חוות דעת סיטרואן קסארה1998-2005
סיטרואן קסארה היא מכונית משפחתית נוחה ונעימה לנסיעה, וכיד שניה היא יכולה להיות אופציה מעניינת ומשתלמת. הקסארה סובלת מיחס לא אוהד ברחוב בשל דעות קדומות על אמינות המכונית, ואלו הובילו למחירים נמוכים בשוק המשומשות, מה שהופך את הבחירה בה למשתלמת במיוחד. בדיקה במחירונים הנפוצים מגלה כי במחיר של טויוטה קורולה משנת 2002, למשל, ניתן לרכוש 2 קסארות מאותו שנתון ואף להישאר עם עודף של כמה אלפי שקלים. על אף הסטיגמות, הרכב מגלה אמינות שגרתית לחלוטין, עלות תחזוקתו זולה משל יפניות מקבילות, והגיר אינו כה גרוע כמו שנהוג לחשוב. הקסארה היא מכונית נוחה, מהנה מאוד לנהיגה, ועם מנועי טורבו דיזל, 1.6 בנזין (110 כ"ס) או עם מנוע ה-1.8 מציעה הקסארה גם ביצועים לא רעים. עם זאת, ישנן משפחתיות מרווחות ממנה, ומנוע ה-1.6 שקודם לזה של שנת 2000 הינו מיושן וחלש. שימו לב: רכבים רבים מדגם זה שירתו בציי רכב, מומלץ לבדוק היטב את עברה של המכונית.
אמינות: רמת הגימור בתא הנוסעים של הקסארה איננה מושלמת, מה שמתבטא בנשירת חלקי פלסטיק שונים בתא הנהג, בייחוד הפאנל סביב הרדיו. משאבת ההגה בסיטרואן קסארה מוחלפת בתדירות יחסית גבוהה, אך עלותה אינה יקרה. תופעה שחזרה על עצמה כמעט בכל המכוניות היא נורת כרית אויר שנדלקה, המצביעה על בעיה חשמלית. חלק מהנהגים פתרו זאת לבד ע"י התעסקות עם הקונקטור החשמלי מתחת להגה, ונראה שספריי השימון WD40 יעשה את העבודה במקרה זה. תיבת ההילוכים האוטומטית לעיתים נכנסת למצב 'Limp Home', והבעיה נפתרת ע"י החלפה של אחד הסולונואידים או ע"י עדכון תוכנה. הנעילה המרכזית עלולה להשתחרר באמצע הנסיעה, כך שכדאי בעת נסיעת המבחן לנעול את הרכב ולבדוק האם הנעילה תקינה ואינה משתחרת בנסיעה.