בשברולט מעמיסים ציפיות גבוהות על הטראקס. הג'יפון החדש אמור להיות ה-Best Seller שלהם, או אם תרצו ה-"מאזדה 3" או ה-"קיה פיקנטו" של שברולט. בהתחלה ההצהרות האלו, כשהן נאמרות על ג'יפון קטן, נשמעות אולי יומרניות - אבל כמויות הניסאן ג'וק ושאר הג'יפונים העירוניים שצצים לאחרונה על כבישי ארצנו מבהירים שיכול להיות שיש משהו בדבריהם. קטגוריית רכבי הפנאי הקטנים הופכת לדבר החם, ונראה שמה שקרה לקטגוריית המנהלים עלול לקרות בקרוב גם למכוניות המשפחתיות. ובכל זאת, מה יש בטראקס שנוסך בחבר'ה משברולט כל כך הרבה ביטחון?
עיצובהטראקס נבדל מבני מינו הג'יפונים הרכים כמעט בכל אספקט. העיצוב הוא דוגמא מצויינת. בזמן שהחברים ג'וק, רנו קאפצ'ור ופיג'ו 2008 משתדלים להיות חמודים למראה, הטראקס מציג חזות הרבה יותר אגרסיבית. הגריל הענק שניצב ב-90 מעלות לשאר הרכב הוא רק ההתחלה. עזבו אתכם מגג בצבע אחר או פנסים מלוכסנים. כאן מקבלים קשתות גלגלים תפוחות, הרבה פלסטיק שחור באזור הגחון וישבן מוצק וחסון. בהשוואה לחבורת הג'יפונים החביבים השברולט מרגיש כמו תנין שמישהו קשר בחנות לחיות מחמד. בקיצור, אם אתם מחפשים ג'יפון שנראה יותר כמו "ג'יפ..." ופחות כמו "...פון" - הגעתם למקום הכון.
שברולט טראקס / צילומים: דנה גורלנד
תא נוסעיםהעניין הוא שגם כשנכנסים פנימה המסר הוא אותו מסר, ולא התכוונו לריפוד מעור תנין. עיצוב הפנים פשוט, אולי פשוט מדי. הצבע הדומיננטי הוא שחור, החומרים פשוטים ומחוספסים, ולוח המחוונים, שמצליח להיות חמוד ומגניב ברכב קטן כמו הספארק, מרגיש לא מספיק בוגר ברכב עם שאיפות כמו הטראקס. מצד שני, מדובר בתא נוסעים מאוד פרקטי. לתנוחת הישיבה אפשר להקדיש פרק שלם והיא חשובה מאוד ברכב שנמכר להמונים בדיוק מסיבה זו. אם תחליטו לשבת מאוד נמוך תרגישו שהישיבה עמוקה כמו בטנק, עם מותניים מאוד גבוהות סביבכם. אם תחליטו להגביה את המושב תוכלו לעשות זאת במשך שעות ותצליחו להרגיש כאילו אתם יושבים על הגג של הרכב ולא בתוכו. לא זכורים לנו הרבה רכבים שאפשרו מגוון כל כך רחב של תחושות שונות ממושב הנהג. בתא הנוסעים יש המון תאי אחסון ומאוד נוח לזרוק את כל הציוד המשפחתי ברכב.
הטראקס ארוך ממתחריו ומאוד גבוה. מהעבר האחר, בסיס הגלגלים שלו קצר והוא לא רחב במיוחד. אבל למרות בסיס הגלגלים הקצר, הטראקס מציע מרווח מעולה לארבעה מבוגרים בגלל סעיף הגובה המכובד. נוסע שלישי במושב האחורי יתלונן על צפיפות יתרה. תא המטען סביר בגודלו (350 ליטר) אך בזכות שפת הטענה בגובה סביר ורצפה שטוחה הוא מאוד נוח לפריקה והעמסה.
לטראקס יש שתי רמות אבזור. הבסיסית עונה לשם LS והיא אכן מאוד בסיסית. יש אמנם מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה ודיבורית בלוטות' אבל מדובר במערכת בסיסית יחסית. כמו כן תוכלו למצוא בטראקס כניסה ל-USB ובקרת שיוט. וזהו. בשביל להנות מאבזור יותר מרשים תצטרכו לעבור לגרסה המאובזרת, ה-LT. בגרסה הזאת מצטרפים לחגיגה מושבים בריפודים המשלבים עור ובד, חישוקי מגנזיום, פנסי ערפל ומצלמת רוורס. אבל הסיבה האמיתית לרכוש את הגרסה המאובזרת היא מערכת ה-My Link המצויינת. המערכת היא אחת האינטואיטיביות, פשוטות ומוצלחות שיש בשוק כרגע. בניגוד למערכות של יצרנים אחרים, בזו של שברולט לא תתקשו לתפעל את הפונקציות השונות תוך כדי נהיגה.
נוחות נסיעההשאלה הראשונה שעולה כשנוהגים בטראקס היא האם מדובר ברכב מוצלח לנהיגה עירונית או לא. התשובה באופן עקרוני היא כן. שדה הראייה מוצלח לפנים וזו התחלה טובה, ההגה מאוד קל וגם תנוחת הישיבה הגבוהה תורמת. משום מה השמשה האחורית קטנטנה ולא ממש מאפשרת לחנות בקלות - בדיוק בשביל זה טוב שיש מצלמת רוורס.
מבט על החזות הקשוחה של הטראקס מעלה חשש שנוחות הנסיעה תהיה קשוחה בהתאם. אבל מראה לחוד ומתלים לחוד. בתוך ומחוץ לעיר הטראקס מצליח לטפל במהמורות באופן טוב ואפילו טוב מאוד. בחבורת הג'יפונים רוב המכוניות מגיעות עם כיול מתלים מאוד נוקשה. הטראקס לעומתם מעט יותר מתחשב ובתוך העיר הוא יהיה נוח רוב הזמן. זה לא אומר שבורות גדולים או שיבושים כמו שרק ירושלמים מכירים לא יעברו לתא. זה פשוט יעבור באופן הרבה פחות מטריד. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה מוצלחת אפילו יותר, אבל בידוד הרעשים לא עומד ברמה של המתלים ורעשי רוח וכביש נוכחים כבר ממהירויות מאוד סבירות.
מנוע ותיבת הילוכיםהמנוע שניצב למבחן הוא מנוע טורבו מוכר מבית GM (יצרנית שברולט, קאדילק ואופל) בנפח 1,400 סמ"ק. תוכלו למצוא אותו באופל אסטרה ובשברולט קרוז. המנוע מספק 140 כוחות סוס אך הנתון החשוב יותר הוא שיא מומנט (20.4 קג"מ) שמגיע כבר ב-1,850 סיבובים לדקה. כל עוד המנוע הזה נמצא בתחום רצועת הכוח שלו (משיא המומנט ועד שיא ההספק ב-4,900 סמ"ק) הוא מספק ביצועים מאוד מכובדים והוא מרגיש הרבה יותר כמו משפחתית חזקה והרבה פחות כמו סופר-מיני ממוצעת. מעל שיא ההספק המנוע מאבד דחף ופחות מצטיין. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 יחסי העברה. לא צריך יותר ממילה אחת כדי לתאר את התיבה: מעולה. העברת ההילוכים כמעט שקופה לגמרי בכל מצב. צריכת הדלק סבירה ביחס לעובדה שלא מדובר ברכב קל או במבחן מתחשב מדי: 10.5 ק"מ לליטר צרך השברולט בימים בהם הוא היה אצלנו.
התנהגות כבישבכביש מפותל הטראקס שומר על המסלול באופן מכובד והאחיזה גבוהה מאוד ותנסוך ביטחון במי שחושש מרכבים גבוהים. מהעבר השני, ממש לא מדובר במכונית שתיקחו על מנת לנסוע בבוקר שבת בכבישים של הרי ירושלים. התקשורת מהשלדה ומההגה מעורפלת לגמרי.
שטחשלא תעזו לחשוב. הפלסטיקים העדינים מקדימה צוללים נמוך, ומרווח הגחון גבוה ב-7 מ"מ בלבד מזה של סוזוקי אלטו. על הנעה כפולה אין מה לדבר.
סיכוםשברולט טראקס הוא רכב מאוד מפתיע. הוא נראה גדול ומאסיבי מכפי שהוא באמת, ומספק תחושה של רכב עם הרבה יותר מאפייני שטח מהמקובל בקבוצתו. למרות זאת הוא לא מתפשר בסעיף הנוחות. מחיר גרסת הבסיס גבוה יחסית ולאור האבזור הדל היינו ממליצים לקחת את הגרסה המאובזרת שעולה כמו הגרסאות המאובזרות של המתחרות. מנוע הטורבו מציב את הטראקס בנקודה שונה; הוא יקר יותר אבל הביצועים מוצלחים. למעשה לטראקס יש פוטנציאל למשוך לקוחות משלוש קטגוריות עיקריות. הוא עולה כמו מכוניות משפחתיות אבל מציע תנוחת ישיבה גבוהה. מול רכבי פנאי עירוניים הוא מרגיש יותר גדול. מול רכבי פנאי גדולים יותר הוא מציע מרווח סביר ומחיר מוצלח. כשבוחנים את הדברים בצורה הזו אפשר להבין מדוע בשברולט כל כך מאמינים ברכב הפנאי החדש שלהם.
לדגמי שברולט בישראל -
שברולט פורסם לראשונה ב- 10.02.14
למאמר זה התפרסמו 9 תגובות