העולם הולך ומתחשמל: שנים בודדות לאחר שיצא המותג
DS לאוויר העולם, מודיעים הצרפתים על הסבת המותג לכזה שייצר
רכבים חשמליים בלבד. על פי ההצהרה הרשמית שפרסמה DS, החל מ-2024 כל דגם חדש שתייצר החברה יצויד אך ורק בהנעה חשמלית - אפילו ללא אופציה לדגמי פלאג-אין.
אלו יצטרפו להיצע המוכר של היצרנית כיום, שכולל גרסה חשמלית לרכב הפנאי הקטן DS3 קרוסבק, וכן גרסאות היברידיות-נטענות ל-DS7 קרוסבק, DS4 המשפחתית ו-DS9 הסאלונית.
בנוסף תשיק DS בשנת 2024 את החשמלית הראשונה של קבוצת סטלנטיס שתתבסס על פלטפורמת ה-SLTA מדיום החדשה, בדגם שיזכה לשפת עיצוב שונה מזו המוכרת אצל המותג כיום. הדגם העתידי יצויד בסוללות של 104 קוט"ש ויציע טווח נסיעה של כ-700 קילומטרים.
עוד קודם לכן תוצג גרסה חשמלית מלאה ל-DS4 הקומפקטית, שתבסס ככל הנראה על יחידת ההנעה של סיטרואן C4 החשמלית עם סוללות 50 קוט"ש וטווח של כ-350 קילומטרים.
את השנה שעברה סיימה DS כיצרנית הרכב עם ממוצע הפליטות הנמוך ביותר באירופה, 83.1 גר' של CO2 לכל ק"מ נסיעה, מבין המותגים שמוכרים מגוון של יחידות הנעה (כלומר, בניכוי מותגים חשמליים מלאים כמו טסלה). 30% מהרכבים שמכרה DS בשנת 2020 היו בגרסאות חשמליות או היברידיות-נטענות.
במקביל הודיעה DS על חידוש החוזה להשתתפות במירוצי הפורמולה E לרכבים חשמליים עד לשנת 2026, וכן על ריכוז מאמצים בהפחתת הפליטות גם בתהליכי הייצור.
פורסם לראשונה ב- 31.08.21
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות