חוות דעת פורד פוקוס2006-2011
פורד פוקוס מהדור הראשון היתה משפחתית נוחה, נעימה ומהנה לנהיגה. הפוקוס מהדור השני, ששווק בישראל בין השנים 2006-2010, עושה את הדברים האלו אפילו טוב יותר. חבל שהמנוע לא חזק כל כך והביצועים לא עוצרי נשימה. בנוסף, אל תא הנוסעים מצליחים לחדור יותר מדי רעשי כביש. העיצוב של הדור השני של פורד פוקוס פחות נועז מהדור הראשון – הן העיצוב החיצוני והן העיצוב של סביבת הנהג. הקווים העיצוביים הם פחות חדים ואלכסוניים, אך הפוקוס נראית אלגנטית וגדולה ממידותיה. המכונית נמכרה בעיקר לציי רכב וחברות ליסינג. פוקוס היא המכונית האירופאית הנמכרת ביותר בשנים האחרונות. הדגמים הראשונים של הפוקוס מהדור השני, שהגיעו לישראל בתחילת שנת הדגם 2006, מצוידים רק ב-2 כריות אוויר. מומלץ לבחור בגרסאות החדשות יותר, בעלות 6 כריות - ומומלץ עוד יותר לבחור בדגמי 2008 ואילך, שהגיעו גם עם מערכת בקרת יציבות אלקטרונית. פורד פוקוס חולקת מכלולים רבים עם מאזדה 3, ונהנית מרמת אמינות גבוהה.
בתמונות - פורד פוקוס שאחרי מתיחת הפנים. החרטום התחתון קיבל כמה מאפיינים של פורד מונדיאו. השיווק של פוקוס העדכנית החל בתחילת 2008.
אמינות: תופעה שכיחה היא רעשי מנוע - אלו נובעים ממערכת ההזרקה, והרבה פעמים ניתן לפתור זאת ע"י שימוש בתוסף דלק איכותי. מנעול ההגה עלול להתקע לאחר הוצאת המפתח, מה שמחייב את החלפתו. משאבת המים ופולי העזר שלה התקלקלו בכמה מקרים, מה שעלול להוביל להתחממות. בפנים הרכב יש לשים לב לשלמות דיפוני הדלתות שריפודם נוטה להתפרק. כאלף מכוניות מדגם זה נקראו למוסכים במסגרת ריקול בשנת 08, עקב בעיה בצינוריות קירור ההגה. לפוקוס ישנה נטייה לנזילת הנוזל הידראולי מההגה, ומפלס נמוך במיוחד יתבטא בהגה קשה שדורש הרבה כוח להפעילו.