מאת: רן סגל
לאחר שהצטרפו למשפחת e-tron גם ה-GT הספורטיבית וה-Q4, הגיע זמנו של אודי e-tron הוותיק לעבר מתיחת פנים ומעתה יקרא Q8 e-tron במטרה למצבו כדגם החשמלי הבכיר של המותג הגרמני. השינוי העיקרי הוא השיפור בטווח הנסיעה, אך גם העיצוב עבר עדכון וחלק ממערכות הבטיחות והנוחות שודרגו. השיווק בישראל מתוכנן לרבעון הראשון של שנת 2023.
שינויי העיצוב כוללים חזית עדכנית, עם סבכה מחוררת בסגנון "חלת דבש" במקום חריצים כאשר חלקה העליון מואר. סמל ארבע הטבעות של אודי הפך שטוח ומכמין בתוכו את הרדאר, הסבכה התחתונה מודגשת יותר ובתי כונסי האוויר גדלו. מאחור השינוי קל יותר וכולל פגוש מעודכן עם הטבעת לוגו e-tron במרכזו ואילו עיצוב הפנים נותר זהה. באודי מציינים כי שינוי העיצוב לצד הוספת סבכה קדמית נאטמת אוטומטית, הגדלת מסיטי אוויר בתחתית קדמת הרכב והוספת מסיטי אוויר מאחור, תרמו לשיפור מקדם הגרר מ-0.28 ל-0.27 Cd ובספורטבק מ-0.26 ל-0.24 Cd.
המידות החיצוניות נותרו כמעט וזהות, זאת לאור שינויי העיצוב בלבד. אורכו עומד על 491.5 ס"מ (+1.4 ס"מ), רוחבו עומד על 193.7 ס"מ (זהה), גובהו עומד על 163.3 ס"מ (161.9 ס"מ בספורטבק) ובסיס גלגלים של 292.8 ס"מ (זהה). נפח תא המטען עומד על 569 ליטר (528 ליטר בספורטבק) ועוד 62 ליטרים בתא המטען הקדמי.
גרסת הכניסה e-tron 50 תציע כבעבר הספק של 340 כ"ס ו-67.7 קג"מ והיא זנחה את סוללת 70 הקוט"ש והתחדשה בסוללת 95 קוט"ש שהוצעה עד כה בגרסת ה-55 הבכירה. סוללה זו מספקת כעת טווח נסיעה של 491 ק"מ או 505 ק"מ בספורטבק, שיפור של עשרות קילומטרים בזכות שיפור האווירודינמיות, עדכוני תוכנה ומנוע אחורי ששודרג מ-12 סלילים ל-14, כך שהפקת האנרגיה יעילה יותר. טעינת DC מהירה מתאפשרת בקצב של עד 150 קילוואט, בעוד בטעינת AC מטען פנימי של 11 קילוואט מאפשר זמן טעינה של 9 שעות ורבע. מטען 22 קילוואט אופציונלי יקצר את זמני הטעינה ל-4 שעות ו-45 דקות.
לגרסת ה-55 הספק כ-408 כ"ס ונתון מומנט דומה, בדומה למצב כיום. הסוללה גדלה משמעותית ל-114 קוט"ש ומספקת טווח נסיעה של 582 ק"מ או 600 ק"מ בספורטבק, תוספת של קרוב ל-200 קילומטרים. בנוסף, מתאפשרת טעינת DC מהירה יותר בקצב של 170 קילוואט כאשר טעינה ל-80% אורכת 31 דקות. טעינה ביתית אורכת 11 וחצי שעות ועם המטען המשודרג מתקצר הזמן לכדי 6 שעות.
הגרסה הספורטיבית מקבלת את הכינוי ה-SQ8 e-tron ומציעה כבעבר 3 מנועים, שניים על הסרן האחורי ואחד בקדמי (לעומת שני מנועים, אחד על כל סרן, בגרסאות האחרות). ההספק עומד על 503 כ"ס, המומנט מגיע ל-99.2 קג"מ וטווח הנסיעה עומד על 494 ק"מ או 513 בספורטבק. המהירות המירבית גבוהה ב-10 קמ"ש ועומדת על 210 קמ"ש.
בדומה לדגם טרום מתיחת הפנים גם ל-Q8 e-tron מתלי אוויר עם טווח תנועה של 7.6 ס"מ שכיולו בהתאם למשקל הסוללות החדש וצוידו במיסבים קשיחים יותר. באודי מציינים כי גם מערכת בקרת היציבות וההיגוי עודכנו לטובת התנהגות כביש דינאמית יותר.
בנוסף אודי שדרגה את מערכת החניה האוטומטית ולדברני היצרנית היא כעת יעילה יותר ומסוגלת, באמצעות אפליקציית myAudi, להחנות את הרכב עצמאית ללא נוכחות הנהג, ואילו בסיום החניה תכבה את הרכב ותנעל אותו. המערכת מסוגלת גם לצאת מהחניה ולאפשר כניסה נוחה יותר לעמדת הנהג. גם תאורת המטריקס-לד שודרגה והיא כעת מקרינה קו הנחיה שיסייע לנהג לשמור על מרכז הנתיב ותאורת האיתות מוקרנת גם היא.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות