[אם הינך שוטר תנועה, השורות הבאות אינן בשבילך. ובכלל, רצוי שתתמקד בתמונות בלבד].
כביש 5, כיוון מערב, בואכם צומת גלילות. אני קולט לפני פולקסווגן שירוקו לבנה בגלופ מטורף אל עבר אותה עקומת 270 מעלות, היא הירידה לאיילון דרום.
באופן אוטומטי יוצא מתוכי הילד הקטן, או יותר נכון, הזקן הקטן מ"היו היה" אשר משלב את ידיו, מכופף את גבו ולוחש בחוזקה "קדימה בוס", "קדימה בוס, תראה לו מזה".
דוושת הגז מנשקת את העצר נשיקה ארוכה וצרפתית (תרתי משמע), כמה זיגזוגים ואני חולף במהירות על פני השירוקו, תוך הסטת המבט לעברה וטפיחה קלה על "השכם" של הרנו.
רנו מגאן ספורט. עיצוב קרבי / צילומים: יצרן
נהג השירוקו לא עומד בהשפלה ונאבק לצמצם. ואני? אני מתרחק ממנו עוד ועוד ועוד.
אך הוא לא מרפה. אני מצליח לראות במראה הפנימית את גבותיו ניצבות אנכית, כמעט ונושקות זו את זו ורוטנות בקול קללה כלשהי בגרמנית.
מתקרבים לאותה עקומה חדה, אני מוריד הילוך ונותן בגז, הרבה גז, כל מערכות בקרת היציבות ומניעת ההחלקה של הרכב נכנסות לפעולה. מבלי שארגיש או אבקש, אני הופך לנהג מקצועי של ממש. אני מבצע את הסיבוב במהירות שיא. אם רק היו יודעים הנהגים סביבי שזה לא שאני נהג טוב, אלא זה הרכב שהופך אותי לכזה [קטלוג הרכב של iCar - רנו מגאן ספורט].
אופס שכחתי, אתם שואלים מה עם השירוקו...?
ובכן השירוקו נותרה איי שם מאחור, ומבחינתנו (הרנו שלי ואני) הפכה לנקודה קטנה ולבנה במראה הפנימית של הרכב ותו לא.
אני מחייך מאזן לאזן וריר נטף על מכנסיי (אגב, ריר יורד בכביסה?). אני ממשיך במהירות בנתיבי איילון הריקים לכיוון המשרד, אחרי הכל, לפניי עוד יום שלם של עבודה, בתי משפט, "מרשתי המומה" וכיוב' ומה כבר יכול להיות טוב יותר מאשר לפתוח כך את הבוקר.
ובכן...
הרנו מהירה. מאוד מהירה. לחיצה על הגז, לא משנה באיזה הילוך, תיצור השהייה קלה של הטורבו, ומיד לאחריה תאוצה פראית קדימה.
הרנו היא מכונית חזקה מאוד (225 כ"ס!). האצות הביניים מהירות ביותר ועקיפת כלי רכב זו רק שאלה של בחירה. סמן רכב, כוון את ההגה לנתיב הפנוי ותן גז. פשוט תענוג (6.5 ש' מ- 0-100 קמ"ש, 235 קמ"ש סופיים).
לרנו הנעה קדמית ותיבת הילוכים בת 6 הילוכים, עם יחס העברה המחולק נכון. תרצה לנהוג כמו עם רכב משפחתי, בבקשה. תרצה לטרוף את הקלפים ולהפוך לנהג מרוצים, תפאדל. רק תבקש.
כניסה לסיבוב, תוך הרפיה של דוושת הגז (שלא לדבר על לחיצה קטנה על בלם) והרכב מחליק עם הזנב בקלות. תענוג צרוף. כל עוד לא מגיעים לנקודות קיצון - בהן מערכות הבטיחות השונות נכנסות לפעולה (אגב, הן לא ניתנות לניתוק ולא שניסיתי, חבר סיפר לי….) - ניתן לשחק עם העברות המשקל של הרכב עד בלי די ולקשקש בזנב הרכב כמו ביום שלאסי שבה הביתה. "מוי כיף".
מושבי הרכב ספורטיביים, נוחים ועוטפים לא רע את הנהג והנוסע לצידו. מתלי הרכב אינם ספורטיביים באופן קיצוני, ומספקים נוחות יחסית בנסיעה יומיומית, תוך ספיגת מהמורות הכביש באופן משביע רצון.
הבלמים מתוצרת ברמבו מצליחים לבלום את הרכב היטב, כל עוד לא נוהגים ברנו פרק זמן ממושך באופן אגרסיבי.
לצערי, ההגה של הרנו הינו אחת מנקודות התורפה של הרכב והוא אינו מדויק ומרגיש די קל.
באופן אישי אהבתי את עיצוב הרנו ואת מה שהוא משדר - "קרבי זה הכי אחי". צמד המפלטים היוצאים ממרכז הפגוש האחורי פשוט עושה את שלו והלוק הוא לוק קלאסי וספורטיבי כאחד.
פנים הרכב זה כבר סיפור אחר.
"כיאה" למכוניות הצרפתיות, גם כאן לא "אכזבו" הצרפתים והצליחו לייצר סביבת נהג שהזכירה לי את רנו הקליאו, שנת 1992, שהייתה פעם בבעלותה של אחותי הקטנה. ברכב מס' כפתורים החבויים מאחורי ההגה, אליהם יצליחו להגיע רק המתמידים מבינינו בשיעורי גמישות ופילאטיס וגם אז, כנראה שייכנסו עם הרכב בעץ, שכן על מנת לגלותם, חייבים להסיר את המבט אל מאחורי ההגה - פשוט הזוי ומעצבן.
רכב המבחן שהה ברשותי כ- 3 ימים, וכבר ביום האחרון התחיל אחד הפלסטיקים להשמיע זמזום מרגיז כאילו היה פרסומת לדבורה מאיה. למה יש לי ההרגשה שברכב גרמני חדש, למשל, זה לא עולם לא היה קורה ?
עוד לחובת הרכב יש לציין את האופן בו נסגרות הדלתות. אם לא תסגור את הדלת בהנפה חזקה (מאוד!) הדלת פשוט לא תיסגר. עד כדי כך שחברה שלי (שתחייה) ביקשה ממני לסגור עבורה את הדלת בכל פעם. אז נכון שהדבר משדר חוזקה והנהג יוצא ג'נטלמן בעל כורחו, אך אין ספק שכשאתה מסיע את חמתך (נו טוב.... "שתחייה גם היא"), הייתם מעדיפים לוותר על החוויה הג'נטלמנית.
כמי שאוהב רכבים צרפתיים ויודע להעריך את נוחות הנסיעה שהם מציעים, אהבתי את הרנו. יחד עם זאת, אני חושב כי איכות החומרים והרכיבים ברכב חייבת להשתפר משמעותית וכך גם חדות ההיגוי והתחושה בהגה.
בסוכנות רנו נמסר כי הדגם הנבחן אינו משווק יותר וכי בקרוב תצא גרסה חדשה.
נותר רק לקוות כי בדגם החדש ישפרו את איכות מרכב הפנים של הרכב ואת ההגה, דבר שבהחלט יעמיד את הרנו כמתחרה ראוי לגולף G.T.I ולהונדה סיוויק טייפ R.
אורבוואר...
לדגמי רנו בישראל - רנו
פורסם לראשונה ב- 23.08.09
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות