מהפכת הרכבים החשמליים לא פסחה על חברות הליסינג, שגם הן ממהרות להצטייד במלאי עצום של רכבים עם חיבור לשקע. אבל בניגוד לצרכן הפרטי שקונה רכב לשימוש אישי, בחברות הליסינג הלקוחות הן לא פעם חברות גדולות, שקונות את הרכבים לשימוש של עובדי החברה. האם גם עבורם זה משתלם?
יצאנו לפגוש שניים מבכירי הענף - זאב ברזילי, מנהל אגף שיווק ואפטרסייל באלדן, ודוד לסרי, מנכ"ל פלגו. באמצעותם ניסינו לברר מה היקף החדירה של רכבים חשמליים לשוק הליסינג, איך מתמחרים עסקה כזו ומה צריך לדעת העובד שמקבל רכב חשמלי ממקום העבודה, וצריך לדאוג גם להטענה שלו.
צפייה בתוכן חברות הליסינג עוברות לחשמל - זה משתלם גם לצרכן?
"לאלדן יש בצי כ-30 אלף רכבים, מתוכם 18-20 אלף הן בעסקאות ליסינג", מסביר זאב ברזילי. "כמות העסקאות של הרכבים החשמליים הולכת וגדלה, הן בליסינג הפרטי והן בליסינג התפעולי. וברור לנו למה - עלות התחזוקה לרכב חשמלי נכון להיום זולה יותר, וזה בהחלט מתבטא בהחזר החודשי של הרכב החשמלי".
"אנחנו עוברים הרגל צריכה, ממצב שבו מתדלקים מתי שצריכים למצב שבו טוענים מתי שיכולים", אומר דוד לסרי. "אם לעובד יש עמדת טעינה בבית - אלה התנאים האופטימליים. אבל מעסיקים היום מתקינים עמדות טעינה בחניונים שלהם, כאשר חלקם מתקינים גם בבתי העובדים וגם מאפשרים לעובד לטעון במרחב הציבורי על חשבון המעסיק. על כל 55-60 אגורות לק"מ שהמעסיק מוציא על דלק, הוא מוציא פחות מ-10 אגורות לק"מ על חשמל".
אפשר היה להסביר כ''כ הרבה, אבל כאילו הכתבה נחתכה באמצע...
למשל- מוטיבציה להפחתת נסועה, ''תדלוק'' בחשמל בליסינג על חשבון מי? ומי מממן את עמדת הטעינה בבהית? ומה קורה בסוף החוזה? מפרקים את העמדה?
ובכלל- מה העלויות החודשיות? בחוזה דלק חלק ניכר מהעלות היא דלק ועלויות אחזקה (טיפולים, טסט). מה בחוזה חשמלית? האם אפשר לצפות לחוזי ליסינג של 2000 לחודש במקום ה 3000-4000 הנהוגים כיום?
שאלה מוזרה בסוף התגובה .
האם אכן יתן להוריד עלות ליסינג מ3000 ל 2000 בחודש.
עלותליסנג מושפעת מכמה גורמים כולל כמובן העלות ל קילומטר.
הגורם הקריטי בעלות היא מחיר קנית הרכב וזה מאד גבוה.
רכב חשמלי יקר יותר, הביטוח יקר יותר לכן עלות הליסינג גבוהה יותר. ובהתאם גם השווי למס לעובד. בנוסף, העובד כלל לא נהנה מעלויות החשמל הזולות ולעומת זאת סובל מהסרבול של טעינה לעומת תדלוק.