חוות דעת פיאט פונטו2001-2006
פיאט פונטו ספייס בהחלט יכולה להיחשב למכונית מודרנית, ומכוניות איטלקיות מודרניות הן כבר לא מה שהיה פעם; הפונטו ספייס מעוצבת היטב, מתוכננת כראוי ומתהדרת בטכנולוגיה עדכנית. בזמנה, נחשבה כמעט חלוצית בשימוש בגיר רציף, והגיר שבפונטו בהחלט מוצלח ועדיף על גירים אוטומטיים רגילים מבחינת צריכת דלק ועידון, אם כי הוא יקר מהם לתיקון. במהלך השנים, שמרה הפונטו על יתרונותיה הייחסיים בכל הנוגע צריכת דלק ולמרווח פנימי והיא ממובילות הקטגוריה בתחומים האלו. נקודת התורפה היא ההגה החשמלי חסר התחושה, אשר מצוייד בכפתור City המיותר לחלוטין, שמרכך אותו עוד יותר בנסיעה עירונית (מתחת ל-60 קמ"ש). בשאר התכונות החשובות, פיאט פונטו ספייס היא מכונית מצטיינת: מדובר ברכב נוח, נעים לנהיגה, ומנוע 8 השסתומים (60 כ"ס) מספק ביצועים סבירים, וטובים בגרסאת ה-16 שסתומים (80 כ"ס). צריכת הדלק, כאמור, טובה מאוד: במנוע החלש עם גיר ידני אין שום בעיה להגיע אפילו ל-18 ק"מ לליטר בנסיעה רגועה. מחירי השוק של הפונטו ספייס נמוכים, וההיצע רחב. רכבים רבים שירתו בחברות השכרה, אך אין זה בהכרח חסרון, שכן מחיריהם נמוכים עוד יותר.
אמינות: פיאט פונטו ספייס, כשאר דגמי פיאט, רגישה מאוד לקורוזיה בראש המנוע שמקורה בשימוש בנוזלי קירור שאינם תקניים. בפיאט חובה להשתמש בנוזל קירור ייעודי בשם 'פראפלו'. יש לבדוק את קיומה של קורוזיה ברדיאטור בעת קניית הרכב, כדי להימנע משיפוץ יקר של ראש המנוע בהמשך. רצועת טיימינג יש להחליף כל 60 אלף קילומטר, ועימה מותחנים ומשאבת מים. ודאו שההחלפות בוצעו במועדן. כאשר בוחנים פונטו ספייס משומשת, מומלץ לבדוק גם את הפנסים הקדמיים, המועדים לדהייה מהירה בשמש החזקה שפוגעת בעוצמת התאורה. אם אכן הפנסים דהויים, אין חובה להחליפם - לרוב ניתן לחדשם באמצעות ליטוש. בדגמים המוקדמים מחשב הדרך בעייתי, ועלות החלפתו יקרה. כמיטב המסורת של רכבים איטלקיים, ישנן בפונטו ספייס לא מעט בעיות קטנות ומעצבנות אך זולות לתיקון, כדוגמת: צופר שמתקלקל, פתחי אוורור מרכזיים שבירים, ציפוי כסוף מעל למכסה ידית ההילוכים הנוטה להתקלף, ותאורה פנימית העלולה לשבוק חיים. באופן כללי, תחזוקתה של הפונטו ספייס זולה, אך בגרסת 16 השסתומים העלויות מעט יותר גבוהות מאשר בגרסת 8 השסתומים. כך למשל המצתים בדגם החזק יותר עולים כמעט פי שניים מאשר בדגם החלש. אפרופו מצתים - בעיה נוספת מוכרת היא בכבלי ההצתה, המתבטאת ברעידות חזקות בהילוך סרק, המלוות בחיווי של נורת המנוע. מומלץ להשתמש בחלפים מקוריים בפונטו ספייס, שכן אלו אינם יקרים במיוחד.