לפני כשלושה חודשים, כששאלו אותי איך היה באירוע ההשקה של רנו פלואנס בישראל, עניתי שהיה טעים. באמת יופי של כיבוד. מעבר לזה, קשה לומר שזרם שם חשמל באוויר. בכירים מהנהלת רנו העולמית הגיעו ארצה במיוחד כדי לספר לנו על החזון החדש של היצרנית: להיות אמינה כמו טויוטה, מושכת כמו מאזדה וקפדנית כמו ניסאן. או במילים אחרות - להתייפן.
הצרפתים, פעם מעצמה של קינקיות מוטורית צבעונית, נתקפו בשנים האחרונות בחוסר ביטחון עצמי וכלכלי. פתאום הפריע להם שהחצי המעונב של העולם לא בהכרח מחבב אותם. קונצרן פיג'ו-סיטרואן התחיל לייצר מכוניות גרמניות - פיג'ו 308 וסיטרואן C5 החדשה, למשל. רנו, לעומת זאת, פזלה למזרח. שיתוף הפעולה עם ניסאן היפנית התהדק, והפרויקט של חברת רנו-סמסונג הקוריאנית תפס תאוצה. יש בתהליך הזה לא מעט יתרונות. אבל גם חסרונות. תלוי עד כמה אתם רומנטיקנים.
רנו פלואנס היא מכונית גדולה. כזאת שסוחרי ברזל יאהבו - הכי הרבה פח לשקל שיש בנמצא. בסיס הגלגלים בפלואנס (2702 מ"מ), המשפיע ישירות על המרווח בחלל הנוסעים, הינו הנדיב ביותר בקטגוריית המשפחתיות. תא המטען, על 530 הליטרים הנכנסים בו, מנצח אפילו את הבגאז' של מאזדה 6. העיצוב החיצוני נאה בהחלט, גם אם לא יחודי כמו ברנו מגאן II המוחלפת.
כניסה לתוך תא הנוסעים בפלואנס חושפת עיצוב פנים סולידי. הנדסת האנוש טובה - הלחצנים והפקדים הרבים ממוקמים היטב. איכות החומרים סבירה. בניגוד לדגמים אחרים של היצרנית, אין בפלואנס את הטאץ' היחודי שזועק לנהג: אתה יושב בתוך רנו. אבל זה עדיין נראה בסדר גמור.
רנו פלואנס. הפנים החדשות של רנו / צילומים: יעל דורי
מכונית נעה?
מנוע ה-1,600 במגאן הקודמת הנפיק 115 כוחות סוס. אחר כך כיילו אותו מחדש כך שירד ל-110. המנוע בפלואנס כבר מסובב 105 סוסים בלבד. בצירוף לתיבה מרובעת הילוכים, בין אפס למאה מפרידים שמיים וארץ. אבל אחרי שכבר מביאים את הפלואנס למאה קמ"ש, בהחלט נעים לשייט עמה. הגיר האוטומטי המושמץ ביותר בהיסטוריה - ה-AL4 של רנו-פיג'ו-סיטרואן - עבר תחת ידיה של חברת ZF לפני שהושתל בפלואנס. היפנים פנו אל לב התיבה ושכנעו אותה לבצע קיק-דאונים בעת הצורך. מצד שני - עוד ניואנס של הפלואנס - כעת היא מתעקשת להעלות הילוכים גם כשאין ממש סיבה. לא בדיוק תכונה מבורכת במכונית כבדה שכזו. צריכת הדלק במבחן הסתכמה בקצת פחות מ-10 קילומטרים לליטר בנזין. בחיים האמיתיים תוכלו לצפות לכ-12 ק"מ על אותו ליטר.
נימוסי כביש? היא אוחזת את האספלט מצוין, רנו פלואנס. גם הבלמים יודעים את העבודה. אתם יכולים להרגיש בה בטוחים. אם על נהיגה ספורטיבית שאלתם, כנראה שהגעתם לעמוד הלא נכון. המבחן של רנו מגאן ספורט זה בדלת ממול. השלדה בפלואנס אינה מרגישה חדה מספיק והעברות המשקל מתבצעות בכבדות. כמו כן, ההגה הוא חשמלי מהסוג הרכרוכי והאילם ביותר. במהירויות נמוכות הוא לא מסתובב - הוא מדלדל. אבל זה לא מעניין אתכם.
רנו פלואנס. בסיס הגלגלים הנדיב בסגמנט
לא רואה כירופרקט
יש לנו עסק עם אחת המשפחתיות הנוחות בשוק. ברמת הגימור הגבוהה - רנו פלואנס Expression - מגיע כס הנהג עם אפשרות לכוונון התמיכה בגב התחתון. מכוניות מודרניות רבות מוותרות על האופציה החשובה הזו. המושבים נעימים בהחלט, גם אם היינו שמחים לו מסעד הראש פחות היה מוטה קדימה. מעבר לכך, ברכות לבביות למהנדסי המתלים ובולמי הזעזועים. קשה להוציא את רנו פלואנס משלוותה. לא באמפרים ולא כבישים משובשים יפחידו אותה. וזה חשוב, לאור העובדה שהפלואנס מיועדת בעיקר לצד המשובש של העולם - מזרח אירופה, מדינות מתפתחות, ישראל.
תא הנוסעים מרווח ביותר. נו, חסר לו שיהיה צפוף עם מידות שכאלו. עד כמה מרווח? ראו, לא קיימת מכונית בסגמנט שבאמת מסוגלת לשנע חמישה מבוגרים בנוחות, אבל רנו פלואנס בהחלט מתקרבת לכך. היחידה שגוברת עליה בתחום זה היא פורד פוקוס, אך מרווח הברכיים טוב יותר בצרפתייה. מרווח הפדחת, לעומת זאת, עלול להרוס לכם את התסרוקת.
רנו פלואנס. תא נוסעים סולידי
תוספת של כ-7,000 שקלים מפרידה בין גרסת "אותנטיק" הליסינגית לבין ה"אקספרסיון" אותה בחנו. לא המון בשביל בונוסים כגון בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור לילדים מאחור, מערכת בלוטות', משענת יד בין המושבים הקדמיים, חיישני רוורס, בקרת שיוט ועוד.
הפנקס פתוח והיד רושמת
במהלך אותה השקה מקומית של רנו פלואנס לא מצאתי מה לכתוב בפנקס. נציגי רנו דיברו ארוכות על אמינות ועל מיצוב. כמעט ולא עסקו באיכויות הפלואנס כמכונית שגם נוסעת. בניגוד אליי, אחד העיתונאים בשולחן שלפניי קדח נמרצות בפנקסו. לא ממש הבנתי מה כבר יש לו לכתוב. אני מודה, לא התאפקתי ושלחתי מבט לעבר רשומותיו. הבחור צייר את הנואם הצרפתי.
רנו פלואנס, רנו מגאן. משחק הדורות
אז נכון, רנו פלואנס אינה המכונית לה ייכתבו שירי אהבה. היא לא מרגשת ובטח שלא קורצת לחובבי הגה. כאן מתבקשת השאלה - אז מה?
מדובר במשפחתית למשפחות. הנהג הארצישראלי המצוי - זה המבקש בסך הכל לשנע את 2.4 ילדיו במכונית בטיחותית ואוטומטית עם בגאז' מכובד - ימצא בפלואנס פרטנרית הולמת. עם תג מחיר שנע באיזור ה-120 אלף ש"ח, יהיה נכון לפחות לשקול אותה.
למבחן על גרסת ההאצ'בק - רנו מגאן פלואנס - מבחן רכב
אם רנו רוצים לייצר טויוטה, עדיף לקנות טויוטה. אין שום סיבה לקנות את הרכב החלש והמשעמם הזה. זה רכב למדינות מזרח אירופה וטורקיה. בושה בכלל שמביאים את הדבר הזה ולא את המגאן האירופית.
בקיצור, רנו מאבדים את הדרך (גם הסימבול המשונה עם מכלולים של קליאו דור קודם היא נ"צ בדרכה של רנו למטה).
כמובן שהם ימכרו טונות ממנה.
אני נוהג בפלואנס 2010 ומחליף בימים אלה לפלואנס 2013 .רכב מדהים בנוחיות שלו ומצחיק אותי שכאן מדברים יותר על תאוצה שאין לה מקום בכבישים שלנו ופחות על אמינות ונוחות.רנו לא רואה מוסך זו לא סיסמא זו עובדת חיים.הפלואנס מגיעה למוסך רק לטיפולים הרשומים בחוק.מעולם לא נכנסתי למוסך בגלל כשל כל שהוא ואת זה ניתן במוסך ובספר הטיפולים.רכב נעים לנסיעה,בטוח,וכייפי.ממש תחושה של רכב מנהלים.ואם אתם רוצים חוות דעת על הרכב לכו רק למי שכבר נוסע על רנו.
קניתי רנו פלואנס 2014 גודל 2000 סמ"ק ואני מרוצה מאוד מאוד... אין ידית להמברקס , אין מפתח להניע את הרכב (מזכיר את המערכון של הגששים) רכב מעולה עם תא מטען ענק, מושבים נוחים והרבה תוספות שלא היה לי ברכבים הקודמים. הגיע הזמן להפסיק עם הסטיגמה השלילית שהוציאו על רכבי הרנו !!!