דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שברולט טראקס - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

 

בשנים האחרונות נפרדה שברולט כמעט מכל הדגמים הקטנים והקומפקטיים שלה - הסוניק, הקרוז ולאחרונה גם הספארק. אך דווקא הטראקס הותיק, שהוצג בתערוכת פריז של 2012 - בימים הנשכחים שבהם שברולט עוד פעלה באירופה - המשיך להימכר בארה"ב עד לאחרונה בשינויים מינוריים בלבד. ובזמן שבשברולט העדיפו כרגיל להשקיע בטנדרים וברכבי הפנאי הגדולים והרווחיים, הטראקס המזדקן איבד את הרלוונטיות שלו מול שפע המתחרים שהציעו רכבי פנאי קטנים ומודרניים.

אבל עכשיו הגיע הזמן לדור חדש, שהפעם כבר לא הוצג באירופה, אלא ערך הופעת בכורה דווקא בסין תחת השם "שברולט סיקר". הטראקס החדש גדול משמעותית מקודמו וגם מהאח היקר יותר שברולט טריילבלייזר, ועם מחיר כניסה של 151 אלף שקל הוא אמור למלא את החלל שנוצר אצל שברולט הן בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים והן בזירת המשפחתיות. האם הוא מסוגל להתמודד בכבוד בשוק הרכב התחרותי של 2023? נהגנו בו מאות רבות של קילומטרים וחזרנו עם התשובות.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: שברולט טראקס

שברולט טראקס, 1.2 טורבו-בנזין, 139 כ"ס, מ-150,990 שקל
יתרונותחסרונות
עיצוב חיצוניאיכות חומרים
מרווח מאחורנוחות נסיעה
תאוצות זריזותהתנהגות כביש

 

עיצוב

המראה הוא הקלף החזק של הטראקס, שמפגין נוכחות שרירית עם צללית נמוכה יחסית, סבכה קדמית גדולה, יחידות תאורת לד המסודרות בשתי קומות וחישוקי "18. כדי להעצים את אפקט ההגעה, היבואנית בחרה לשווק אותו כאן רק בגרסאות ה-RS שמוסיפות השחרה לסמל המותג, מראות הצד, פסי הגגון והכיתובים על דלת תא המטען, לצד תגי RS אדומים. אהבנו.

גם מבפנים המראה מודרני ונאה, בעיקר בגרסה הבכירה שמציעה לוח מחוונים דיגיטלי ("8) ומסך מגע גדול ("11) המופנה לכיוון הנהג. צביעה אדומה לדשבורד, לתיפורים השונים ולפתחי המיזוג, כמו גם תגי RS על משענות הראש, משלימים הופעה מוצלחת.

 

תא הנוסעים

כשמתחילים לגעת בחומרים השונים, מתגלה רמה נמוכה מהמקובל. גם בהשוואה לאיכות הלא גבוהה במיוחד שמקובל לפגוש ברכבי פנאי קטנים אחרים. הפלסטיקה במרבית המקומות קשיחה ומחוספסת, הריפודים דמויי העור פשוטים למגע וגם ההרכבה לא מצטיינת, שכן נשמעו ברכב לא מעט צקצוקים בנסיעה על כבישים משובשים.

מושב הנהג מרווח אך נעדר תמיכה לגב התחתון, בעוד מושב הנוסע אינו מציע כוונון לגובה. הראות מוגבלת בשל קורות עבות מלפנים ומאחור ובשל שמשה אחורית קטנה, בעוד מראות הצד - בעיקר זו השמאלית - מעוותות את התמונה ויוצרות שטח מת.

בהשוואה לטראקס הקודם הממדים גדלו משמעותית. הוא ארוך ב-28 ס"מ (454 ס"מ), רחב ב-5 ס"מ (182 ס"מ), עם בסיס גלגלים ארוך ב-14.5 ס"מ (270 ס"מ), אבל הוא גם נמוך ב-11 ס"מ (157 ס"מ). התוצאה היא מרווח טוב מאוד לרגלי הנוסעים מאחור, לא רק בהשוואה לטראקס היוצא והצפוף, אלא גם לעומת מרבית המתחרים.

המרווח לראש סביר והרצפה שטוחה לחלוטין, אך מנגד נציין כי המושב עצמו קצר ונמוך מאוד ולכן לא יהיה נוח לנוסעים בוגרים, במושב האמצעי אין משענת ראש וגם פתחי מיזוג בולטים בחסרונם. איכות הפלסטיקה הפשוטה שפגשנו מלפנים בולטת לרעה עוד יותר מאחור.

לתא המטען נפח מוצהר של 725 ליטרים, אך מדובר בנתון שנמדד בתקינה אמריקאית, שונה מזו המקובלת כאן. בפועל הנפח סביר ביחס למתחרות, עם מדף נשלף ברצפה שלא ניתן למקם בגובה שונה ועם גלגל חלופי מוקטן בתחתיתו.

גרסת הבסיס של הטראקס, שמיועדת בעיקר לציי הרכב, מוצעת עם לוח מחוונים אנלוגי ומסך מגע קטן ("8), לצד תאורת לד, הנעה מרחוק, חימום למושבים הקדמיים ובלם יד חשמלי. הגרסה הבכירה שנבחנה מוסיפה גם את לוח המחוונים הדיגיטלי, מגדילה את מסך המגע וכוללת גם את הריפודים דמויי העור, כניסה והנעה ללא מפתח ובקרת אקלים חד-איזורית. בתוספת תשלום של 5,700 שקל ניתן לקבל גם חלון שמש קטן בגג ומשטח לטעינה אלחוטית.

מפרט הבטיחות זהה בשתי הגרסאות וכולל התרעת שמירת מרחק (רגישה מדי לטעמנו) עם בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב (שהגיב באיחור), בקרת שיוט אדפטיבית, אורות גבוהים אוטומטיים, ניטור שטחים מתים והתרעת תנועה חוצה מאחור.

 

נוחות נסיעה

מתלים רכים ונעדרי ריסון יוצרים תחושה עסוקה על כבישים שבורים ופסי האטה עירוניים, תחושה שמתעצמת בשל הבחירה בחישוקי "18 עם צמיגים נמוכי חתך. על כבישים מהירים מורגש שיפור קל, אך בכבישים גליים ישנה תחושת נדנוד. בידוד רעשי הכביש אינו מצטיין.

 

מנוע ותיבת הילוכים

לטראקס מנוע 3 צילינדרים מוגדש בנפח 1.2 ליטרים, עם הספק של 139 כ"ס והבטחה לזינוק של 8.6 שניות מעמידה ל-97 קמ"ש (60 מייל-שעה). במהירויות חניה מורגשת הססנות מצידה של יחידת ההנעה, לצד צליל חספוס האופייני למנועי 3 צילינדרים. אך היציאה מהמקום נמרצת והטראקס מרגיש זריז מאוד בין הרמזורים, ומצליח לטפס בקלות גם למהירויות גבוהות מהמקובל. רק בעליות מאומצות או בעקיפות ארוכות מורגש מחסור מסוים בכוח מנוע.

תיבת 6 ההילוכים האוטומטית פועלת בצורה חלקה, אך מגיבה באיטיות לפקודות הדוושה, מה שעשוי ליצור השתהות מרגיזה ביציאה מפניות חדות. תפעול ידני מתאפשר באמצעות כפתור קטן על בורר ההילוכים, אך הוא מעניק עצמאות חלקית בלבד לנהג, כאשר לא פעם משתנה תצוגת ההילוך הנבחר על גבי המסך, בעוד ההילוך עצמו לא הוחלף. בנהיגת המבחן מדדנו צריכת דלק של 10.8 ק"מ לליטר - לא נתון מבריק, בלשון המעטה.

 

התנהגות כביש

על כבישים מפותלים הרכות יוצרת רכינת מרכב משמעותית. יחד עם הגה ושלדה חסרי תקשורת ובלמים שדעכו מוקדם מהצפוי, תחושת הבטחון כאן איננה גבוהה תחת עומס. בקרת היציבות מתערבת באיחור ובצורה אגרסיבית.

 

סיכום

קשה לפספס את ההתקדמות העצומה שעבר הטראקס. ולא שציפינו לפחות מכך אחרי למעלה מעשור. העיצוב מרשים ובוודאי ימשוך לקוחות רבים, המימדים הנדיבים מעניקים שיפור ניכר במרווח הפנימי ויחידת ההנעה מספקת ביצועים טובים במרבית המקרים.

אבל זה עדיין לא מספיק, שכן איכות הביצוע כאן בינונית בלבד. הטראקס רחוק מלשכנע בכל מה שקשור לאיכות החומרים בתא הנוסעים, נוחות הנסיעה, בידוד הרעשים או התנהגות הכביש. גם צריכת הדלק פחות טובה משציפינו, וכשכל זה מוגש בתג מחיר דומה לזה של מתחרים כדוגמת קיה סלטוס, רנו ארקנה או צ'רי FX, ובמרחק אלפי שקלים בודדים מסיאט אטקה, טויוטה C-HR ומאזדה CX30 - נראה שליבואנית שברולט מצפה עבודה לא פשוטה בכלל.

פורסם לראשונה ב- 28.04.23

למאמר זה התפרסמו 12 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה