חוות דעת סקודה פאביה2002-2007
סקודה פאביה היא סופר מיני זריזה בעלת מגוון גרסאות תצורה והנעה, שיוכלו להתאים כמעט לכל צורך. גרסת ההאצ'בק הרגילה תתאים עבור מי שזקוק למכונית קטנה ללא צורך במרווח רב. גרסת הסדאן בעלת תא המטען הגדול תתאים למשפחות קטנות, ואילו גרסת הסטיישן השימושית יכולה לשמש תחליף מעניין לטנדרונים - במיוחד עם מנוע הדיזל החסכוני. מנועי הבנזין, בגרסת ה-16V הידנית, יספקו את מי שמעוניין בביצועים טובים ובהנאה מהנהיגה. מנועי ה-8V, במיוחד בגרסאות האוטומטיות, יתאימו עבור מי שלא ממהר לשום מקום... המושב האחורי של הפאביה צפוף, ולא מתאים להסעת נוסעים באופן קבוע. שימו לב לעברה של המכונית אותה אתם בודקים - גרסאות דיזל רבות, בעיקר בתצורת הסדאן והסטיישן, שימשו כמוניות וכרכבי לימוד נהיגה. העדיפו רכבים מבעלות פרטית, כמובן.
אמינות: סקודה פאביה חולקת מכלולים רבים עם פולקסווגן פולו וסיאט איביזה, וסובלת מאותן בעיות כמותן. באופן כמעט מסורתי ברכבי קונצרן VW, קיימת בעיה עם חלונות החשמל, כאשר עלות שיפוץ/החלפת המנגנון יכולה להגיע לסכום של כ-1,500 ש"ח (במוסך מורשה). מחשב ניהול המנוע - בכל הדגמים - רגיש ללחות ורטיבות. במנועי הבנזין בנפח 1.4 (בגרסאות ה-8V) יש נטייה לנזילות מאטם הראש. במנועים בעלי 16 שסתומים יש לוודא כי רצועת התזמון הוחלפה כל 60 אלף ק"מ, ע"פ הוראות היצרן. תיבות ההילוכים האוטומטיות בפאביה עשויות להעביר הילוכים לפני הזמן, ולסירוגין לא להעלות הילוכים. יש לבדוק את התיבה במכון לפני קניית המכונית. מערכת ה-ABS מגלה רגישות ללכלוך בחיישני הבלימה בגלגלים, נורה בלוח המחוונים תתריע על כך. אם ניקוי חיישנים אינו פותר את הבעיה, נדרש שיפוץ יקר של מערכת ה-ABS בעלות של 5,000-7,000 שקל. בדגמי 5 הדלתות והסטיישן יש לבדוק אם המתז האחורי פועל, מאחר והצינור עלול להתנתק ולהתיז מים הישר אל תא המטען.