שבועיים לאחר שפרסמה את התמונות הראשונות, חושפת קיה את הפרטים המלאים על ה-EV6 - חשמלית יעודית ראשונה למותג הקוריאני שתתבסס על פלטפורמת ה-E-GMP החדשה של הקונצרן הקוריאני, עליה מתבססת גם איוניק 5 של יונדאי. מדובר בדגם ראשון מתוך 11 רכבים חשמליים שתציג קיה עד לשנת 2026, מתוכם 7 יתבססו על הפלטפורמה החדשה ו-4 נוספים יתבססו על פלטפורמות קיימות. מהיבואנית טלקאר נמסר כי ה-EV6 צפויה להגיע ארצה ברבעון האחרון של השנה הנוכחית - אך לא ברור אם גם גרסת ה-GT תגיע במקביל.
קיה EV6 מציגה מימדים נדיבים, אך למעט מימד האורך - ה-EV6 תהיה קטנה במעט לעומת האחות איוניק 5. מימד האורך עומד על 468 ס"מ (ארוכה ב-4.5 ס"מ לעומת האיוניק 5), הרוחב הוא 188 ס"מ (קצרה בס"מ), הגובה עומד על 155 ס"מ בלבד (נמוכה ב-5.5 ס"מ ודומה לקיה נירו) ואילו בסיס הגלגלים מתפרש על פני 290 ס"מ - שהם אמנם 10 ס"מ פחות ממה שמציעה היונדאי המקבילה, אך עדיין מדובר בנתון חריג עבור רכב קומפקטי, פועל יוצא של השימוש בפלטפורמה יעודית לרכבים חשמליים. גרסת ה-GT הספורטיבית תהיה ארוכה בס"מ וחצי, רחבה בס"מ ונמוכה בחצי ס"מ ביחס לגרסה הרגילה.
בקיה מבטיחים מרווח פנימי יוצא דופן הודות לבסיס הגלגלים הארוך, ומצהירים גם על נפח תא מטען נדיב של 520 ליטרים. בנוסף ישנו חלל הטענה משני בחלקו הקדמי של הרכב, שיציע נפח של 52 ליטרים בגרסאות ההנעה הקדמית או 20 ליטרים בגרסאות ההנעה הכפולה.
היצע יחידות ההנעה כולל לא פחות מ-5 אופציות לבחירה, עם שני סוגי סוללה. גרסת הטווח הרגיל תציע סוללה בקיבולת של 58 קוט"ש, עם מנוע בהספק של 170 כ"ס בשידוך להנעה קדמית או 235 כ"ס בשידוך להנעה כפולה. גרסת הטווח המוגדל תציע סוללת 77.4 קוט"ש, עם הספק של 229 כ"ס בהנעה קדמית או 325 כ"ס והנעה כפולה.
בפסגת ההיצע תעמוד כאמור גרסת ה-GT הספורטיבית, שתציע הספק של 585 כ"ס לצד מומנט מירבי של 75.5 קג"מ ותימכר עם הסוללה הגדולה בלבד. התאוצה בגרסה זו אורכת 3.5 שניות בלבד, בדרך למהירות מירבית של 260 קמ"ש. תוכנת מחשב שתוטמע בגרסה הספורטיבית צפויה לדמות פעולה של דיפרנציאל מוגבל החלקה לטובת שיפור היכולת בעיקולים.
בקיה מבטיחים גם טעינה מהירה במיוחד, שתאפשר למלא את הסוללות מקיבולת של 10% ל-80% בתוך 18 דקות, מה שאומר שטווח נסיעה נוסף של 100 קילומטרים יושג בתוך ארבע דקות וחצי. בנוסף יוכל לתמוך הרכב גם באספקת חשמל למכשירים חיצוניים, ויאפשר למשל הפעלת טלויזיה ומערכת מיזוג ביתית למשך 24 שעות, כמו גם העברת חשמל לרכב אחר במידת הצורך.
מערכת חימום לסוללות תאפשר ניצול מיטבי של טווח הנסיעה גם בתנאי מזג אוויר מאתגרים: בקיה מציינים כי בטמפרטורה של 7 מעלות מתחת לאפס תתאפשר נסיעה לטווח של 80% מהטווח שיושג בטמפ' של 25 מעלות צלזיוס. בלימה רגנרטיבית תתאפשר ב-6 עוצמות שונות לבחירת הנהג.
מפרט האבזור יכלול בין היתר שני מסכי מידע בגודל 12 אינץ', תצוגת מציאות רבודה שתקרין על השמשה הקדמית את נתוני הנסיעה והניווט וכן תוצע אופציה למערכת שמע מבית "מרידיאן" עם 14 רמקולים.
פורסם לראשונה ב- 30.03.21
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות