המירוץ לחשמל נמשך: 3 שנים אחרי שהשיקה בישראל את אודי אי-טרון, רכב פנאי יוקרתי-חשמלי שהיה הרכב החשמלי הראשון שזכה להצלחה בישראל, מרחיבה היבואנית את היצע הדגמים החשמליים באולמות התצוגה עם שני כלים חדשים: אודי Q4 אי-טרון, רכב פנאי קומפקטי, ואודי אי-טרון GT - מכונית סדאן גדולה וספורטיבית.
רכב הפנאי הקומפקטי של אודי מבוסס על פלטפורמת ה-MEB של הקונצרן, אותה אחת שמשרתת גם את סקודה אניאק ופולקסווגן ID.4. כנרמז משמו, מדובר ברכב גדול במעט מה-Q3, אך קטן מה-Q5 במרבית הפרמטרים. עם זאת, הפלטפורמה החשמלית מאפשרת לו לזכות בבסיס גלגלים ארוך של 276.4 ס"מ - מה שמבטיח מרווח פנימי מצוין. בנוסף תוצע גם גרסת ספורטבק עם עיצוב דמוי-קופה.
ה-Q4 ישווק בישראל עם יחידת הנעה אחת, בגרסת ה-40 שזהה לזו המוצעת בסקודה אניאק. מדובר על מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ועם מומנט של 31.6 קג"מ, כאשר ההנעה היא אחורית והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.5 שניות.
סוללת 77 קוט"ש (82 ברוטו) תעניק ל-Q4 טווח נסיעה מירבי של 521 קילומטרים בגרסה הרגילה או 534 בספורטבק. קצב הטעינה המירבי עומד על 125 קילוואט, אך יתכן שיוצג נתון טוב יותר עם תחילת הייצור.
מפרט האבזור הסטנדרטי כולל לוח מחוונים דיגיטלי, גג שמש פנוראמי, מושבי עור משולבי בד עם כוונון חשמלי וזכרון למושב הנהג, דלת תא מטען חשמלית, תאורת לד מלאה, חיישני חניה היקפיים ועוד. מפרט הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, אורות גבוהים אוטומטיים, ניטור שטחים מתים ושמירת נתיב.
גרסת ה-Tech Pack כוללת בנוסף גם מערכת ניווט מקורית, תאורת מטריקס לד, מערכת שמע משודרגת ותצוגה עילית עם פונקציית מציאות רבודה.
אודי Q4 אי-טרון - מחירים:
אודי Q4 אי-טרון יעלה 290,000 שקלים
אודי Q4 אי-טרון Tech Pack יעלה 317,900 שקלים
אודי Q4 אי-טרון ספורטבק יעלה 315,000 שקלים
אודי Q4 אי-טרון ספורטבק Tech Pack יעלה 342,900 שקלים
המתחרים הישירים של ה-Q4 אי-טרון יהיו מרצדס EQA ו-וולוו XC40 בגרסתו החשמלית, כאשר גם לקסוס UX החשמלי מתמודד בזירה. לעומת המרצדס והוולוו, מציע ה-Q4 טווח נסיעה עדיף ומימדים גדולים יחסית, אך לוולוו ביצועים עדיפים.
השיווק אמנם מתחיל בימים אלו, אך מסירות ראשונות של ה-Q4 יחלו רק בחודשים מרץ-אפריל 2022 - כאשר גם אז היבואנית לא מוכנה להתחייב על הכמויות שיסופקו.
אודי אי-טרון GT
לצידו של רכב הפנאי הקומפקטי הושקה גם מכונית סדאן גדולה וספורטיבית, במימדים דומים לאלו של ה-A7 - כאשר בחלק מהפרמטרים היא קרובה יותר ל-A8. מדובר באחות לפלטפורמה של פורשה טייקן, שתימכר במחירי כניסה יקרים יותר - אך עם הנעה כפולה כסטנדרט, לעומת הנעה אחורית בגרסת הכניסה של הטייקן.
האי-טרון GT ה"בסיסית" תצויד במנועים חשמליים עם הספק כולל של 469 כ"ס ומומנט של 64.3 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.1 שניות, ואילו סוללת 83.4 קוט"ש מספקת טווח נסיעה מירבי של 488 קילומטרים.
לצידה תשווק גם גרסת RS מוקצנת, עם הספק של 590 כ"ס, מומנט של 84.7 קג"מ ותאוצה של 3.3 שניות ל-100 קמ"ש. קיבולת הסוללות כמעט זהה, אך בשל הביצועים העודפים מצטמצם הטווח ל-472 קילומטרים. בשתי הגרסאות המהירות המירבית גבוהה מהמקובל אצל רכבים חשמליים, ומגיעה עד ל-250 קמ"ש.
מפרט האבזור בגרסה הסטנדרטית כולל בין היתר מושבים משולבי עור עם כוונון חשמלי, חימום ואוורור, גג שמש פנוראמי, חניה אוטומטית, מתלי אוויר, חישוקי "19, תאורת לד מלאה ועוד.
גרסת ה-RS מוסיפה למפרט גם מערכת שמע משודרגת עם 16 רמקולים, דיפוני מתכת, כוונון הגה חשמלי, תאורת מטריקס-לד, חישוקי "21, דיפרנציאל אחורי ננעל אלקטרונית, ניטור שטחים מתים ועוד.
אודי אי-טרון GT - מחירים:
אודי אי-טרון GT יעלה 765,000 שקלים
אודי RS אי-טרון GT יעלה 1,165,000 שקלים
במקרה הזה האספקה צפויה להיות מהירה יותר. בשני הדגמים יקבלו הלקוחות גם עמדת טעינה ללא תוספת תשלום.
פורסם לראשונה ב- 03.11.21
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות