דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חשמל לכולם - תשתיות טעינה, ניהול עומסים והתחרות על הצרכן

Getting your Trinity Audio player ready...

אחד האתגרים המשמעותיים ביותר במהפכת הרכב חשמלי הוא כל נושא אספקת האנרגיה. בניינים משותפים עשויים למצוא את עצמם בקרוב מאוד עם דרישה מצד הדיירים להתקנת עשרות עמדות טעינה, מה שיביא את צריכת החשמל להיקפים שאף מערכת קיימת לא תוכל לעמוד בהם.

אז מה עושים? הפתרונות רבים ומגוונים, החל במערכות לניהול טעינה, דרך הגדלת חיבור החשמל ועד לאגירת אנרגיה. אירחנו באולפן כמה מבכירי הענף, והצבנו מולם את השאלות הבוערות.

צפייה בתוכן חשמל לכולם - תשתיות טעינה, ניהול עומסים והתחרות על הצרכן

בדיון השתתפו אמיר שביט, יושב ראש רשות החשמל; נחום יהושע, ראש אגף תחבורה נקייה בחטיבה לאנרגיה מקיימת במשרד האנרגיה והתשתיות; שניר ניב, סמנכ"ל פיתוח עסקי באמישראגז; דורון פרנקל, היזם והמנכ"ל של דרייבז; וניר יוגב, מנהל הפיתוח העסקי והרגולציה של קבוצת סלקום.

"כיום החשמל מספיק לכולם, אבל אנחנו בתהליך מואץ של השקעות ברשת ובייצור כדי לתמוך בביקוש המשמעותי שהולך להיות במדינת ישראל", ציין אמיר שביט. "נרצה שהעמדות יהיו מנוהלות ולא רק עמדות של שקע ותקע. כי ככל שיטענו בשעות השפל, כך יהיה הרבה יותר קל לכולם".

"אנחנו עובדים בחצי השנה האחרונה על מדריך שיפורסם וימוען לוועדי הבתים וגם לרוכשי רכב חשמלי", הוסיף נחום יהושע. "המדריך הזה אמור לתת תמונה של המצב הרגולטורי ולכוון את הרוכשים ואת ועדי הבתים לכיוון של ניהול טעינה. זה הפתרון המשמעותי והחשוב ביותר שיכול לפתור את הבעיה".

"הרבה מהזמן הרכב מחובר למטען אבל הוא לא בשימוש, אז אפשר להיעזר ברכב בתור סוללה שתאזן בחזרה את חברת החשמל, את הרשת או את הבניין שנמצא סביבו", ציין דורון פרנקל. "חלק מהרכבים כבר תומכים בזה, גם עמדות הטעינה ורשת החשמל צריכות לתמוך בזה. כך הנהג יוכל לקבל כסף על השיממוש בחשמל שלו, ואפשר יהיה לאזן את רשת החשמל בצורה הרבה יותר טובה".

"ההשקעה שלנו בתשתיות בבניינים משותפים היא לא קטנה, אבל אנחנו בעצם מייצרים ראש שקט לועד הבית. אנחנו משקיעים בלוחות החשמל, בכבלים שיגיעו לכל החניות הפרטיות וגם מוכרים חשמל בהנחה", אמר שניר ניב. "אנחנו מוסיפים לזה תוכנה שיודעת לעשות ניהול עומסים, וכך בעצם מחזירים את ההשקעה".

גם ניר יוגב הציג פתרון מקצה-לקצה עבור בניינים משותפים. "רוב ועדי הבתים לא מודעים לכך שכדי לייצר מענה לכמות דיירים גדולה, צריך להשקיע מאות אלפי שקלים בכל בניין. באמצעות מערכות הניהול שלנו אנחנו דוחפים את הטעינה לשעות השפל שהן זולות יותר, וגם לא מעמיסים על רשת החשמל".

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה