לעומת קיה קרניבל או הגרנד וויאג'ר עם העיצוב הרבוע, קרייזלר פסיפיקה נראה דינאמי וזורם. אמנם הוא ענק וגם קצת מגושם, אבל קו החזית שממשיך באלגנטיות אל החלון הקדמי הענק, וגם מסגרת החלונות שמסתיימת בצורת "מקל הוקי", הופכים אותו מאוניית מלחמה ליאכטת פאר.
תוסיפו לזה נגיעות כרום בבתי פנסי הערפל ובמסגרת החלונות ואת החישוקים הקלים בגימור מבריק וקיבלתם מיניוואן שבאמת נראה נהדר. וכן, גם קיבלנו כמה מבטים ברחוב.
עיצוב הפנים נאה גם הוא. אין פה מאמץ מיותר ליצירת מראה עתידני או קשוח יתר על המידה. כן יש קווים נקיים ושילוב של נגיעות חום-בורדו במרכז הדשבורד ובמסגרת ידיות הפתיחה (מה שלא נקלט היטב במצלמת הוידאו). קלאסי.
תא הנוסעים
למרות שהפסיפיקה הוא לא רכב פנאי, תנוחת הישיבה גבוהה מאוד. הכיסאות הקדמיים רחבים ונוחים, גם אם חסרי תמיכה צידית. גם שדה הראיה סביר בהחלט לרכב גדול שכזה, ואם מתקשים אז מערך המצלמות ההיקפיות עובד פשוט נהדר. מראה פנורמית נשלפת מאפשרת להביט על הנוסעים מאחור.
השורה השנייה מצוידת בשני כיסאות קפטן. מושבי הקפטן עצמם נמוכים וקצרים אבל הם מאוד מרווחים. הנוסעים יתפנקו בשתי משענות יד לכל מושב, חלונות צד גדולים מאוד (וחשמליים) עם וילונות נגללים, שקע USB בגב כל כיסא ופאנל שליטה על מערכת המיזוג. יש גם כוונון גובה לחגורות ואת המושבים עצמם אפשר כמעט להשכיב וללכת לישון.
יש לכם ילדים קטנים וכיסא בטיחות מותקן בשורה השניה, אבל בכל זאת צריך להיכנס לשורה השלישית? מנגנון ההזזה של הכיסאות בשורה השנייה יטה את כל הכיסא קדימה, וכדי שכסא הבטיחות לא יתקע במושב הקדמי - בקרייזלר התקינו כפתור חשמלי קטן שפשוט מזיז את הכיסא הקדמי.
למעוניינים ישנה גם אפשרות לתוספת מושב שמיני ובארה"ב יש אפילו שואב אבק אינטגרלי. גאוני.
השורה השלישית תתאים בקלות לשלושה ילדים, וגם שני מבוגרים יוכלו להעביר פה נסיעה ארוכה וישבו בנוחות. הנוסעים מאחור יהנו משקע USB, שני ווים נשלפים מהתקרה, כוונון חשמלי למשענות הגב עד למצב של כמעט שכיבה, פתחי מיזוג מתכווננים, תאורות תקרה נפרדות, גג שמש וכמו בשורה השנייה - גם כאן יש וילונות הצללה נגללים.
אם המושבים בשורה השלישית לא בשימוש אפשר לגלול את החגורה האמצעית אל תוך התקרה והנהג יכול בלחיצת כפתור (במערכת המולטימדיה) לקפל את משענות הראש ולזכות בשדה ראייה משופר לאחור.
חגיגת תאי האחסון מצדיקה כתבה נפרדת. נתחיל מאחור: הרשימה כוללת שלושה מחזיקי כוסות בשורה השלישית ותא קטן נוסף. בשורה השנייה יש רשתות בגב המושבים עם שני ווי תליה על כל כיסא, וו נשלף בתקרה וזוג מחזיקי כוסות שנשלפים מתוך מגירה ארוכה עם תא גדול. מלפנים יש שני מחזיקי כוסות עם גומי חובק שבעצם נמצאים בתוך קונסולה גדולה שבין המושבים, שמכילה בתוכה תא עם סגירה נגללת ותאורה (חלשה) ועוד תא קטן מלפנים. וזה עוד לפני שהזכרנו את המגירה הענקית הנשלפת בתחתית מרכז הדשבורד שגם מדופנת בד, תא פתוח מתחתיה בדיפון גומי (שגם מציג תבליט ארבעת הדורות האחורנים של מובילי הנוסעים של קרייזלר), עוד שני תאים קטנים בדשבורד, תא כפפות, שלישיית תאים בכל דלת (לא גדולים), תא למשקפיים ואפילו תא פתוח וייעודי שתוכלו להניח בו את המטריה הרטובה. סיימנו? כמעט. אם תחפשו טוב, תמצאו גם תאים ענקיים ברצפת השורה השנייה!
בפסיפיקה יש תא מטען עצום בנפח 914 ליטרים. סף ההעמסה נמוך מאוד וקל להכניס דברים, רק קחו בחשבון שהתא עצמו עמוק כאשר כל המושבים בשימוש. יש גם תאורת לד אחת בפנים ועוד תאורת לד על דלת תא המטען עצמו, ולא פחות מחמישה ווי תליה.
אם תחליטו לקפל את המושבים בלחיצת כפתור, תוכלו להגיע לנפח של כמעט 4,000 ליטרים - שזה כמעט כמו מה שתכניסו ב-10 מכוניות משפחתיות.
קרייזלר פסיפיקה משווק בשתי רמות גימור ושתיהן עשירות למדי. בגרסת הכניסה "טורינג" תקבלו מסך מולטימדיה בגודל 7 אינץ', בקרת אקלים מפוצלת לשלושה איזורים כולל אפשרות שליטה והשתלטות על המיזוג האחורי, ריפודי עור, כיסא נהג חשמלי עם חימום למושבים הקדמיים, תא מטען נפתח חשמלית ושתי דלתות הזזה שגם הן נפתחות חשמלית ונשלטות מכפתורים בעמדת הנהג, מידית הפתיחה / סגירה, מכפתור בקורה B או מהשלט עצמו – פשוט נהדר. בנוסף יש גם כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, חישוקים קלים בגודל 17 אינץ', חיישני חנייה אחוריים ומצלמת רוורס. מערכות הבטיחות כוללות התרעת רכב בשטח מת והתרעת תנועה חוצה מאחור.
גרסת "לימיטד" שנבחנה מעשירה עוד יותר את המפרט. מערכת המולטימדיה גדלה ל-8.4 אינץ' והחישוקים גדלים ל-18 אינץ'. בנוסף תקבלו גם שני גגות שמש, כאשר הקדמי הוא פנוראמי ענק שמגיע עד סוף השורה השנייה וחלקו הקדמי גם נפתח חשמלית, ואילו ליושבי השורה השלישית יש גג שמש נפרד עם וילון ידני. יש גם מושב נוסע חשמלי, הגה מחומם, אוורור למושבים הקדמיים וחימום למושבים בשורה השנייה, מראות צד מתקפלות, ותוספת שקעי USB גם בשורה השנייה והשלישית – כדי שלכוווולם יהיה איפה להטעין את הנייד.
מבחינת הבטיחות ב"לימיטד" יש גם חיישני חנייה היקפיים, מצלמה עם מבט על ומערכת חניה אוטומטית, ומתווספות מערכות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית.
הנדסת האנוש טובה בדרך בכלל, אבל יש כמה מוזרויות כמו תאורת התקרה שלא נכבית בכלל אם כיוונתם את תאורת לוח השעונים למקסימום או תפעול הרדיו משישה כפתורים שונים מאחורי ההגה (3 בכל צד) שגם הרגישו קצת רחוקים.
איכות החומרים טובה והכל מרגיש נעים ומוצק, אך פה ושם מצאנו כמה דברים פחות מושלמים באיכות ההרכבה, כמו חלק מציפוי העור בהגה שיצא ממקומו.
נוחות נסיעה
הפסיפיקה הוא רכב ענק, אבל קל להתרגל אליו. תמרון עירוני הוא לא דבר מסובך, גם בתוך חניונים או בביצוע פניית פרסה למשל, שכן קוטר הסיבוב סביר בהחלט.
הרבה זמן לא נהגנו ברכב כל כך אמריקאי קלאסי שכזה – מה שמסביר את הרכות והנדוד אחרי פס האטה למשל. אבל אין ספק שהרכב נוח לכשעצמו, גם אם מרגיש עסוק על רצף שיבושים ומעביר תחושה ראשונית נוקשה יחסית. לעיתים גם נשמעים רעשי מתלים.
כשיוצאים מחוץ לעיר המצב משתפר והפסיפיקה משייט בנינוחות מרשימה. בידוד רעשים שומר על שקט יחסי בתוך תא הנוסעים עם קצת רעשי כביש אבל בהחלט אפשר לנהל שיחה רגועה. רק בשיוט מהיר מצטרפים רעשי רוח, אך הם בהחלט סבירים.
מנוע ותיבת הילוכים
ולא רק הנוחות קלאסית. לקרייזלר פסיפיקה יש גם מנוע אמריקאי טיפוסי. אין פה הגדשת טורבו או איזו יחידה מיקרו-היברידית, אבל במקומם יש הרבה נפח: 3,604 סמ"ק ממנוע משושה צילינדרים בתצורת V. המנוע מספק 280 כ"ס ו-35.5 קג"מ.
יחידת ההנעה בשרנית, חלקה ונעימה. בלחיצה בריאה על הדוושה הוא יגיע ל-100 קמ"ש בתוך 7.8 שניות, לפי נתוני היצרן, מה שלגמרי מרגיש הגיוני. היציאה מהמקום זריזה למרות המשקל הכבד ותאוצות הביניים גם הן משכנעות. הפסיפיקה משייט במהירות של 120 קמ"ש מתחת לקו ה-2,000 סל"ד ושומר תמיד רזרבות של כוח לשעת הצורך.
לפסיפיקה תיבה אוטומטית פלנטרית עם תשעה הילוכים והיא פועלת בצורה טובה וחלקה ומצליחה לנצל היטב את כוחו של המנוע. תפעול התיבה נעשה באמצעות גלגלת (א-לה יגואר) ומשום מה אין מעצור כלשהו לפני השילוב ל-Parking, כך שלא פעם בתמרוני חניה כאשר מסובבים במהירות את הגלגלת הרכב נכנס למצב P, זאת לעומת הילוך L המצריך לחיצה על הגלגלת וסיבוב כדי לשלבו.
צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 6 ק"מ לליטר. זה אולי המקום לציין שבארה"ב תמצאו גם גרסת גרסת פלאג-אין הייבריד שתהיה חסכונית בהרבה.
התנהגות כביש
את המתלים הרכים כבר הזכרנו, מה שאומר שקיימת רכינת מרכב מורגשת בעיקולים. אז האם אנחנו מרגישים בטוחים בנסיעה? בהחלט כן. האחיזה גבוהה וההתנהלות צפויה ובטוחה. ליותר מזה קשה לצפות במיניוואן ענק מסוגו של הקרייזלר.
סיכום
קרייזלר פסיפיקה הוא מיניוואן אמריקאי טיפוסי, על כל המשתמע מכך. הוא מצויד היטב ועשיר באבזור, הנוחות גבוהה, המרווח הפנימי עצום והפינוק נוכח בכל פינה. צריכת הדלק לא מצטיינת בלשון המעטה, וגם זה מאפיין אמריקאי קלאסי.
אם אתם מחפשים דרך לשנע שבעה-שמונה נוסעים עם תחושה של מחלקת עסקים וצריכים מרווח פנים גדול במיוחד – אין ספק שהפסיפיקה הוא שדרוג משמעותי לעומת הגרנד וויאג'ר שאותו הוא החליף, ויציע גם איכות חיים גבוהה בהרבה ביחס למרבית רכבי הפנאי הפופולאריים. עם זאת, פערי המחיר לעומת קיה קרניבל וצריכת הדלק הגבוהה עלולים להפריע לרבים מהלקוחות.
לצפייה בכל דגמי קרייזלר בישראל
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות