עליית הריבית הפכה את רכישת הרכב החדש לא רק ליקרה יותר, אלא גם לכזו שטומנת בחובה חוסר ודאות. שהרי עסקת מימון שנחתמה במחיר אחד, עלולה להיות יקרה בהרבה כמה חודשים לאחר מכן, בסביבה שבה הריבית הולכת ועולה.
מסלולי הליסינג מנסים לנטרל את החששות האלו, עם הבטחה למחיר קבוע למשך תקופת השימוש. הם גם מעוניינים להעניק ודאות בעולם תחבורתי שהולך ומשתנה, עם החדירה המואצת של הרכבים החשמליים - חלקם ממותגים חדשים לגמרי, שעדיין לא צברו מוניטין בשוק המקומי. האם הליסינג הוא הפתרון לכל אלו?
צפייה בתוכן השלב הבא בליסינג - על חשמל ובכלל
כינסנו לשיחה באולפן כמה מבכירי הענף: מוטי ברטון, מנכ"ל הליסינג הפרטי של קבוצת שלמה; חבי ברק סמנכ"ל ליסינג השכרה באלבר-יורופקאר; יגאל בוחבוט, סמנכ"ל החטיבה הפרטית ליסינג והשכרה בפריסבי; ושי הרשקוביץ, מנכ"ל ליסקאר.
"המחסור ברכבים שליווה אותנו בתקופת הקורונה תם ונשלם, וכיום חזרנו למלאים רגילים", אומר מוטי ברטון. "אנחנו רואים היום יותר מאמצים שיווקיים, גם מצד יבואנים וגם מצד חברות הליסינג, לקדם מכירות - וזה משהו שפחות עסקנו בו עד לפני חצי שנה, כך שבהחלט חזרנו לנורמליות".
"אנחנו רואים כיום ביקוש גבוה יותר לליסינג הפרטי", אומר יגאל בוחבוט. "הלקוחות רוצים לחיות בוודאות, לדעת מה המקדמה ומה גובה התשלום החודשי. בהלוואות ארוכות טווח הלקוח לא מבין עד הסוף את העלות שהוא צפוי להשקיע בקניית הרכב ובמכירה שלו בסוף התקופה".
"החזרה של המלאים לא הורידה את המחירים", ציין חבי ברק, "אבל בהחלט ניתן לראות היום מבצעים, גם בשוק הפרטי וגם בשוק הליסינג". בנוסף אמר ברק כי "הרכב החשמלי כבר תופס נתח של 16% ממכירות הרכב החדש, ולשם השוק הולך. גם העולם של הליסינג וההשכרה יהיה חלק מזה, אבל יש פה תהליך שצריך לעבור אליו. זה לא יקרה ברגע".
"הביקושים לרכב חשמלי במגזר העסקי דומים למה שקורה בשוק, אבל זה לא חד משמעי", הוסיף שי הרשקוביץ. "אם חשבנו שהרכב החשמלי יתפוס את כל השוק על חשבון הבנזין או הסולר, אז המלחמה באוקראינה גילתה שכדאי לחפש אלטרנטיבות גם לחשמל. אני לא חושב שהעולם החליט לנטוש את תחום הבנזין. יש כאן הרבה סימני שאלה".