לסוללה של BYD - שהחלה דרכה כיצרנית סוללות - קיבולת אנרגיה דומה לזו שהוצעה עד היום - 59 קוט"ש, במקום 61 קוט"ש (אין נתון רשמי מדויק). טווח הנסיעה נותר דומה - 455 ק"מ. לסוללת LFP עלות ייצור נמוכה יחסית, עמידות טובה יותר בפני טמפרטורות גבוהות ומספר מחזורי טעינה גדול יותר. לחובתן צפיפות אנרגטית נמוכה באופן משמעותית ביחס לסוללות ליתיום.
נזכיר כי במהלך 2022 החלו שתי היצרניות לשתף פעולה. תחילה דווח כי טסלה הזמינה סוללות מ-BYD, מאוחר יותר הצהיר סגן-נשיא BYD על הקשר ולאחרונה (מרץ 2023) פורסם כי טסלה לא תחדש את החוזה עם BYD על רקע כשלים בסוללות. יתכן ומדובר היה בפרסום מגמתי לצרכי משא ומתן, שכן מאוחר יותר הכחיש מנכ"ל טסלה, אלון מאסק, את הדברים.
פורסם לראשונה ב- 10.05.23
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות