמש דלתות אבל גם ארבע הדלתות נראית טוב מאוד. תשפטו בעצמכם.
תא הנוסעים הוא צעד גדול קדימה עבור שושלת הריו. איכות החומרים גבוהה יחסית והפלסטיקים רכים ולא חלולים. חסר לנו דיפון מבד בדלתות (תסלחו לנו על הקטנוניות) אבל מעבר לזה מדובר בשיפור גדול לא רק ביחס לדור הקודם אלא גם ביחס לגרסה הידנית הבסיסית של הריו עם מנוע ה-1.25 ליטר.
האבזור הוא אפילו קפיצת מדרגה גדולה אף יותר. הגרסה שהתייצבה למבחן היא גרסת ה-EX המאובזרת. מאוד מאובזרת, ליתר דיוק. בגרסה זו תוכלו למצוא חיישני אורות וגשם, מראות מתקפלות חשמלית, שליטה מההגה על מערכת שמע והבלוטות', חישוקים קלים, סאן רוף ועוד. הגרסה המאובזרת עולה מעט יותר מאלף שקל לעומת הבסיסית ותשאיר את האחרונה לציי רכב.
אחרי שסקרנו את האוטו נכנסו פנימה לנסיעה. הריו סדאן, כמו גם גרסת החמש דלתות, מרווחת למדי. בסיס הגלגלים ארוך יחסית ועומד על 2.57 מ', ארוך משמעותית מרוב המתחרות. הנתון הזה מאפשר להושיב גם שני מבוגרים ללא חשש לברכיהם. גג השמש בגרסה המאובזרת יגזול מעט ממרווח הראש בעיקר ליושבים מאחור אבל מעבר לכך מדובר במכונית מאוד מרווחת לסגמנט ה"כמעט-משפחתיות". בוחנת עירנית אחת קבעה כי זווית המושב מאחור לא מספיק נוחה. תא המטען גדול כצפוי ופתחו רחב. ניתן לפתוח אותו מתוך הרכב או מכפתור על השלט.
תא נוסעים מרווח ומאובזר / צילום יח"צ מהשקת הריו בישראל: רונן טופלברג
את הסדאן בחנו מיד לאחר המבחן על גרסת החמש דלתות (ראו: קיה ריו 1.25 – מבחן רכב) וההבדלים, במפתיע, גדולים מאוד. כאמור, הסדאן פונה לשווקי מזרח אירופה ולמדינות שגובלות באיראן, לכן היא מכויילת מעט רך יותר. היא עדיין נוקשה אבל לא כמו גרסת ההצ'בק. בכבישים עירוניים יעברו הרבה מהשיבושים לתוך תא הנוסעים אבל המכונית לא תתרסק. בכבישים בין עירוניים היא מרגישה פחות עסוקה מגרסת החמש דלתות ורק שיבושים גדולים יורגשו היטב ברכב. בסופו של יום דווקא גרסה זו הרגישה מעט יותר גרמנית באופן שבה באה הנוחות לידי ביטוי.
המנוע והגיר הם עקב האכילס של הריו החדשה. מדובר ביחידת 1.4 ליטר המספקת 109 כ"ס (הספק גבוה ביחס לנפח) ו-14 קג"מ. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 4 הילוכים, והשילוב בניהם אינו מוצלח. התיבה פלגמטית ואיטית וההילוכים הארוכים מסרסים את המנוע. האחרון, מצידו, לא מרגיש ממש חזק. על מנת לייצר התקדמות מהירה צריך לטפס במעלה הסל"ד, וגם שם המנוע מפיק הרבה יותר רעש מדחף. לסיכום, הריו האוטומטית, איך נאמר, לא ממש טיל בליסטי (וכנראה לא תאיים על כל נקודה במזה"ת).
כמו בתחום הנוחות, גם בכל הקשור לנהיגה דינאמית הריו סדאן פחות מוכוונת אירופה. היא מרגישה נשלטת ויציבה אבל הרבה פחות קלילה ומתקשרת בהתנהגותה מגרסת החמש דלתות. לא משנה כמה ניסינו לשחק איתה במשחקי דוושה היא נשארה באדישותה. ההגה כמובן קל מדי ולא מתקשר, השלדה כלל לא מערבת ובכלל מדובר באחד הרכבים הכי פחות מהנים לנהיגה שיצא לנו לנהוג בהם בתקופה האחרונה. על כביש יבש היא תשאר בטוחה במסלול ומאוד צפוייה. בוחנים שנהגו בה על כביש רטוב התלוננו על התנהגות הרבה פחות בטוחה כך שבקרת היציבות בהחלט מתאימה לה.
בסופו של יום, קיה ריו החדשה מהווה התקדמות עצומה עבור המותג. בפעם הראשונה מציעה קיה רכב טוב מאוד בקטגוריה שלא רק יקסום לציי הרכב אלא גם, ואולי בעיקר, ללקוחות פרטיים. לקוחות כאלו שמחפשים רכב זול יותר שיכול לאכלס משפחה קטנה בנוחות. האבזור, המרווח והאיכות הכוללת בהחלט מצדיקים את המחיר, שעומד על 108,000 שקל. ובפער של כ-15 אלף שקל מקטגוריית המשפחתיות מדובר באופציה לא רעה בכלל.
לדגמי קיה בישראל - קיה
פורסם לראשונה ב- 18.01.12
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות