דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אלפין A110R (נהיגה ראשונה) - אתלטיקה קלה

Getting your Trinity Audio player ready...
  • במה נהגנו: אלפין A110R
  • מתחרים: פורשה קאיימן GT4, לוטוס אמירה
  • מתי אצלנו: עכשיו
  • מחיר: 720 אלף שקל
אלפין A110R
  • בעד: יכולת דינמית, מראה, ייחודיות
  • נגד: לא מספיק חזקה, שימושית מוגבלת, ספרטנית

ה-A110 היא המכונית הראשונה של אלפין באלף השלישי, יורשת מודרנית לדגם המפורסם ביותר של היצרנית המתהדר בסדרת ניצחונות מרשימה על מסלולי ראלי, לרבות שלושת המקומות הראשונים במונקו היוקרתי (1970), וגם תואר אלופת העולם (1973). הנוסחה הייחודית להצלחה הצרפתית ההיא הייתה (ועודנה, כפי שיובהר) - משקל נמוך במיוחד. כך היא גברה על מתחרות חזקות, מתוחכמות, אקזוטיות ויקרות פי כמה ממנה.

צפייה בתוכן אלפין A110R (נהיגה ראשונה) - אתלטיקה קלה

ה-R לוקחת את הרעיון עוד צעד קדימה. הגרסה הקיצונית ביותר ל-A110 אמורה לשדרג עוד יותר את היכולת הדינמית, בזכות הפחתת משקל נוספת, שלא ממש ברור כיצד הושגה.

קרבון מוריד המון

העיצוב החיצוני המוכר מהגרסאות הצנועות יותר זוכה כאן לשורת שינויים, שמטרתם - מלבד שיפור היכולת הדינמית - לייצר מראה מזוהה של רכב מסלול שרק במקרה נמצא על הכביש הציבורי. השינויים האלו מסייעים להשיל 34 ק"ג נוספים, ועוצרים את מחט המשקל על 1,082 ק"ג. מכוניות סופר מיני צנועות מנוע שוקלות הרבה יותר.

אלפין A110R

המשקל הצנוע הזה מושג הודות לשימוש ניכר בקרבון במקום באלומיניום - במכסה הקדמי (2.9- ק"ג, כולל צמד כונסי אוויר לשיפור האווירודינמיות), בגג, בחישוקים (12.5- ק"ג), במסיטי האוויר סביב למרכב, וכמובן בכנף האחורית הגדולה. אפילו השמשה האחורית הוחלפה ביחידת קרבון, כי מי צריך מראה מרכזית כשאתה כזה מהיר?

אם תשאלו אותי (אתם לא, אבל נניח), המראה הקלאסי של גרסת הבסיס עדיף על לוק ה"מהיר ועצבני" של ה-R, עם נוצות האקשן ועיטורי הקרב. אבל העזרים האלה לא נמצאים כאן רק משיקולי מראה; תוספת 29 ק"ג לכוח ההצמדה והפחתת מקדם הגרר בחמישה אחוז, אלו לא דברים שהולכים ברגל. אני, כאמור, מוותר. גם אם זה אומר להימנע משריקות ומקריאות התפעלות שמלוות אותה.

חלקים מרנו

גם בסביבת הנהג יש שינויים. אלה מתבטאים במושבי קרבון עם פחות ריפוד, ששוקלים 5 ק"ג פחות ממושבי הבאקט הרגילים והקלים כשלעצמם. יש גם רצועות בטיחות מקצועיות עם שש נקודות עיגון כמו במכונית מרוץ, ורמת תמיכה מושלמת המאפשרת חביקה טובה של הגוף גם בעומסי G קיצוניים. מושב הנוסע, אגב, מקובע לרצפה ונטול יכולת כיוון, ובכך מסייע לחסוך עוד כמה גרמים. בתא האחסון המרכזי יש לוחית מתכת עם מספר ייצור סידורי, וזה חשוב כי היא בטח תהפוך בעתיד לפריט לאספנים. רק אל תבנו עליו כתא אחסון אמיתי, אלא אם אין לכם מקום אחר להניח בו את כרטיס האשראי שלכם. להרבה יותר מזה הוא לא מיועד.

אלפין A110R

השאר נותר ללא שינוי, ובדומה לגרסאות האחרות של ה-A110 גם כאן יש יותר מדי רכיבים ממדף החלקים של בעלת הבית, רנו. ובהתחשב בתג המחיר המאוד גבוה, זה צורם לעין.

החל במתגים (למשל לפתיחת החלונות או מנוף השליטה במערכת השמע), במסך המגע הצנוע ("7) והלא ממש איכותי, ובעיקר במנופי השליטה הידנית בתיבת ההילוכים האוטומטית. הם קצרים מדי בחלקם התחתון, ומקשים בכך על התפעול בזמן פניות. גם השימושיות לא מבריקה. תאי האחסון מעטים (אין אפילו תא כפפות) ותאי המטען זעירים (96 ליטר מלפנים, 100 ליטר מאחור). במכונית מסלול זה פחות מפריע, כי ממילא לא אמור להיות שם כלום. במכונית שאמורה גם להסיע אותך למקום העבודה ובחזרה, זה עלול להיות בעייתי.

מערכת ההנעה זהה ל-A110S, כך שאין כאן חדשות גדולות. זהו אותו מנוע בנזין מוגדש, ארבעה צילינדרים בנפח 1.8 ליטר מהרנו מגאן RS. הוא מפיק 300 כ"ס ומחובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד. ואם זה לא נשמע לכם הרבה כוח, אתם לא ממש טועים: למתחרה הישירה יש יתרון של עשרות אחוזים בהספק, ונפח יותר מכפול.

אלפין A110R

זוכרים את עניין המשקל? ובכן, 34 הק"ג שהוסרו פה שווים קיצוץ של 0.3 שניות בהשוואה ל-A110S בזינוק ל-100 קמ"ש, שאורך 3.9 שניות בלבד. זהה לקאיימן GT4, הכבדה בכמעט 400 ק"ג. לצד השיפור המורגש בביצועים, הוא גם מפיק צליל מענג משמעותית מזה של הגרסאות הצנועות יותר, ומכניס את הנהג לאווירת אקשן ייחודית, שלה אחראים בין היתר סעפת פליטה שונה, ופחות חומרי בידוד.

20 מצבי שיכוך

אלפין כיילה מחדש את מערך המיתלים (עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור) עם גיאומטריה ייחודית, מוטות מייצבים נוקשים יותר (ב-10% מלפנים ו-25% מאחור), קפיצים קשיחים (ב-10%) ומרכב מונמך בסנטימטר, עם אפשרות להנמכה של סנטימטר נוסף עבור מסלול המרוצים. ומכיוון שאתם ממש רציניים, בולמי הזעזועים מאפשרים לכם כיוון ידני ל-20 מצבי שיכוך והחזרה. זה אמנם מאפשר לבצע התאמה מושלמת לתוואי הנסיעה, לסגנון הנהיגה או לסוג המסלול, אבל גם מחייב להרים אותה על הליפט לשם כך. וזה עוד החלק הפשוט. עם כל כך הרבה מצבים, כדאי גם שתדעו טוב טוב מה אתם עושים.

אלפין A110R

על האחיזה המשופרת אחראי גומי דביק עוד יותר (מישלן קאפ 2 לעומת 4S בגרסאות הבסיס) וכיול שונה לבקרת היציבות, עם יותר חופש פעולה במצב הנהיגה הקיצוני ביותר. לדברי אלפין, התוצאה של השינויים הללו היא אחיזה גבוהה ב-15% בהשוואה ל-A110S, עם יכולת לקזז עוד חצי שנייה לכל קילומטר על מסלול המרוצים. נעדכן אתכם בעתיד אם זה באמת עובד.

וכמו בשאר הגרסאות, גם ל-R חלוקת משקל דומה ל"מכוניות על" (56-44 לפנים-אחור) הודות למנוע מרכזי אחורי שמציב את מרכז הכובד בדיוק מתחת לישבן הנהג, המיקום האופטימלי המאפשר להרגיש כל שבריר תנועה של השלדה והצמיגים. עם ממדים קומפקטיים כלליים המאפשרים "להשחיל" אותה בקלות בכביש מפותל ועמוס פניות הדוקות. הבסיס המשובח הזה, יחד עם השינויים שבוצעו בה, מוסיפים בדיוק את מידת החריפות והקיצוניות הנדרשת, שקצת חסרה בגרסאות הרגילות.

אלפין A110R

היא עושה את זה עם תגובות מהירות כברק, מהירות אפילו בהשוואה לאלה המיידיות של האחיות הרגועות יותר. לכך אפשר להוסיף גם זוויות גלגול שטוחות ותחושה מאוזנת לחלוטין, כמעט ללא קשר לכוחות ה-G שמופעלים עליה. לגרד מגבלות על כביש ציבורי זו משימה בלתי אפשרית לכל נהג שאינו מבין שפיזיקה היא, ובכן, פיזיקה ולא קוסמות.

למרות שמערכת ההגה זהה, השינויים במיתלים ובצמיגים מביאים איתם רמת דיוק ותחושה טובים עוד יותר, מאלו המצוינים גם כך בגרסאות האחרות. הבלמים זהים (320 מ"מ של ברמבו) עם שינוי קל לפתחי אוורור לקירור (יעיל ב-20%) והם מציעים יכולת נדירה ללא כל סימני דעיכה. לא פחות מרשימה היא היכולת להתמודד עם אספלט בסלילה שאינה מושלמת. היא לא מענישה שם את הנהג, עניין נדיר בגרסאות קצה. בקיצור, זוהי מכונית ספורט קיצונית עם מאפיינים של היגיון שימושי.

אלפין A110R

בלי להוסיף סוסים

ה-A110R משדרגת את המתכון המשובח ממילא של הדגם הרגיל, בביצועים ובעיקר ביכולות דינמיות מושחזות עוד יותר. וכל זה תוך שמירה על האיכויות הייחודיות שלה בכביש הציבורי, ועם בונוס של עיצוב קרבי יותר לחובבי הז'אנר.

אפשר היה לצפות ליותר כוח, והתחושה היא שגם עם עוד 50% הספק, היא תסתדר מצוין. רצוי היה לקבל קצת יותר השקעה באבזור סביבת הנהג, כי בשביל מנוף איתות של קליאו, אין סיבה לשלם פי שש ממנה. אבל הקסם של אלפין הוא לשדרג מבלי להוסיף סוסים, וזו גישה ייחודית ומרעננת במרוץ החימוש שמאפיין את תעשיית הרכב, וקסומה הרבה יותר. אם השיפור הזה שווה לכם תוספת של 240 אלף שקל - ההבדל בין ה-R לגרסת הבסיס - רק אתם יודעים. אם יש לכם משהו טוב יותר לעשות עם הסכום הזה, אל תהססו לשמור את ההפרש בבנק.

  • מנוע: 4 צילינדרים, טורבו-בנזין, 1.8 ליטר
  • הספק: 300 כ"ס ב-6,300 סל"ד
  • מומנט: 34.6 קג"מ ב-2,400 סל"ד
  • תמסורת: 7 הילוכים כפולת מצמד, הנעה אחורית
  • אורך: 425.6 ס"מ
  • רוחב: 179.8 ס"מ
  • גובה: 123.8 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 242 ס"מ
  • משקל עצמי: 1,082 ק"ג
  • אחורי/קדמי: 96/100 ליטר
  • זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 3.9 שניות, 285 קמ"ש
  • צריכת דלק, פליטת מזהמים: 14.7 ק"מ לליטר, 154 גרם CO2 לק"מ
  • כריות אוויר: 2
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): לא נבחנה
  • מחיר: 720 אלף שקל

למאמר זה התפרסמו 14 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה