קצת קשה לתאר בנשימה אחת את סובארו פורסטר הנוכחית ואת זו שהושקה אי שם בסוף שנות התשעים. הראשונה היתה מכונית סטיישן מוגבהת, בעלת התנהגות כביש ושביל מעולה – אך ללא יכולות שטח גבוהות. הפורסטר הנוכחית, לעומת זאת, היא רכב שטח טוב בהרבה, וזו גם מכונית איכותית ומודרנית יותר – אם כי היא רחוקה באיכויותיה מן הג'יפונים הצעירים.
בחרו סובארו פורסטר מהשנתון הרצוי
סובארו פורסטר הוא רכב פנאי גדול ומרווח עם יכולות שטח טובות מאוד ביחס לדגמים מסוגו. הדור החמישי שלו, שהגיע לישראל בסוף שנת 2018, אמנם נראה דומה לקודמו - אך עבר מספר שינויים...
החל מ 205,900 ₪
סובארו פורסטר בדור החמישי עלה מדרגה נוספת. מנוע הבוקסר גדול יותר, בנפח 2.5 ליטרים ובהספק של 182 כ"ס - כך שהביצועים טובים משמעותית מבעבר וגם הצליל נהדר. מערכות בטיחות אקטיביות...
סובארו פורסטר זז בדור הרביעי שלו מקום אחד למעלה. הגעתו של סובארו XV לקטגוריית הג'יפונים הרכים הזיזה את הפורסטר להתחרות מול ג'יפונים יקרים או גדולים יותר כמו הונדה CR-V ויונדאי...
ג'יפון שבאמת יודע לעבוד בשטח - יש חיה כזו. סובארו פורסטר מהדור השלישי היא כבר לא מכונית סטיישן צמחונית למראה, כי אם ג'יפון מוגבה בסגנון מיצובישי אאוטלנדר או טויוטה ראב4....
סובארו פורסטר הוא אחד מרכבי השטח היחידים שלא נכנעו לצוו האופנה של גובה מיותר ופוזה מגושמת. לכן הוא גם נשאר הגיוני לרכישה, אפילו בסגמנט הלא-תמיד-נחוץ של ג'יפים לכביש. הפורסטר...
סובארו פורסטר הראשונה מבוססת על סובארו אימפרזה של אותן שנים. היא סובלת מצריכת דלק גבוהה. סובארו פורסטר הנוכחית מבוססת אף היא על האימפרזה (B3 בישראל), אך היא נהנית מיחידת הנעה מתקדמת ויעילה יותר.