חוות דעת סובארו פורסטר1998-2008
סובארו פורסטר הוא אחד מרכבי השטח היחידים שלא נכנעו לצוו האופנה של גובה מיותר ופוזה מגושמת. לכן הוא גם נשאר הגיוני לרכישה, אפילו בסגמנט הלא-תמיד-נחוץ של ג'יפים לכביש. הפורסטר נמוך יחסית היכן שחשוב להיות נמוך, כלומר בגובה הכולל, וגבוה היכן שחשוב להיות גבוה - בגחון (19 ס"מ). כך שומרים על מרכז כובד נמוך יחסית לג'יפים, ומשמרים יכולת שטח סבירה. בשאר התכונות הפורסטר לא רע - הנוחות טובה, הביצועים מצוינים (ובטורבו עוד יותר), המרווח נדיב וסביבת הנהג עשויה היטב. צריכת הדלק גבוהה, במיוחד בדגמי הטורבו. בשנת 2003 עבר הפורסטר מתיחת פנים מקיפה, ויש שיראו בה דגם חדש.
אמינות: כמו בכל רכב שטח, יש לבדוק קודם כל את הגחון ולחפש סימנים לנהיגת שטח פרועה - שברים, נזילות, חיבורי האגזוז ועוד. רכבים שאכן בילו בשטח, בעיקר בנהיגת שבילים מהירה, ישמיעו רעשים מהמתלה האחורי בו נקודות הריתוך נשברות ומאפשרות חופש במחיצת האגזוז. מנועי ה-2.5 מורכבים מאוד טכנית, ולא תמיד יש למוסכים את היכולת להתמודד עם תקלות מורכבות במיסבים ובראש המנוע (גם בחו"ל), כך שהרבה פעמים פשוט מחליפים את המנוע, בעלות גבוהה מאוד. בגיר האוטומטי לא ידועות בעיות חריגות, אך לעיתים מתג ניוטראל או כבל גיר בעייתיים ידליקו את נורת המנוע בלוח השעונים. במערכת כריות האויר ישנה בעיה ידועה, המוכרת במוסכים כקוד תקלה 41/42 - מדובר על קונקטור תקול תחת המושב, לרוב עקב קורוזיה. כאשר בוחנים פורסטר עם גיר ידני, יש לבדוק היטב את דוושת הקלאץ', ולבדוק את מהלך הדוושה שלעיתים לא חוזרת לגובהה המקורי, מה שמעיד על בעיה ב-slave cylinder (משאבת העזר).