חוות דעת סיטרואן C52005-2008
סיטרואן C5 היא מכונית מנהלים אסתטית, אשר הצטיינה מאז ומתמיד בפרמטר אחד מרכזי: נוחות הנסיעה. ה-C5 מרחפת על המתלים ההידרופנאומטיים ובולעת את כל שיבושי הכביש כאילו לא היו קיימים. ביצועי המנוע סבירים, והיו יכולים להיות טובים יותר ללא תיבת ה-AL4 האוטומטית. המרווח לנוסעים ולמטען נדיב, וה-C5 יכולה להפוך נסיעות ארוכות ומתישות לחוויה נעימה ומהנה. כרכב משומש, ה-C5 עשויה להתגלות כקניה משתלמת במיוחד: ירידת הערך היסטרית, ומחירי השוק ברצפה. למעשה, סיטרואן C5 משומשת נמכרת במחירים נמוכים מאלו של מכוניות משפחתיות. אך יש סיבה למחירים הנמוכים - מוניטין האמינות של ה-C5 נחשב בעייתי, ועלות האחזקה עלולה להתגלות כיקרה.
אמינות: בדגמי הבנזין הראשונים (מנועי 2.0 ליטר), נמצא שמשאבת הדלק בעייתית, ויש מקרים בהם החליפו אותן אפילו 4 פעמים תוך זמן קצר יחסית. עוד בדגמים הראשונים נמצא כי הבלמים עלולים להשמיע רעשי חריקה כבדים במהירויות נמוכות וכי חיישן הטמפרטורה החיצוני עלול להתקלקל. מהנדסי סיטרואן עמלו רבות על שיפור תמידי של מערכת המתלים הייחודית של ה-C5, המקנה נוחות נסיעה נדירה, אך לא ניתן להתעלם מהתקלות שבכל זאת מתרחשות במערכת זו. בין התקלות האופייניות ניתן למנות הגבהה והנמכה עצמאית של המתלים, בומבות (Spheres) הנשחקות במהרה, וכן רעשים ודפיקות המופיעים בשלב זה או אחר. כמו מערכת המתלים, כך גם לגבי מערכת החשמל, 'מולטיפלקס', העלולה לגרום לתקלות שונות ומשונות. בין השאר ניתן למנות הדלקת אורות עצמאית, חוסר אפשרות שליטה במערכת השמע, הפרעות למחשב הדרך ובעיות אחרות. תקלות קיימות גם בגיר האוטומטי, ובייחוד ידועה תופעה של דפיקות בעת העברת הילוכים. בבדיקה של רכב ספציפי יש לוודא שכל הפונקציות החשמליות עובדות היטב, החל מחלונות, דרך מגבים וכלה בתאורה הפנימית. חשוב עוד יותר לבדוק את מצבי המתלים ההידרופנאומטיים ולשחק בגובהם בכדי לוודא את תקינות המערכת. על אף כל האמור לעיל, חשוב לציין כי מרבית התקלות שנרשמו היו בעיקר בדגמים המוקדמים ביותר, ובעוד מגוון התקלות רחב יחסית, אין הדבר אומר כי התקלות עלולות להופיע בכל הרכבים הקיימים בשוק. על אף התדמית הבעייתית, ישנם מספיק אקסמפלרים על הכביש אשר נוסעים מאות אלפי קילומטרים נטולי תקלות.