דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שברולט אורלנדו - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...




במהלך המבחן לשברולט אורלנדו עברנו דרך באר שבע. זאת הזדמנות מעולה לקפוץ לחבר להגיד שלום. כשהוא ראה את האורלנדו הוא פלט: "למה לא אמרת שאתה מביא ג'יפ? אנחנו בבאר שבע, יגנבו אותו תוך 5 דקות" מיהרתי לציין שאין סיבה לדאגה מכיוון שמדובר במיניוואן ולא ברכב שטח מסוקס. אבל הבחור הדואג חתם את השיחה במהירות "זה נראה כמו ג'יפ וזה מספיק. הוא ישרוד לבד בנגב פחות ממה שכבש שורד בעיצומו של עיד אל פיטר."

הבנתם נכון, שברולט אורלנדו רוקד על שתי החתונות ודי נהנה מהעניין. בחו"ל זה נקרא "קרוסאובר" - רכב שמציע שילוב בין מספר קטגוריות. מצד אחד האורלנדו הוא מיניוואן המציע מקום ל-7 נפשות. מצד שני, הוא עושה קולות של ג'יפון. אז נכון שהוא לא יכול להכנס לשטח, אבל בנינו, מי מכם יכניס ניסאן ג'וק או קיה ספורטז' לשטח?

שברולט אורלנדו, טורבו-דיזל 2.0 ליטר, 163 כ"ס, 169,900 שקל

יתרונות

חסרונות

מנוע ותיבת הילוכים

היגוי

שורה השלישית

תא מטען

נראה כמו רכב פנאי

מושבים מעט צרים וקשים

 
לעמוד הדגם בקטלוג iCar: שברולט אורלנדו



שברולט אורלנדו. קפץ לרגע לים / צילומים: יתיר דוידוביץ

האורלנדו מציע לוק מרובע – זה עושה אותו קצת ג'יפון – אבל הוא בעיקר מיניוואן. זאת אומרת שהוא צריך להציע מקום להרבה נוסעים ולהיות פרקטי ומודולרי ככל שניתן. מבחינת המרווח הפנימי ל-7 נוסעים האורלנדו מפתיע לטובה. בשורה השנייה שני מבוגרים וילד יסתדרו לא רע. מרווח הרגלים טוב ומרווח הראש מעולה ויספק גם אנשים גבוהים מאוד. השורה השלישית מציעה מושבים אמיתיים, ממש כמו בשורה השנייה, שיהיו נוחים ל-2 נוסעים גם בנסיעה ארוכה. מרווח הרגלים בשורה זו, למרות שלא יתאים למבוגרים, יספק בהחלט ילדים ומתבגרים (כמובן שזה תלוי בקצב הגדילה של הילד). בסיכומו של עניין, כאשר נוסעים שבעה ברכב האורלנדו הוא אחד המרווחים בקטגורייה. גם סביבת הנהג והנוסע מרווחת למרות שהמושבים שלהם עלולים להיות מעט קשים וצרים לחלק מהאנשים.

אבל כמו שאתם בטח יודעים שום דבר לא מושלם. ובתווך בין מוביל נוסעים לרכב פנאי יש כמה פשרות. כאשר שבעת המושבים פתוחים נשארים בתא המטען 101 ליטרים לציוד. ה-101 הייתה אחלה יחידה אבל גם לוחמים מסוקסים צריכים מקום לציוד. 101 ליטרים בתא המטען לא יספיקו ליותר ממנת קרב או שתיים, כך שהחבר'ה ישארו רעבים. כלי רכב אחרים בקטגורייה ימנעו מהחבר'ה את הצורך "לסחוב" תרנגולת מהלול למרות שגם להם תאי מטען לא מדהימים בנפחם.

 

האבזור באורלנדו גם הוא סובל מפיצול האישיות של הרכב. קיימת שליטה מההגה על מערכת השמע, בקרת שיוט, בקרת אקלים עם יציאות מיזוג למושב האמצעי, פנסי ערפל וכניסת AUX. ברמת מחיר דומה תקבלו ברכבים מקבילים מעט יותר אבזור. גם איכות החומרים הטובה לכשלעצמה אינה עומדת ברף שמציבים היקרים שבמיניוואנים. בהשוואה למיניוואנים זולים ממנו איכות החומרים טובה בדרך כלל ואיכות ההרכבה מעולה. אבל פער המחיר נובע לא מפער באיכות חומרים אלא מפער משמעותי הרבה יותר. המנוע.

לאורלנדו יש גם מנוע דיזל. מיניוואן עם דיזל קשה לכם לעכל? תחשבו על ג'יפ עם דיזל. זה לא משנה איך תחליטו להסתכל על העניין - המנוע יהיה ההפתעה הנעימה. הוא מספק 163 כוחות סוס מ-2 ליטרים, אך הנתון המרשים הוא 36.7 קג"מ מ-2000 סל"ד. המנוע מאיץ את הקובייה הממונעת של שברולט למהירויות, איך נאמר, גבוהות למדי. צריך השגחה צמודה – שתעניקו לשעון המהירות או שיעניק לכם בורא עולם – בכדי להמנע מדו"חות מהירות. מעבר לזמינות הכוח גם השקט נשמר בתא הנוסעים. רק האצות חזקות או התחלת נסיעה בבוקר יזכירו שמדובר ברכב המונע בדיזל. תיבת ההילוכים אף היא נמצאת ברף הגבוה של הקטגורייה בזכות העברות חלקות מאוד. צריכת הדלק עמדה על כ-11 ק"מ לכל ליטר בתנאי מבחן ועל 9 ק"מ לכל ליטר תחת התעללות רבתי ברכב – נתונים לא רעים בכלל מצד אחד, אך לא כאלו שהפילו אותנו מהכיסא.

 

כאמור, נסיעת המבחן שלנו כללה ירידה לדרום. כל מי שנוסע דרומה יודע שלעיתים המכתשים הם לא אתרים בנגב אלא תאור מצב הכבישים שם. למרות המצב הלא מעודד של כמה מהכבישים האורלנדו שומר על נוחות נסיעה טובה. הרכות הבסיסית מאפשרת לו ללגלג בעוברו במהירויות גבוהות מעל העיסה שבטעות נהוג לכנותה "כביש". בתוך העיר המצב קצת שונה ובורות גדולים במהירויות נמוכה כן יעבירו זעזוע לתא הנוסעים. אפשר להגיד שבשכלול הפרמטרים השונים האורלנדו מנצח בקלילות את האספלט הישראלי.

אז נכון שבעלי מיניוואן (או ג'יפ – זה לא משנה) לא קונים רכב בשביל להשתעשע איתו בכביש המפותל (אלא אם הם קונים פורד S-Max). מרכב שאמור להיות מיניוואן ונראה כבד ומרובע בהרבה ממשקלו האמיתי הציפיות קטנות מאוד. אבל האורלנדו הפתיע לטובה. הוא לא חד, ולא נותן תחושה של פרייבט באופן ההתנהגות שלו (כמו פולקסווגן טוראן) אבל ההתנהגות צפוייה, האחיזה גבוהה מאוד והיענות השלדה לנטיות המוגברות של הנהג לסטות בחדות בכניסה לפנייה בהחלט יספקו את מרבית הנהגים. רק ההגה מפריע. הוא מדוייק כמו תחזית על שלג בירושלים וקל מדי גם תחת עומס.

האורלנדו הוא הפתעה נעימה. הוא מציע שילוב טוב מאוד בין לוק קשוח ושימושיות מיניוואנית. נוחות נסיעה טובה, אבזור סביר למדי ושילוב מצויי בין המנוע ותיבת הילוכים הופכים אותו למתחרה ראוי מאוד בקטגורייה. למי שחייב להסיע אנשים במושבים האחוריים באופן קבוע האורלנדו חייב להלקח בחשבון. לכל השאר הוא צריך להיות אופצייה מאוד מעניינת. 


לדגמי שברלט בישראל - שברולט

 

פורסם לראשונה ב- 19.04.12

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה